Compressor: DBX of Behringer

Talames

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2016
Berichten
87
Locatie
Brussel
Voor een allereerste instap in de wereld van hardware compressors lijken DBX en Behringer de voornaamste keuzes op de 2e hands markt.

concreet:
DBX 266 XL voor €100
OF Behringer MDX 2200 voor €50

Is de keuze een no-brainer? Zijn beide perfect om te beginnen of juist geen een van de twee? Ik zoek vooral veel bij te leren door deze te incorporeren in een hardware live-setup met oa MFB Tanzbar, Doepfer Dark Energy, MPC 500 en Volca Keys.
 
Ik denk dat de meeste compressors tenminste min of meer doen waarvoor ze bedoeld zijn. De ene is wat sneller dan de ander. De één heeft wat meer 'karakter', kleuring van het geluid. Als beginneling doe je het prima op dit vlak om niet meteen dure compressors te kiezen. Ik denk dat beide bruikbaar zijn.

Ik heb toevallig 3x Alesis 3630 te koop staan. En een Behringer T1952 Tube Composer.
De Alesis zijn € 60 p/st, € 110 voor 2 stuks of € 150 voor alle 3.
De Behringer T1952 kost € 125. 2 lampjes achter de buisjes doen het niet, maar die hebben enkel een cosmetische functie.

Ik heb ook nog een Behringer 9024 multiband-compressor te koop staan, maar die zal ik je als beginneling niet aanraden. Die is veel te complex om mee te beginnen.

Stuur maar een PM bij interesse.

P.S. Ik ben benieuwd waarvoor je gaat kiezen. Lees vooral ook tests en reviews op internet voor zover je een beetje geloofwaardige/betrouwbare kunt vinden.
 
Laatst gewijzigd:
Die Behringer 2200 klinkt wel een beetje als een natte krant hoor. Ik heb niets tegen Behringer (maken tegenwoordig veel leuk spul), maar deze komt wel uit de tijd van (te) veel opties voor (te) weinig geld. Als je tussen die twee wilt kiezen, zou ik de DBX doen.
 
Back
Top