Roland TR-8S

Met 8 outputs, sample import and the Aira TR ACB modelling:

ts_roland-tr-8s-rhythm-performer.jpg


https://www.bhphotovideo.com/explor...brings-sound-design-and-sampling-to-the-table

$699 dollar listprice.
 
Zelf opnemen zal niet komen, daar is ook het schermpje eigenlijk ook te klein voor, je ziet toch niet wat je opneemt / edit [zie mc101]. Daar kan je beter audacity of zoiets voor nemen.
Grootste nadeel is dat je geen folder structuur hebt met verschillende namen, maar dat alle samples in één grote folder staan. Dus je samples een duidelijke naam geven is noodzakelijk.
En de mute functie werkt niet als je hem extern aanstuurt. :stupid

One shots (drums dus) opnemen zou prima kunnen zonder scherm. Bijv met een input record threshold.

Oja idd dat de mute functie niet werkt als je hem bijv vanuit een andere sequencer aan stuurt ben ik ook tegenaan gelopen... gelukkig werkt volume wel, maar dat is niet altijd handig...
 
Ik vroeg me af hoeveel effecten kan je te gelijk gebruiken per instrument ?
 
Ik vroeg me af hoeveel effecten kan je te gelijk gebruiken per instrument ?

1 insert effect, maar sommige zijn “dubbele” effecten, zoals compressor+drive. Daarnaast heb je reverb en delay send amount per instrument en dan komen de master fx er nog overheen.
 
Er is een nieuwe firmware (2.0) voor de TR8s!

- FM engine en hele boel FM-based intrumenten er bij
- nieuwe inst FX
- aantal nieuwe shortcuts

Loopop weet het weer goed uit te leggen:

 
Ze hebben er wel lang over gedaan om hem uit te brengen. De bin file is van 22/06/20... :?
Wel eerst backuppen voor je hem update:

To load the Added Kits and Patterns, a factory reset must be performed after applying the update.
 
Ze hebben er wel lang over gedaan om hem uit te brengen. De bin file is van 22/06/20... :?
Wel eerst backuppen voor je hem update:

Misschien uitgebreid getest? Ik vind het vooral apart dat het eer-eergisteren 808 dag was (08-08 ), dat hadden ze mooi kunnen gebruiken om deze update in de schijnwerpers te zetten en de TR-8S nog een keer onder de aandacht te brengen. Maar ik heb er niks van gezien in de (sociale) media. Gemiste kans.
 
Wel, na de update en de factory reset hou je nog 10 vrije kits, en 14 vrije patterns over. Das niet veel. ;{
Denk dat ze gewoon vergeten waren dat deze update er ook nog was en er nu pas achter kwamen dat deze ook nog ergens 'in een la lag' :frons:
 
Ben wel benieuwd wat jullie van deze nieuwe update vinden.
 
^ ik had net ~2 weken m'n tr8s dus was er nog niet super ver in gedoken, dit geeft in ieder geval een leuke collectie FM-based instrumenten er bij, wat voor percussie helemaal niet slecht is. Leuke resonante metalige sounds.
De paar extra synth sounds zijn wel leuk, maar ik vind de tr8s voor synth-tracks sowieso niet echt geschikt verder.
 
maar ik vind de tr8s voor synth-tracks sowieso niet echt geschikt verder.

Nee, daar heb je nou een synth voor :D
De reload optie is best handig, maar wat meer fixes zou welkom zijn.
Bij het morphen van de fm geluiden, kunnen ze plotseling te hard worden. Dus opletten met het volume tijdens het jammen.
 
Ja ik geloof dat ik nog het meest blij ben met de reload opties! Kun je eindelijk lekker los gaan live tijdens een break en het allemaal in 1x keer weer ongedaan maken wanneer de break voorbij is :)

Heb net even zitten prutsen met de nieuwe FM sounds en al klinken sommige wel goed, het was wel mooi geweest als je iets meer controle had over bijv pitch envelopes etc.
 
Ok tof! Niet verwacht dat er ooit nog een update zou komen. Ik dacht dat Roland de TR8s al verlaten had aangezien de laatste echte update als meer dan een jaar geleden was.

Het ding is pas 2 jaar oud ...

Ze hebben dus ruim een jaar zitten broeien op deze FM uitbreiding en een paar extra performance functies. Geen extreme baanbrekende update op zich, maar de FM percussie is wel leuk bedacht en er zitten hele leuke/typische FM sounds bij.
Verwacht nog wel dat er wat kleine updates gaan komen van andere fixes en mogelijk bugjes. Al heb ik zelf nog niet echt iets ontdekt.

Een echt grote update zou class-compliance zijn .. maarja ..
 
De ACB techniek staat pas in de kinderschoenen, aangezien de processoren eigenlijk te licht zijn voor deze techniek. Wie weet als ze in de toekomst nog een stuk sneller worden, dat er meer machines met ACB gemaakt worden.
 
Wel, na de update en de factory reset hou je nog 10 vrije kits, en 14 vrije patterns over. Das niet veel. ;{
Denk dat ze gewoon vergeten waren dat deze update er ook nog was en er nu pas achter kwamen dat deze ook nog ergens 'in een la lag' :frons:

ok dat is inderdaad niet veel. Als je dan weer je backup terug zet zijn al die nieuwe kits en patronen dus weer weg als je meer dan 10 eigen kits of 14 patterns hebt? Vaag.
 
Ja ik geloof dat ik nog het meest blij ben met de reload opties! Kun je eindelijk lekker los gaan live tijdens een break en het allemaal in 1x keer weer ongedaan maken wanneer de break voorbij is :)

wat kun je precies met een reload wat je eerst niet kon? Ik ben niet zo bekend met het fenomomeen reload....wat houdt het precies in?
 
Back
Top