defecte ensoniq DP2

EviL303

Ouwe rot
Lid sinds
19 juni 2003
Berichten
1.664
Locatie
Italia - Milano
Halo iedereen,

Net een dp2 aangeschaft , maar jammer genoeg nog niet aan de praat gekregen. Dus hij start op , menus enz werkt naar behoren alsook de draaiknoppen etc MAAR ik krijg geen inkomend signaal binnen, enkel digitaal gekrakkel.

Iemand ervaring met een kapotte dp2?? En zoja hoe heb je het probleem opgelost??

Ik heb dit gevonden ... is dit gemakkelijk zelf te doen ? :D

https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?p=1369442

https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=40395&sid=4c9dc1c7b8cdc57196613fb5bc9badfc
 
Ik weet niet of het de adapter is, maar het zou kunnen als hij vrij oud is. Ik heb een tijd terug zelf een adapter in elkaar gezet voor mijn dp2. Valt me op dat de spanningsregelaar vrij warm kan worden na een tijd. Maargoed je moet je wel beseffen dat je niet zomaar een adapter kan aansluiten op dat ding. Het is een ander soort en geen standaard 9-12v adaptertje. Verder kan het een ander probleem zijn maar waarom heb je hem niet getest voor je hem kocht? via ebay geregeld zeker?
 
Halo, neen ik heb hem gekocht via mercatinomusicale.it , ik woon nl. in Milaan en de verkoper woont in sardinie (was net iets te ver om te testen heheh). Overigens is het de eerste keer dat ik een probleem ondervonden heb. Heb 150 eur betaald , dus de schade is niet te erg! Ondertussen heb ik de 2 condensators vervangen , is iets beter maar nog steeds hetzelfde probleem ... mijn laatste Redding is de interne batterij vervangen en zien wat er gebeurd, nu nog eens tijd vinden om de onderdelen te bestellen. Zoniet laat ik hem eens nakijken de volgende keer dat ik in Belgie ben.
 
Ondertussen heb ik de 2 condensators vervangen , is iets beter maar nog steeds hetzelfde probleem ... .


Ik zou die derde paarse/lila elco ook vervangen. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Ok bedankt BIAM! Zal ik doen :)


Als je toch bezig bent kan je die 3 kleine elcos van 10uF ook meteen meepakken. Dat zijn de kosten niet.


Ik hoop voor je dat het probleem dan verholpen is.
 
Back
Top