Stroomverdeler voor "mobiele studio/flightcase"

PrayersForRain

Ouwe rot
Lid sinds
15 augustus 2006
Berichten
778
Locatie
/
Beste synthforummers,

Ik heb het idee om allemaal mijn mini-synths en effecten in een flightcase te proppen. Nu kan ik ze allemaal apart van adapter voorzien maar het zou handiger zijn dat ik een stroomverdeler/multipower zou kunnen voorzien zodat ik geen massa's adapters zou moeten meesleuren. Het gaat over volgende synths/effecten:

Audiothingies Micromonsta (9V, center positive, 2.1mm jack, 200mA minimum)
Audiothingies Doubledrummer (9V, center positive, 2.1mm jack, 200mA minimum)
Meeblip Triode (9V, center positive, 2.1mm jack, 300mA)
Bassboy+(12V, center positive, 2.1mm jack, 500mA)
Proco Rat (9V, center negative, 3.5mm jack tip-positive, 500mA)
Zoom MS-70CDR (9V, center negative, 2.1mm jack, 500mA)
Electro Harmonix Analogizer (9V, center negative, 2.1mm jack, 20mA minimum)

Heeft er iemand van jullie een idee of dit kan? Tips of voorstellen? Of ga ik dan allemaal mijn synths/effecten "opblazen" als ik zo'n stroomverdeler ga gebruiken?

Alle hulp is welkom :eureka:
 
Kortgeleden heb ik deze aangeschaft:
Truetone 1 Spot PRO CS12

Kon ik goed gebruiken nadat ik van iemand ( ;) ) twee pedalen had overgenomen en zo mijn pe(n)dalen aantal weer gegroeid was.

Het ding heeft ook verloop- en ombouwplugjes voor center positive en die kun je ook nog los kopen. Ik ben er zeer tevreden mee.

Er bestaan nog andere soorten/merken, maar het youtube filmpje wat mij deed overtuigen:

 
Beste synthforummers,

Ik heb het idee om allemaal mijn mini-synths en effecten in een flightcase te proppen. Nu kan ik ze allemaal apart van adapter voorzien maar het zou handiger zijn dat ik een stroomverdeler/multipower zou kunnen voorzien zodat ik geen massa's adapters zou moeten meesleuren. Het gaat over volgende synths/effecten:

Audiothingies Micromonsta (9V, center positive, 2.1mm jack, 200mA minimum)
Audiothingies Doubledrummer (9V, center positive, 2.1mm jack, 200mA minimum)
Meeblip Triode (9V, center positive, 2.1mm jack, 300mA)
Bassboy+(12V, center positive, 2.1mm jack, 500mA)
Proco Rat (9V, center negative, 3.5mm jack tip-positive, 500mA)
Zoom MS-70CDR (9V, center negative, 2.1mm jack, 500mA)
Electro Harmonix Analogizer (9V, center negative, 2.1mm jack, 20mA minimum)

Heeft er iemand van jullie een idee of dit kan? Tips of voorstellen? Of ga ik dan allemaal mijn synths/effecten "opblazen" als ik zo'n stroomverdeler ga gebruiken?

Alle hulp is welkom :eureka:

Je zou ook voor een 19" stopcontact achterin de flightcase kunnen kiezen met daarin dan alle adapters. Hebben ze allemaal hun eigen stroom en de adapterblokken hangen gewoon achterin je flightcase. Is denk ik een veilige en eenvoudige optie. Ik gebruik hier zelf altijd powerstrips van Adam Hall voor. Die heb ik in meerdere studio- en mobiele racks zitten. Schakelaar aan de voorkant, stekkeraansluitingen aan de achterkant. En je kunt hem aan de achterkant in een rack schroeven als hij daar ook montagestrips heeft.
 
Bedankt voor de tips :okdan: Ik ga even de Truetone uitchecken. Zo'n 19" stopcontact is ook een goeie optie maar dat is dan weer wat groter. Ik probeer het zo "mini" mogelijk te houden.
 
Die powerbricks voor pedalen zijn prima, in veel gevallen zelfs overkill, en daar betaal je voor.

Natuurlijk is het belangrijk dat elk apparaat het juiste voltage / polariteit met voldoende vermogen (dit kun je meten met een simpele multimeter) krijgt.
Daarnaast is het belangrijk te beseffen welke pool (van de laagspanning) aan de ground hangt, met name oudere analoge pedalen hebben de + met grond verbonden, tegenwoordig hangt meestal de min aan grond. (dit kun je meten met een simpele multimeter).

Veel van je apparaten hebben intern een voltage regulator waardoor de precieze spanning niet eens zo belangrijk is, deze zou je zelfs met een eenvoudige splitkabel (9V ofzo laagspanning) van stroom kunnen voorzien. Uiteraard rekening houdend met polariteit en vermogen:
De volgende apparaten hebben intern een voltage regulator na de 9V ingang:
  • Audiothingies beide
  • Meeblip
  • Zoom (polariteit andersom en controleer of de min aan grond zit)
Deze zullen dan ook nauwelijks onderling storen wanneer je vanuit 1 adapter voedt , mits de gezamelijke adapter voldoende vermogen heeft (en rekening houden met de polariteit van de zoom).

Bassboy heeft ook een interne regulator (wel vanaf 12V)

De analoge pedalen kunnnen wel onderling gaan storen, met name voor dit soort apparaten kan zo'n prijzige powerbrick wel de moeite waard zijn.
 
Ik ben uiteindelijk voor deze gegaan: https://www.thomann.de/be/palmer_pwt_12_mk_2.htm?ref=search_rslt_palmer_432942_0. Er zaten ook wel wat plugjes bij maar enkel voor de center negative dus ik heb in één keer enkele ombouwplug mee aangeschaft en een aparte plug voor de Rat. Het totaal consumptie van alles mocht de 2000 mA niet overschrijden (niet erg want ik kan het Zoom effect ook voorzien van power via usb) maar eens alles aangesloten blijkt het allemaal toch te werken. Bedankt voor de tips en om mee te denken! Nu ook zoek naar een goeie case-bouwer :-)
 
Back
Top