Homerecording.be stopt ermee.

pfff ja. Reddit vind ik al heel erg op het randje om gerichte discussies terug te vinden, facebook en consoorten zijn helemaal waardeloos.
Wegwerp-informatie bronnen...
 
Heel erg jammer... Ik heb veel te danken aan HR.be en diens community. Heel veel mensen die met geduld en kennis mogelijk hebben gemaakt dat ik, maar ook vele anderen, mijn uit de hand gelopen hobby heb kunnen ontwikkelen. Op het forum was al een poosje niet mee zoveel activiteit, het was ineens doodgebloed... Het is wel een verrassing, maar ik kijk er ook niet vreemd van op dat de stekker eruit wordt getrokken. Ik hoop dat de content nog tot in de eeuwigheid beschikbaar blijft, want er ligt daar een ongekende schat aan informatie. De gidsen die op dat forum staan over akoestiek, opnametechnieken, materiaalkennis, inzichten met beide pootjes op de grond (zonder al teveel snobisten!).

Ik denk dat veel van de informatie ook erg nuttig is voor de mensch hier of synthforum. Is het niet mogelijk dat SF de gehele website van HR.be in het archief hangt of iets dergelijks? Het zou zonder zijn als al die info verloren gaat.
 
Ik kan begrijpen dat het vele werk uiteindelijk te veel wordt. Niet vergeten dat
er ook wel een kostenplaatje zal zijn voor domeinnaam, hostingruimte enz.

Sinds de vorige verandering waarbij de knop 'nieuwe berichten' niet meer werkte, heb ik
zelf een beetje afgehaakt. Manueel gaan zoeken daarvoor heb ik niet altijd tijd.

Maar ik heb er veel op gelezen, geleerd, gehoord, ontdekt en ook vaak gelachen, net zoals
op dit forum.

Daarom dank aan allen, zowel Mod's als leden als sponsors van het Homercording.be forum.:mega:

Hopelijk zijn de meeste leden ook hier actief of lezen ze alvast eens mee.
 
Spijtig maar wel een realistisch besluit. De meeste fora waar ik nog kom lijken het einde nabij te zijn.
 
Dat is jammer inderdaad.
Hopelijk komt er t.z.t. een partij die het forum overneemt en wil voortzetten.
 
Kunnen we de leden niet hierheen lokken? Wij zijn en blijven nog wel even in de lucht en wat vers bloed zou niet slecht zijn.

-edit- dit was op persoonlijke titel overigens.
 
Laatst gewijzigd:
Kunnen we de leden niet hierheen lokken? Wij zijn en blijven nog wel even in de lucht en wat vers bloed zou niet slecht zijn.

Een deel van de leden van HR.be is bekend met SF. Veel van de bezoekers zijn/waren echter meer gericht op het recording gedeelte. Als je die hier naartoe wil lokken zal SF wat meer moeten voorzien in het recording gedeelte. Al moet ik zeggen dat het forum toch al niet meer zoveel bezocht werd hoor...
 
Ik heb namens de stichting contact gezocht met Kris van Homerecording om in ieder geval opties open te houden voor het behoud van homerecording.be
 
Tja ook digitaal blijkt niet eeuwig ...
Moet eerlijk toegeven ook meer op facebook en consortente kijken
Alhoewel fora overzichtelijker zijn , werkt via facebook info uitwisselen laagdrempeliger ( maar ook vluchtiger )
Wordt allemaal meer van hier en nu ....
Zou oke zijn als oude digitale " archieven " ergens permanent gestald konden worden . Zit vaak een schat van info in .
Heren en dames van homerecording in ieder geval dank !
 
Over het algemeen haal ik de echt goede info niet van Facebook en aanverwanten. Fora geven meer ruimte voor echt goede informatie en discussie. En het is gemakkelijker zoeken en nalezen dan op social media. Daar is het toch allemaal veel te vluchtig voor.
 
Alhoewel ik maar een zeer sporadische bezoeker, laat staan contributor, was, heb ik toch een beetje een wrang gevoel bij dit einde.
Het komt slechts enkele dagen na deze thread : http://www.homerecording.be/forum/t44225.htm . Ook eindigt het met gewoon 1 post met wat uitleg, en voor de rest totaal geen kans meer van de andere deelnemers om hierover nog wat discussiëren, laat staan oplossingen te vinden. Het forum is ook meteen compleet afgesloten.
Er waren sowieso al een hele tijd problemen met het onderhoud van de sites. Regelmatig spammers, een search die al heel lang niet werkte,... Maar ik heb eigenlijk nooit een oproep gezien om nieuwe medewerkers. Het is mij zelfs totaal onduidelijk wie 'de crew' eigenlijk juist was. Zo is die aankondiging van 'billybear'... De eerste keer dat ik de naam billybear hoor eigenlijk...
Oh well...

Al moet ik zeggen dat het forum toch al niet meer zoveel bezocht werd hoor...

Is natuurlijk ook een beetje een sneeuwbal-effect he. Als er niet zoveel meer gediscussieerd wordt (of er technische issues zijn) beginnen anciens af te haken, en zonder de anciens ook vaak nog weinig leven in de brouwerij.
Nu, ik lees daar ook over oorzaken als trollen, bepaalde discussies, wanna-be's enz... maar die trolls en flamewars zijn al zo oud als het Internet. Volgens mij is de echte oorzaak gewoon dat er veel meer content is dan 10j geleden en mensen gewoon keuzes moeten maken waar ze hun info halen. Vroeger had je eigenlijk enkel mailing lists, netnews, en later forums. Vandaag zijn er een hoop commerciële sites, je hebt YouTube, je hebt Facebook groepen, enz... Maar ook omgekeerd, zie je mensen met kennis gewoon zich toeleggen op media waar er ook nog iets aan te verdienen valt: YouTube, Patreon, ... Gevolg is dat er zowel minder gevers als nemers zijn, en veel forums (niet enkel over muziek) gewoon veel minder actief zijn dan jaren terug.
 
Laatst gewijzigd:
Tijden veranderen..

Een paar jaar terug had je talloze fora. En kon je zelfs je mening delen onder het nieuws van omroepen en dagbladen. Ook dat kan steeds minder..

Mijn ervaring is dat het concept van een forum zoals hier het nog altijd wint, van veel andere vormen van sociale media.

Bijvoorbeeld Facebook, Twitter en Youtube worden gebruikt als forum, maar zijn daar eigenlijk niet zo geschikt voor.

(ben de laatste jaren als webredacteur/webondersteuner actief)
 
Ik vind een forum nog steeds toegevoegde waarde en dus bestaansrecht hebben.
Toch vind ik dat ook van social voor zover ik ze gebruik.

Zo ben ik lid van een aantal Facebook groepen voor specifieke instrumenten en het voordeel daarvan vind ik dat je vaak snel een antwoord hebt op een prangende vraag.
Op fora zijn de onderwerpen toch veelal wat algemener, wat overigens weer zijn eigen voordelen heeft.

Ik vind het synthforum wel op eenzame hoogte staan vergeleken met ander muziekgerelateerde fora. Muffwiggler vind ik ook zeer informatief, maar Gearslutz ben ik het overzicht snel kwijt en vind ik discussie vaker ‘uit de hand lopen’ Ik volg daar eigenlijk alleen maar de laatste nieuwtjes, roddels en geruchten.
 
dit dus (gejat van die thread op homerecording.de): "Life just happened, denk ik."

Vergis je niet, de meeste "communities" draaien op een harde kern van een paar mensen. Als er een paar van afhaken zak je onder een kritische ondergrens, krijg je "achterstallig" onderhoud, en te veel consumeren ipv produceren. Gooi er dan nog wat technische issue overheen, en het is snel gedaan met de pret.

En er is natuurlijk ook een nieuwe garde die online fora helemaal niet kent of snapt, en je zult toch vers bloed moeten binnenhalen. En het vereist ook een bepaalde manier van communiceren, als ik bv gearslutz zie is het toch wel erg veel "meningen spuien" ipv echt met elkaar een inhoudelijke dialoog aangaan. Wel jammer, maar de dingen gaan zoals ze gaan.
 
aboutdj.nl, dj2dj en nog wat autofora die ik vast bezocht zijn ook overleden; homerecording volgde ik enkel de verkoop topics nog, al jaren... intermactivity.be is ook zo goed als dood.
Ik denk dat synth forum beter leeft omdat de leeftijd hier gemiddeld hoger is. Rijpere doelgroep.
Tja, ik maak me er minder druk om, heb me jaren uitgesloofd om de oudjes te redden maar alleen trek je die kar niet.
 
Back
Top