Native Instruments FRUSTRATIE !

sKeLeTvM

(°-l
Lid sinds
10 oktober 2002
Berichten
5.687
Locatie
FUNKY TOWN
Heeft iemand hier ervaring met het terugsturen van 'boxed' software naar Native Instruments in Duitsland ?

Ik kocht een 2dehands Kontakt 4 boxed via een SF-lid , en wat ik ook probeer, ik krijg het niet geïnstalleerd en steeds 'Installation Failed' melding. Intussen uren bezig geweest.
OS zit goed en ik dit is de 2de maal dat ik met een NI pakket gedonder heb.
De applicatie installeren lukt nog hoewel ik dan Kontakt Player (!!) krijg ipv Kontakt 4. Iets op de DVD's is volgens mij corrupt en daardoor loopt het ook telkens vast.
Als ik de library probeer in te lezen, no go. Service center blijft hopeloos hangen. (zie screenshots in bijlage)

K4 staat geregistreerd onder mijn NI account.
Native telefonisch niet bereikbaar en ik krijg ook geen antwoord op mails naar support.

Ik ben het zo zat dat ik het pakket aangetekend wil terugsturen naar Native en om uitleg of vervanging vragen.

Heeft iemand dit al gedaan en zo ja, wat is je ervaring ? 1000x Dank
 

Attachments

  • Screen shot 2018-04-08 at 12.46.44.jpg
    Screen shot 2018-04-08 at 12.46.44.jpg
    21,4 KB · Bekeken: 173
  • Screen shot 2018-04-11 at 22.00.44.jpg
    Screen shot 2018-04-11 at 22.00.44.jpg
    19,2 KB · Bekeken: 148
  • Screen shot 2018-04-13 at 11.15.38.jpg
    Screen shot 2018-04-13 at 11.15.38.jpg
    27,9 KB · Bekeken: 140
ik weet het niet zeker, maar service center is verouderd, native access is the way, daar staan de programma's waarvoor je een licentie hebt, en de gratis programma's...

probleem wellicht, dat je via native access louter de laatste versies kunt downloaden. oudere versies zijn nog wel via een omweg te vinden, te downloaden.

native access kan wel een kontakt 4 installatie herkennen, als zijnde met licentie, denk ik...
 
Vink, Erg bedankt voor je tip, maar Native Acces is OS 10.10
En dat is net heel het gedoe met soft en OS'en
Wie kan het iemand verwijten als hij nog op SnowLeopard (10.6) of eender welk oud OS a la XP, Windows whatever werkt ?
Bij mij draait 10.6 nog steeds perfect met alle muzieksoft, retestabiel en snel.
Een OS update betekent dat andere apps waaronder een retedure Adobe CS4 of mijn Akai Aksys niet meer werkt en dat ik me mag verwachten aan problemen.
Dus koop ik een 'oud' pakket en omdat NI geen support meer geeft via hun Service Center ben ik letterlijk opgelicht.
Verwachten ze nu bij eender welke software developer dat je de hele zwik in de vuilbak gooit en dan maar nieuwe soft koopt ???
Om binnen 5 jaar weer met dat probleem te zitten ??
Dualboot begin ik niet meer aan, been there done that en teveel probs en gedoe.
Ik heb een vriend bij wie een V-synth XT stilstaat. Roland wijst naar Apple, en Apple wijst naar Roland. En intussen ben jij de pineut ...Catch my drift ? Ik neig net omwille van deze gang van zaken terug meer naar hardware. Nu weet ik weer waarom.
 
het lijkt me dat phatback het gevonden heeft. ik wist niet dat een oudere OS draait, ja dat is altijd problematisch, ik wacht ook altijd tot dat het echt niet meer kan. en zolang het stabiel is, waarom updaten? goed. ik zag via mijn login, een hele lijst van legacy updates van kontakt voorbij komen.
 
De absolute reden waarom ik niet meer investeer in software maar in hardware. Na n paar jaar gedoe en je geld weg.
NI geeft wel support maar geduld is n deugd. Lees: must.
Ze
 
Ik had onlangs toch een positieve ervaring met NI. Reaktor en FM8 draait hier nog op XP, maar ik wenste ze nu ook op m'n iMac te hebben. Beide CD's bevatten enkel software-versies bestemd voor de oude PPC en dus geen Intel. Een email naar NI en enkele dagen nadien een antwoord met oplossing (zonder enige kosten).

Nou ja, ik heb het met NI ook al eens anders gehad, maar nu dan weer goed.
 
Heb je ook al gekeken op de legacy downloads page? Als je op je account inlogt kun je onder downloads een hele reeks oudere versies downloaden:

https://www.native-instruments.com/en/support/downloads/update-manager/?q=kontakt+4&t=updates

Bedankt !!! :halleluja
Maar nu komt het. De link naar die pagina zijn tig updates. Wat moet ik updaten als ik niet eens het pakket (boxed version) geïnstalleerd krijg ? 8D
Nevertheless, ik ga het proberen en zien waar ik uitkom. Nogmaals danK


De absolute reden waarom ik niet meer investeer in software maar in hardware. Na n paar jaar gedoe en je geld weg.
NI geeft wel support maar geduld is n deugd. Lees: must.
Ze

Hardware kan ook stuk gaan hoewel ik daar de laatste 15 jaar eigenlijk geen slechte ervaringen mee heb.
En je zit niet in die mallemolen van software en OS platformen die om de paar jaar 'obsolete' worden.
100% akkoord klink. hardware rulez !!

Reaktor en FM8 draait hier nog op XP,

Voila, en wat is daar fout mee ? Zolang het werkt, werkt het. Do not fix if not broken.
 
Laatst gewijzigd:
De absolute reden waarom ik niet meer investeer in software maar in hardware. Na n paar jaar gedoe en je geld weg.
NI geeft wel support maar geduld is n deugd. Lees: must.
Ze

idd die software Native instruments Kontakt ziet ook nog is slecht uit continue de oude interface,
ik zie UVI engine veel betere gui hebben en makkelijker de NI kontakt ziet nog steeds oude wets uit.
 
Bedankt !!! :halleluja
Maar nu komt het. De link naar die pagina zijn tig updates. Wat moet ik updaten als ik niet eens het pakket (boxed version) geïnstalleerd krijg ? 8D
Nevertheless, ik ga het proberen en zien waar ik uitkom. Nogmaals danK




Hardware kan ook stuk gaan hoewel ik daar de laatste 15 jaar eigenlijk geen slechte ervaringen mee heb.
En je zit niet in die mallemolen van software en OS platformen die om de paar jaar 'obsolete' worden.
100% akkoord klink. hardware rulez !!



Voila, en wat is daar fout mee ? Zolang het werkt, werkt het. Do not fix if not broken.

Die tijd van XP is voorbij jonge, alles gaat nou 3 keer zo snel met windows en na 5 jaar heb je geen support meer voor je audio interface. met Windows 7 is straks gebeurt de fabrikanten gaan echt niet OS ondersteunen die niemand meer gebruikt
 
Die tijd van XP is voorbij jonge, alles gaat nou 3 keer zo snel met windows en na 5 jaar heb je geen support meer voor je audio interface. met Windows 7 is straks gebeurt de fabrikanten gaan echt niet OS ondersteunen die niemand meer gebruikt
Mijn XP pc dual Core 3GHz is nog steeds snel genoeg (zolang niet teveel plug-ins in gebruik zijn). Alle hardware daarin draait al lang prima met de beste drivers, die geen verbetering meer hoeven. Als een fabrikant na 5 jaar nog geen goede driver kon maken, kan je beter een ander audio interface merk kiezen. Verder ben ik nog nergens een 9 GHz processor tegen gekomen, en meer cores geeft bij veel software nog steeds weinig voordelen.

Ga jij maar eens opzoek naar MIDI-software waarmee je je synths kan editeren.
Welk support heb jij dan nog ?


Ze willen vintage synths maar wel met de nieuwste computers, waar enkel het besturingssysteem goed op draait. :halleluja

Nou ja, ik ga er niet teveel over zeveren (maar als jij begint, denk dan eerst wat beter na hoor).
 
Mijn XP pc dual Core 3GHz is nog steeds snel genoeg (zolang niet teveel plug-ins in gebruik zijn). Alle hardware daarin draait al lang prima met de beste drivers, die geen verbetering meer hoeven. Als een fabrikant na 5 jaar nog geen goede driver kon maken, kan je beter een ander audio interface merk kiezen. Verder ben ik nog nergens een 9 GHz processor tegen gekomen, en meer cores geeft bij veel software nog steeds weinig voordelen.
Ga jij maar eens opzoek naar MIDI-software waarmee je je synths kan editeren.
Welk support heb jij dan nog ?

Ze willen vintage synths maar wel met de nieuwste computers, waar enkel het besturingssysteem goed op draait. :halleluja
Nou ja, ik ga er niet teveel over zeveren (maar als jij begint, denk dan eerst wat beter na hoor).

100 % TOP statement En volledig akkoord. Ik ben van Windows XP (en dat draaide perfect) MOETEN overstappen naar MAC omdat Emagic werd verkocht aan Apple en de support op PC simpelweg ophield. Tirez votre plan en Français. Dat was dus een gedwongen keuze. Anders had ik nu nog XP gedraaid naar volle tevredenheid. Heel die PC kosste mij destijds al 2500€ en werkt nog steeds maar niet meer in gebruik. Leuk toch...?


Trouwens, XP en Snow Leopard zijn VINTAGE OS'en en vintage is toch HOT op SF ?? :D:D:D

ik heb die probleem ook gehad met 5.6.0 versie, je moet hogere versie installeren tenminste bij mij was dat opgelost.
Kontakt 5 loopt niet op OS 10.6 ... ! Effe begin thread lezen. ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Probeer je ook Bluray schijfjes in je VHS recorder te proppen? :D

"Ja het past er met wat wrikken wel in, maar ik krijg geen beeld"
 
Probeer je ook Bluray schijfjes in je VHS recorder te proppen? :D

"Ja het past er met wat wrikken wel in, maar ik krijg geen beeld"

Op de platenspeler leggen: dan krijg je WEL geluid :D
 
Probeer je ook Bluray schijfjes in je VHS recorder te proppen? :D
"Ja het past er met wat wrikken wel in, maar ik krijg geen beeld"

Ik probeer ermee te lachen. De oplossing is nog beter. Bij Native blijven ze verdacht stil na 3 mails.
Oude versie of niet, het blijft een NI product.
En ja Nappy,ik geef jou 500€ als het jou lukt Kontakt4 Official Boxed versie op mijn Mac Pro OS 10.6 te installeren.
Kun je meteen een weekendje Antwerpen betalen inclusief hoeren.
En als het je niet lukt betaal jij mijn Kontakt 4 terug. Deal vriend ?
 
Ik snap je frustratie, maar het kost me altijd moeite om op mijn tong te bijten als mensen willens en wetens op zwaar verouderde, niet langer ondersteunde systemen blijven werken (met alle veiligheidsrisico's van dien) met de onderbouwing dat het goed werkt, om uiteindelijk geconfronteerd te worden met het feit dat het dan toch eigenlijk niet goed werkt. Beetje flauw, ik geef het toe.

Maar in jouw geval is het natuurlijk wel zuur dat je expres een oude versie koopt die het zou moeten doen en dan toch niet werkt.

Je aanbod is verleidelijk, ik denk ook dat ik het wel aan de gang zou krijgen (uiteindelijk). Tegelijkertijd zou dit me waarschijnlijk erg veel tijd kosten en hangt er nog een "boete" boven als het toch níet zou lukken wat mij dan enigszins afschrikt. De reden dat ik denk dat het me (uiteindelijk) wel zou lukken is dat ik in het verleden véél problemen heb gehad met Native Instruments zooi en er daardoor veel dieper in ben gedoken dan ik eigenlijk zou willen. Zowel op oude systemen als recent nog toen ik een Kontakt Instrument met geen mogelijkheid geregistreerd/geactiveerd kreeg wegens een fout in het installatieproces. Native Instruments maakt hele fijne producten, maar hun installatie en authorisatie procedures zijn een draak, een schoolvoorbeeld van slecht software design - variërend van het gebruik van hardcoded ipv relatieve padnamen tot volledig ontbreken van uninstallers of repair opties. Als alles volgens het boekje verloopt werkt het prima, maar als er onderweg een keer wat mis gaat - enfin, je ondervindt dat nu zelf. Gelukkig is het met wat geduld, uitzoeken en hackwerk meestal wel op te lossen.

Hierbij is echter geen trefzeker pad naar succes, het is vooral een kwestie van heel veel zoeken, heel veel forums en helppages af, heel veel dingen proberen en weten hoe je Mac er onder de motorkap uitziet.

Wat mijn aanvliegroute zou zijn:
1. Volledige deinstallatie. Dit is niet mogelijk vanuit de software zelf en moet je met de hand doen. https://support.native-instruments....Software-and-Drivers-from-a-Mac-OS-X-Computer
2. Opnieuw installeren vanaf DVD

Als dit niet lukt, kijken in welke fase het fout gaat of wat er gebeurt voordat het fout gaat. Is het helemaal aan het eind van de installatie (als de progress bar vol is)? Of juist ergens in het midden? Maakt de DVD speler een raar geluid? Het laatste kan wijzen op een rotte schijf. Heb je de schijfjes gecontroleerd op vlekken of krassen? Soms kan een vette vinger al genoeg zijn. Als je er 100% van overtuigd bent dat het de schijf is, kun je 2 dingen doen:

1. Nieuwe schijven bemachtigen. Ik heb Kontakt 4 als onderdeel van Komplete 6, eventueel kan ik je deze schijfjes doen toekomen want ik heb ze toch niet meer nodig. Ik vermoed dat als je de Komplete 6 installer gebruikt en alleen Kontakt 4 (en Service Center) selecteert, het mogelijk is deze met je eigen serienummer te activeren maar dat weet ik niet 100% zeker.
2. Een ISO bemachtigen via Native Instruments support (waar die updates staan) of anders uit de duistere krochten van het internet onder het mom van het recht op een thuiskopie aangezien je de originele media hebt.

Als het nu nog niet werkt is er toch sprake van een compatibiliteitsprobleem dat kan liggen bij jouw specifieke configuratie (combinatie hardware + OS) of Native Instruments en zou ik het niet meer weten en blijft alleen improvisatie en trial & error over. Hierbij zou ik vooral veel gaan zoeken op forums/helppages want je mag er vanuit gaan dat er meer mensen met oude NI software op 'legacy' systemen werken, en dat als het probleem bijvoorbeeld in Service Center zit (die zichzellf misschien probeert te updaten naar een versie die niet werkt op jouw Mac) daar misschien een weg omheen is middels een DNS/proxy spoof ofzo (dus in plaats van dat hij naar de NI server gaat om te checken voor updates, je deze aanvraag naar een lokale server doorstuurt die terug zegt dat de laatste versie geïnstalleerd is). Maar ik weet dus niet of dit kan.
 
Laatst gewijzigd:
Bedenkingen:

Voldoet de hardware en het OS ?
Mac System Requirements : Mac OS 10.5, Intel Core Duo 1.66GHz processor, 1GB RAM.

Dient de vorige eigenaar niet bij NI aan te geven dat hij/zij jou pakket heeft doorverkocht (ook al heb je toch een licentie ?).

@Von Naphoven, als je oude hardware en software gebruikt moet je ook beseffen waar je mee bezig bent. Zo ook bij nieuwe hardware en software. :D
 
Wbt de klantenservice van Native instruments: Ik Bel altijd, er wordt gelijk opgenomen en mijn issues worden gelijk verholpen. ( was 2 keer nodig ivm activatie en een technisch dingetje ).
 
Back
Top