david guetta.

Hij maakt muziek via een template en heeft er dus over nagedacht hoe zaken makkelijk en snel kunnen plaatsvinden zonder al te veel leed.
Het is als werk zeg maar.. iemand moet het doen, en als de dag erop zit? Snel naar huis.... (om vlug achter zijn hardware en andere speeltjes te kruipen.. :D)

 
Het is toch een bekend feit dat er al vanaf dat er een hitparade was er mensen muziek maken vooral voor de verkoop.
En soms zoals bij Frans Bauer heb ik echt het idee dat die man die muziek echt tof vindt omdat hij gewoon zo is, dus wel oprecht in ieder geval.
Er wordt heel veel muziek gemaakt voor mensen die gewoon vermaakt willen worden of een muziekje op de achtergrond.
En in mijn middelbare schooltijd werd Abba niet zo cool gevonden omdat mensen niet luisterden, het was vooral niet stoer maar dat heeft mij nooit gehinderd.
Ik weet nog dat Johnnie Rotten toen de punk net op z'n hoogtepunt kwam ook afgaf op Abba terwijl hij nooit iets fatsoenlijks heeft geproduceerd voor zover ik weet.
Later toen ie ouder was is daar wel op terug gekomen in z'n mening over Abba.
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen.
 
ik kan mij herinneren dat er ooit verhalen waren dat hij zijn muziek niet zelf maakte :?


Als men het druk heeft (met optredens en zo), worden er vaak engineers gebruikt, om alles alvast klaar te zetten en geen tijd te verliezen met produceren. Zelfs laurent garnier ea. maken hier gebruik van. En sommige mensen worden ingehuurd om als 'ghost' te fungeren.
Denk dat je dit laatste bedoeld. Robert Babicz heeft weleens gezegt dat ie dit heeft afgewezen, maar ik kan me voorstellen, dat anderen het geld wel nodig hebben.

En soms zoals bij Frans Bauer heb ik echt het idee dat die man die muziek echt tof vindt omdat hij gewoon zo is, dus wel oprecht in ieder geval.


Ja, die is echt zo en vindt het echt leuk.

Ik weet nog dat Johnnie Rotten toen de punk net op z'n hoogtepunt kwam ook afgaf op Abba terwijl hij nooit iets fatsoenlijks heeft geproduceerd voor zover ik weet.


Die heeft op iedereen afgegeven, zelfs op de koningin daar. Tja, die zit er toch nog steeds....
 
Ja, de domme (jeugdige) massa houdt van leeghoofdige junkfoodmusic. Anno 2018 met een erg repetetief karakter.


Volgens mij zeiden ze dat ook al van de beatles & the stones. En ehhh vooral de house niet vergeten. Dat was pas muziek van de duivel :duivels:
 
Jullie slaan hier twee dingen door elkaar: artistieke muziek (als kunstvorm) en functionele muziek... Niets mis met beide maar ze hebben volgens mij een ander doel...

Frans Baur, André Rieu en David Guetta maken voornamelijk functionele muziek voor mensen die niet veel van kunst of muziek kennen en die gewoon een leuk muziekje willen horen om wat op te feesten... Het maakt hun meestal ook niet uit of het live is of niet en al helemaal niet of het analoog is of digitaal :D. Het maakt hun zelfs niet uit of de artiest in kwestie die nummers zelf gemaakt heeft en of die cd-spelers überhaupt wel insteken. Maakt trouwens niet veel uit als de DJ quasi de hele tijd met zijn handen in de lucht staat de zwaaien... Nog liever af en toe wat vuurwerk, bewegende podia en wat special FX... zodat het avondje uit een totaalbeleving is... En hier zit dus idd een klein fabriekje achter van klank/beeld mannen, decoristen, marketing, sales... en een characteristieke, charismatische kop (Guatta) om op de affiches en podium te zetten... Of dacht je dat ie dat allemaal zelf deed vanuit zijn zolderkamertje?

Niets mis mee trouwens en ik ben blij dat er zulke artiesten bestaan want het volk dat daar naartoe gaat staat niet op optredens die ik leuk vind... :D
 
Jullie slaan hier twee dingen door elkaar: artistieke muziek (als kunstvorm) en functionele muziek... Niets mis met beide maar ze hebben volgens mij een ander doel...

Frans Baur, André Rieu en David Guetta maken voornamelijk functionele muziek voor mensen die niet veel van kunst of muziek kennen en die gewoon een leuk muziekje willen horen om wat op te feesten... Het maakt hun meestal ook niet uit of het live is of niet en al helemaal niet of het analoog is of digitaal :D. Het maakt hun zelfs niet uit of de artiest in kwestie die nummers zelf gemaakt heeft en of die cd-spelers überhaupt wel insteken. Maakt trouwens niet veel uit als de DJ quasi de hele tijd met zijn handen in de lucht staat de zwaaien... Nog liever af en toe wat vuurwerk, bewegende podia en wat special FX... zodat het avondje uit een totaalbeleving is... En hier zit dus idd een klein fabriekje achter van klank/beeld mannen, decoristen, marketing, sales... en een characteristieke, charismatische kop (Guatta) om op de affiches en podium te zetten... Of dacht je dat ie dat allemaal zelf deed vanuit zijn zolderkamertje?

Niets mis mee trouwens en ik ben blij dat er zulke artiesten bestaan want het volk dat daar naartoe gaat staat niet op optredens die ik leuk vind... :D

Ja klopt ook helemaal. Afhankelijk van de invalshoek kan je idd diverse besluiten trekken. Voor elk wat wils zeker... ?

Volgens mij zeiden ze dat ook al van de beatles & the stones. En ehhh vooral de house niet vergeten. Dat was pas muziek van de duivel :duivels:

Idd. LOL
 
Commerciële platte bucht gewoon, niks meer niks minder.
 
Thx bikkel was lang geleden
@williem dat nummer heeft toch een feel over zich of niet ?
 
@williem dat nummer heeft toch een feel over zich of niet ?

Ach, als dat z'n hoogtepunt was dan hebben we niet veel gemist toch?
Grappig dat zo'n jongen op abba aanmerkingen had.
 
Frans Baur, André Rieu en David Guetta maken voornamelijk functionele muziek voor mensen die niet veel van kunst of muziek kennen


Fransie is uniek (en zichzelf) en bediend een bepaald publiek. Zelfde geldt ook voor Andreee. Maar een gutttta, die een soort van techno maakt (oid) is gewoon inwisselbaar. Er zijn zoveel mensen die beter zijn. Als zij ook maar de fabriek zouden hebben die hij heeft. Zelfs al zou het maar een beetje zijn. :frons:
 
Ach, als dat z'n hoogtepunt was dan hebben we niet veel gemist toch?
Grappig dat zo'n jongen op abba aanmerkingen had.

bwa kweet nog niet.maar je hebt 100% gelijk dat het grappig is dat die jongen opmerkingen heeft over ABBA.

Om eerlijk te zijn ik bedoelde meer dat dit nummer een bepaalde feel heeft en om weer on topic te kopen bedoelde ik het in vergelijking met David Guetta zijn muziek.
Dat heeft vr mijn geen feel.
 
Wil er niet blijven over zagen en heb ook niks tegen fysieke synth's. Maar ik denk echt wel dat men het resultaat en de kwaliteit niet kan bereiken qua productie en sound die er tegenwoordig is in de huidige muziek met fysieke synth's. Wat men in de jaren '90 nog beschouwde als lacherig (muziek maken met enkel een computer) is nu bloed serieus geworden. Hardware synth's zijn hobby apparaten geworden en enkel nog voor de fans en de liefhebbers. Populaire muziek is goede muziek. Al de rest is maar enkeling. Tijden kunnen veranderen...
 
Wil er niet blijven over zagen

Maar je schopt er wel een twee maanden dode discussie voor naar boven om voor de zoveelste keer een off-topic opmerking te maken die ongeveer gemaakt lijkt om een (negatieve) reactie uit te lokken?
 
Back
Top