e-Gloomy-nations - Disruptive Zen, 19 Sound Effects

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België
Hey luitjes,

Hier weer 19 sound effects die jullie eventueel kunnen gebruiken voor jullie projecten.
Ik zou graag willen weten wat jullie ervan vinden.. een totaal van 13 minuten.

(gratis luisteren en kijken)

of



of GRATIS DOWNLOAD !!!


e-Gloomy-nations (Gloomy) is the artist formerly known as Gloomer. In stead of making complete tracks, Gloomy is offering you for free his Sound Effects Collection. You can use these sounds for your intro's or outro's, for your logo's & presentations. Just mention my name and track title if you use it.
Gloomy is a producer based in Belgium. Heavily influenced by New Beat and Metal, his music is a sonic representation of the mind and soul of the craftmanship that is called Gloomy. You can download all of my tracks in high quality on : gloomer2000.bandcamp.com/music (e-Gloomy-nations & Gloomer). Please enjoy ! :-)

DISRUPTIVE ZEN, TRACKLIST

01. Fast Talking
02. Insider
03. At Full Speed
04. Domesticated Ancients
05. Supernatural Strangeness
06. Absence Of Light
07. Psycho
08. Track 9
09. Human vs Virus
10. Rotten Grid
11. Help Us Help
12. Please No Hand
13. Abraham's Fries
14. Trolls
15. For Another
16. The Collective
17. Cache Misère
18. Happy Thoughts
19. I Love Gloom

8)
 
Wat een werk weer! Creatieve titels ook.. :okdan:

Heb 't gedownloaded naar mijn Synthforummapje..
Wie weet komt het nog eens van pas.. :-)

:koffie:
 
Zijn dit niet meer allemaal ideeën voor nieuwe tracks dan sound effects? Of zie ik het verkeerd?

Nummer 4 vind ik in ieder geval een erg fijne sfeer hebben, daar kan een mooie sferische techno track van gemaakt worden. Zelf geld voor 5, alleen dan meer richting drum en bass.

Heel gevarieerd in ieder geval!
 
Wat een werk weer! Creatieve titels ook.. :okdan:

Heb 't gedownloaded naar mijn Synthforummapje..
Wie weet komt het nog eens van pas.. :-)

:koffie:

Wie weet.. dat zou pas leuk zijn. Dank je voor het downloaden, super. Veel plezier ermee ! :)
 
Zijn dit niet meer allemaal ideeën voor nieuwe tracks dan sound effects? Of zie ik het verkeerd?

Nummer 4 vind ik in ieder geval een erg fijne sfeer hebben, daar kan een mooie sferische techno track van gemaakt worden. Zelf geld voor 5, alleen dan meer richting drum en bass.

Heel gevarieerd in ieder geval!

Hey Kobuz, thanks a lot man voor deze leuke feed. Nee, dit worden geen nieuwe tracks, het blijven fragmenten.

Ben wel bezig aan een volwaardig New Beat nummer te produceren..

Ben blij dat je sommige fragmenten goed vindt.

:okdan:
 
Nummer 11 spreekt mij het meeste aan, alhoewel ze eigenlijk allemaal wel knap in elkaar zijn gezet. Grappig om in nummer 12 ineens een soort Moog-achtige solo te horen, dat ben ik niet van jou gewend. Heb je dat even zo uit de losse pols ingespeeld?

En cool om te horen dat je met een New Beat nummer bezig bent, kan niet wachten om het eindresultaat te beluisteren!
 
Goed bezig en klinken strak hoor zelfs van YT! maar uh als er door jouw gekochte samples in verwerkt zitten mogen wij ze dan wel gebruiken?
 
Dank je wel, van harte.. doet deugd om te lezen.

Natuurlijk mag je die samples gebruiken.. zie maar naar de dagelijkse portie remixen die er verschijnen.. wel effe e-Gloomy-nations vermelden, denk ik. Dan kunnen ze dat nagaan.

Thanks again m8 ! :)
 
Klinkt echt goed weer! 8) Moest lachen om het Psycho-geluidje in "Psycho :D

Ik hoop dat je niet stopt met het maken van tracks, want die vond ik altijd goed.
 
wow, jan, lekker bezig zo, op deze wijze. zit zeker veel dingen die lekker te gebruiken zijn. en ik sluit me bij peter aan, ik mis wel je tracks wel, ik hoop dat ie er ook weer komen.

maar het is ook lekker om eens op een andere wijze bezig te zijn, doe ik ook, daarom weinig nummers afgemaakt (ik kwam zelfs deze week nog een projekt tegen, die ik geheel vergeten was, en vraagt om te worden afgemaakt, want lekkere basis).

ik zit eveneens in een ekspirementeer modus...

goed. (heb je bericht gelezen, jan! nog geen tijd gehad om uitgebreid te reageren, drukke tijden gehad, geen rust voor een aantal zaken gehad, de rust komt weer terug.)
 
Een bonte verzameling en een hoop creativiteit!

Ik vind vooral de wat gruizigere donkere stukjes / klanken vaak lekker klinken.
Zet meteen een sfeer.

Bij Sound FX denk ik overigens vooral aan een "soort van" geïsoleerd op zich zelf staand stukje audio.
Bij voorkeur zo "droog" mogelijk, zodat het qua klankbeeld/ruimte makkelijker in te passen is in een audio productie.

Misschien een idee om om die reden ook een "droge" versie bij te voegen (zonder Reverb en zo)?

Het is nu meer een mooie schetsjes die zomaar tot een hele track zouden kunnen leiden.

Ik gebruik zelf helemaal geen samples, alleen synthesizers en effecten.
Maar inspirerend zijn dit soort Sound FX producties zeker.

Ga er dus vooral mee door!

P.S.

Alle waardering voor het feit dat je bijna alle nieuwe tracks op dit forum van commentaar voorziet!
En vaak ook nog op de meest onmogelijke tijden ;-)
 
wow, jan, lekker bezig zo, op deze wijze. zit zeker veel dingen die lekker te gebruiken zijn. en ik sluit me bij peter aan, ik mis wel je tracks wel, ik hoop dat ie er ook weer komen.

Hey Arjan, bedankt man voor deze leuke woorden. Blij dat je't goed vindt. Experimenteren is idd leuk.

En ja hoor, er is een full track in de maak.. New Beat deze keer, maar ik heb nog niet veel kans gehad eraan te werken.

Tot binnenkort makker ! :)
 
Een bonte verzameling en een hoop creativiteit!

Ik vind vooral de wat gruizigere donkere stukjes / klanken vaak lekker klinken.
Zet meteen een sfeer.

Bij Sound FX denk ik overigens vooral aan een "soort van" geïsoleerd op zich zelf staand stukje audio.
Bij voorkeur zo "droog" mogelijk, zodat het qua klankbeeld/ruimte makkelijker in te passen is in een audio productie.

Misschien een idee om om die reden ook een "droge" versie bij te voegen (zonder Reverb en zo)?

Het is nu meer een mooie schetsjes die zomaar tot een hele track zouden kunnen leiden.

Ik gebruik zelf helemaal geen samples, alleen synthesizers en effecten.
Maar inspirerend zijn dit soort Sound FX producties zeker.

Ga er dus vooral mee door!

P.S.

Alle waardering voor het feit dat je bijna alle nieuwe tracks op dit forum van commentaar voorziet!
En vaak ook nog op de meest onmogelijke tijden ;-)

Wow Kwurqx, dit vind ik ontzettend sportief van je. Wat een goeie en mooie feedback je me geeft.

Dus, eigenlijk stel je voor om een "dry" en een "wet" versie aan te bieden ? Maar hoe doe ik dat praktisch, in mijn DAW ? Elk effect van elke sound halen, of hoe ?

En dan ook : ik gebruik Ozone om mijn fragmenten te masteren. Zou ik dat dus beter niet doen en de luisteraars een ongemasterde versie aanbieden ?

Bedankt man, hier heb ik wat aan ! Top van je ! :okdan:
 
Supernatural Strangeness vind ik heel tof... In het algemeen vind ik vorige sample sets 'beter'. Dat vind ik omdat deze teveel weg heeft van snippets. Geisoleerde samples/sound fx zijn beter bruikbaar.

Desalniettemin (prachtig woord) een fijne bijdrage uit de hoek van ons aller gloomer!
 
Dus, eigenlijk stel je voor om een "dry" en een "wet" versie aan te bieden ? Maar hoe doe ik dat praktisch, in mijn DAW ? Elk effect van elke sound halen, of hoe ?

En dan ook : ik gebruik Ozone om mijn fragmenten te masteren. Zou ik dat dus beter niet doen en de luisteraars een ongemasterde versie aanbieden ?:

Zeker niet "ongemasterd" maar met een ander doel voor ogen.

Iets concretere voorbeelden van wat ik bedoel

#1 zwemt in reverb. Prima keuze. Als je dit als audio onder bijvoorbeeld een video zet: prima bruikbaar. Wil je het in een eigen track verwerken, dan zit de reverb in de weg en heeft een droog/droger stukje audio de voorkeur.

Iets soortgelijks met stukjes met niet zozeer reverb maar vooral een behoorlijk breed stereobeeld. Dat kan een nadeel zijn als je zo'n stukje ergens anders bij in wilt mixen. Maar achteraf stereo beeld versmallen is een stuk makkelijker dan reverb vermideren

Dan zijn er de de polyfone en/of multitimbrale stukjes. Kan (her)gebruik ook lastg maken.

Niets ten nadele van jouw resultaten. Mijn suggesties gaan vooral over potentieel gebruik in een mix met andere audio.
 
Lekker bezig Gloomer, ben de laatste tijd niet heel veel actief hier maar zie warempel dat SF een eigen sample library host rijk is of hoe je dit ook mag noemen. Vindt dat wel stijlvol, een synthforum met een eigen rubriek waar onder cc licence volop geluiden zijn weg te trekken. Dat dit nog niet bestond ?!
Lekker doorgaan.
 
Back
Top