Met 1 vinger spelen

iceland

Nieuwkomer
Lid sinds
24 juli 2017
Berichten
4
Instrument: 5 OKTAAFS USB KEYBOARD
software: MIXCRAFT

Graag wil ik onder elke toets naar keuze van m'n 5 oktaafs usb-keyboard een melodie/muziek kunnen plaatsen.De meest goedkope analoge plastic keyboards(van een paar tientjes) hebben zoiets; met je linker hand hoef je maar 1 toets in te drukken om de toonhoogte van een kant en klare melodie te veranderen.

Ik heb veel nagezocht op google en van alles gedownload dat gratis was.M'n bedoeling was dan dat ik, wanneer het werkte zoals ik het bedoelde nadat ik het geinstalleerd had, de exacte benamingen van die software kon opschrijven.Er vanuit gaande dat de gratis software niet al te best zou zijn, kon ik dan op bepaalde woorden gaan googlen die ik bijvoorbeeld in de gebruiksaanwijzing of in het reclamestuke op een website las, om betere en betaalde software te vinden.

Niks van die gratis software werkte zoals ik het bedoelde en ik kreeg alleen maar virussen:?Wel heb ik, alleen al door het googlen bepaalde namen kunnen opschrijven een poosje geleden; onder andere -'one finger accompaniment' -

Ik wil graag elke noot, elk instrument, elke afzondelijke drumslag kunnen bepalen, kunnen inprogrammeren, dus VST's er in kunnen stoppen, onder een bepaalde toets zetten.

Is er misschien iemand die ervaring heeft met dit?Wat is een goedkoop software programmatje om mee te beginnen?Of zit zoiets misschien in Garageband, Propellorhead en dat soort programma's?
 
Last edited by a moderator:
Ik ben zeker geen expert, maar zou het kunnen proberen met een sample player als bijvoorbeeld Sample Tank of Kontakt. Dan kan je je loops of geluidjes toewijzen aan bepaalde toetsen.
 
In ableton een drumrack aanmaken, en onder elke drum (elke pianotoets) kun je een VST plaatsen met een chord/arpeggiator/scaler. Dan gaat ie uit zichzelf al een bepaalde sequence spelen na aanslaan van 1 toets.

Je kunt ook aparte clips aanmaken in een midi channel en dan een volledig arrangement aan midi noten invoeren, maar hoe je die moet launchen via een afzonderlijke keyboard-toets, geen idee.
 
Hallo Arno,

Vst samples heb ik inmiddels ontdekt een beetje.Het wil er wel een beetje mee ,maar wel minder goed dan bij een keyboard met allerlei ingebouwde deuntjes omdat bij zo'n keyboard alles op de mili-seconde nauwkeurig achter elkaar wordt gezet wanneer je ongeveer op het juiste moment de volgende toets indrukt.Maar ik ben in elk geval weer een stukje verder bij m'n doel.Bedankt voor de tip, ik zag je reactie vandaag pas.Gr Henk
 
Hallo Timecop en Lamp,

Na een tijdje was ik vergeten te kijken of er misschien nog een reactie van iemand kwam.Ik ga alle drie eens proberen;Sampletank, Kontakt en Ableton.Ik hoop dat ik dan met de trial veries wat uit de voeten kan eerst en dat de betaalde versies niet al te duur zijn in het geval dat automatische accompaniment bij een van deze programma's goed werkt.ik ga het in elk geval even uitproberen.Bedankt voor de suggesties.

Gr Henk
 
Back
Top