Akai MPCX -review-

@Jena_mu6

Hoe ver ben jij inmiddels met de X? Kan je inmiddels lezen en schrijven op het ding?
Benieuwd naar jouw ervaringen!

Persoonlijk snap ik de flow van de X redelijk goed, maar mis nog dat blinde klikken waar ik op de RS7000
zo gewend aan was. Ik ben nu braaf de videos van TD aan het kijken, want anders kom ik er niet. :D
 
Ik kan echt alles supersnel vinden, vooral ook heel fijn dat vrijwel alles een dedicated knob/button heeft.

Het helpt wel dat dit mijn mainhub is in de studio......alles loopt via de MPC, midi, audio, cv.....alles in de akai box. Het apparaat maakt me ook veel productiever......heerlijk ding.
 
Ik kan echt alles supersnel vinden, vooral ook heel fijn dat vrijwel alles een dedicated knob/button heeft.

Het helpt wel dat dit mijn mainhub is in de studio......alles loopt via de MPC, midi, audio, cv.....alles in de akai box. Het apparaat maakt me ook veel productiever......heerlijk ding.


Liveset doen, met de clips en sequence trigger enzo, dat moet ik nog is goed
bekijken.
 
op GS wordt de korg nanokontrol studio wel genoemd als "live" controller voor de MPC
 
sinds een week ook een MPC X (kom van een MPC4000)
moet zeggen dat ik in die week meer muziek gemaakt hebt (zeker in samenwerking met de modular, echt vet & makkelijk) dan in de 6 maand ervoor met de MPC 4000
sinds dit weekend update 2.4 met pro effecten, zo goed als eindeloos tweaken + heel weinig overhead, je kan bij wijze van spreken een boel programs bouwen met op elke pad en in elke layer aparte effecten zonder een processor die er onderdoor gaat
top
 
Wellicht dat het al bekend was, maar anders nu. Mocht je nog in het bezit zijn van een Emagic MT4, dan kun je die gewoon met succes aansluiten op je USB poort van je MPC. Hij herkent hem gewoon en stuurt de midi-signalen door. Een plaatje ter illustratie.
 

Attachments

  • MT4 met MPCx connectie.jpg
    MT4 met MPCx connectie.jpg
    142,5 KB · Bekeken: 228
Heb ook louter positieve ervaringen met de compatibiliteit van de Akai's. Mijn Edirol UM4 is op nieuwer OS dan Windows XP niet meer aan de praat te krijgen maar op de Akai's doet ie het gewoon.. Nu is het sowieso niet echt nodig veel midi poorten tot je beschikking te hebben met het meeste wat tegenwoordig USB midi heeft maar zo fijn al deze mogelijkheden!! Een beetje midi interface kost toch ook al snel 100 euro, nu haal je er eentje bij de dump en hij doet het gewoon. :)
 
Mijn Edirol UM4 is op nieuwer OS dan Windows XP niet meer aan de praat te krijgen maar op de Akai's doet ie het gewoon..
Toch even terugkomen op de UM4 via de MPC. Stuurde via deze Midi interface 'n clock signaal naar een Roland MX1 mixer waar weer een MC707 aan syncte.. Werkt toch niet goed, super sloppy.. Midi nootjes gaat verder wel maar geen strakke clock helaas
 
Back
Top