Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
wat kun je precies met een reload wat je eerst niet kon? Ik ben niet zo bekend met het fenomomeen reload....wat houdt het precies in?

Je kan heel snel, zonder dat je in het menu moet zijn, de oude staat weer terughalen. https://www.youtube.com/watch?v=KNY_GzQ8feY

Als je dan weer je backup terug zet zijn al die nieuwe kits en patronen dus weer weg als je meer dan 10 eigen kits of 14 patterns hebt?
Als je ze weer terug zet zijn alle oude kits & patronen er weer, maar niet alle namen. Sommige staan op '---'.
Maar je kan wel gebruik maken v/d nieuwe instrumenten en zo je eigen (fm) kit maken.
 
Laatst gewijzigd:
Je kan heel snel, zonder dat je in het menu moet zijn, de oude staat weer terughalen. https://www.youtube.com/watch?v=KNY_GzQ8feY


Als je ze weer terug zet zijn alle oude kits & patronen er weer, maar niet alle namen. Sommige staan op '---'.
Maar je kan wel gebruik maken v/d nieuwe instrumenten en zo je eigen (fm) kit maken.

Ok bedankt voor de uitleg. Wazig dat hij de namen niet goed terug zet! Misschien het handigste om helemaal weer van scratch te beginnen....
Of geen factory reset doen en dan je eigen kits maken met de nieuwe sounds. De preset patterns gebruik je toch niet vaak.
 
En is Fill-in nu met een MIDI controller te activeren?
Thx.
 
Ok bedankt. Handige video. Leuke gekleurde knoppen heeft hij! Waar zou hij die vandaan hebben?

Die kon je een tijdje bij Roland krijgen en ze gaven ze weleens weg. Ik had er ooit eens wat voor de System-1.
 
Dat hele kanaal zit vol handige tips voor de tr8s! thnx voor de link.

Die shortcut voor de instrument-effect level is ook super nice. Kun je de ctrl-knop voor iets anders gebruiken.
 
Ik heb de TR8s maar gekocht na die 2.0 update. Zit er nu een dagje of wat mee te spelen en wil al die vreselijke factory kits samples patterns etc eruit hebben.
Is er een simpele manier om dit te doen? Dacht gisteren iets gevonden te hebben op Reddit maar natuurlijk niet opgeslagen.
 
Zit er nu een dagje of wat mee te spelen en wil al die vreselijke factory kits samples patterns etc eruit hebben.
Is er een simpele manier om dit te doen?

Ik neem aan dat je een backup gemaakt hebt ? :eureka: Gewoon die terug zetten.
Anders de v1.13 opnieuw laden (die staat niet voor niets nog op de site) en een factory reset maken. Dan v2.0 er weer opzetten, zonder factory reset.
 
Nee nog geen backup.
Nog niks bijzonders gemaakt. Zit nog in mijn kennismakingsfase :)

Top!
Ga ik meteen proberen

Bedankt!

Ik neem aan dat je een backup gemaakt hebt ? :eureka: Gewoon die terug zetten.
Anders de v1.13 opnieuw laden (die staat niet voor niets nog op de site) en een factory reset maken. Dan v2.0 er weer opzetten, zonder factory reset.
 
Je kan van de 2.0 patterns & kits af, maar niet van die nieuwe geluiden. Maar die hoef je ook niet te gebruiken.
 
Je kan wel een kit en pattern initialiseren, dan wordt het een standaard acb 808 kit met een lege pattern. Maar de sounds zelf verwijderen kan niet.
 
Nieuwe trippy acid/techno/ambient track "Plastic Soup" die ik gemaakt hebt met de TR8S drum geluiden (en ook wat niet-drum geluiden). Ook met de TD3. Geinspireerd door Plastikman etc. Blijft toch een leuk apparaat die Roland!



Ikvind hem te gek, :halleluja
Heel gaaf en inderdaad lekker Plastikman achtig :mega:
 
Back
Top