Digicave: Minmal Melodic Techno Jam

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.281
Locatie
't Gelders Eiland
Nieuwe jam vanuit mn cave... Heb de feedback van vorige jams meegenomen en geprobeerd het geheel iets meer variatie te geven en dus interessanter blijft om naar te luisteren. Hoop dat dat gelukt is 8)

Ander doel van de jam was om de Digitakt eens uit te proberen om te kijken of ie in mn workflow past en hoe ie klinkt. Met samplen heb ik nog niet zoveel gedaan, dat komt de volgende ronde. Nu alleen drums van de Digitakt.

Benieuwd wat jullie er van vinden!




 
Klinkt goed! Lekker die variatie die er rond 6 minuten in komt. Mag Kick mag van mij wel wat meer aanwezig zijn, maar verder fijne sound :)

En bevalt de digitakt een beetje?
 
Ja, mooi. Misschien zou het nog meer naar een 'extase' kunnen toewerken?

Lijkt me trouwens wel fijn zo´n muziekkelder! Mijn oudere onderbuurvrouw hoort elke speld vallen. En houdt al zo´n 15 jaar een logboek over mij bij.. . :-)
 
Ja, mooi. Misschien zou het nog meer naar een 'extase' kunnen toewerken?

Lijkt me trouwens wel fijn zo´n muziekkelder! Mijn oudere onderbuurvrouw hoort elke speld vallen. En houdt al zo´n 15 jaar een logboek over mij bij.. . :-)

Haha ongelooflijk, jammer dat je in zo'n situatie zit.


On-topic,

Vette compositie, de drums klinken echt kraakhelder!
Ik ben stinkend jaloers op je setup, ik moet ook een goeie kelder hebben als ik op mijzelf ga wonen haha.
 
Klinkt goed! Lekker die variatie die er rond 6 minuten in komt. Mag Kick mag van mij wel wat meer aanwezig zijn, maar verder fijne sound :)

En bevalt de digitakt een beetje?

Bedankt voor je feedback kobuz, blij dat ie bevalt. Wat betreft de kick, die heeft vaak wel wat ruzie met de baslijn. En aangezien ik niks aan mixen doe achteraf moet ik wat kiezen. Wellicht had een andere kick niet misstaan...

Die Digitakt bevalt me uitstekend! Ik moest wel écht even wennen aan de workflow. Met name het copy/pasten van verschillende elementen was zoeken en daar ging ik regelmatig de fout in. Ik kreeg de digitakt binnen vlak voor een weekje vrij, waarin alle tijd had om mezelf op te sluiten en met het beestje aan de slag te gaan. Dat heeft geholpen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik een klik heb met de elektron workflow. Het levert me in ieder geval andere resultaten op dan bv. met Maschine. Daarnaast vind ik de digitakt gewoon erg strak klinken...

Ja, mooi. Misschien zou het nog meer naar een 'extase' kunnen toewerken?

Lijkt me trouwens wel fijn zo´n muziekkelder! Mijn oudere onderbuurvrouw hoort elke speld vallen. En houdt al zo´n 15 jaar een logboek over mij bij.. . :-)


Hahaha een logboek.... Misschien kan je het oude besje omkopen met een flesje jenever? (pun intended) En ja die cave ben ik ongelofelijk blij mee! Bloed zweet, tranen en teveel geld zitten er in, maar ik heb nu dan ook een plekje waar ik me naar hartenlust kan terugtrekken en ongestoord kan spelen. In huis hoor je wel wat hoor als ik aan het knallen ben (wat prima lukt met 2x 10" subs), maar mijn vrouw is erg tolerant :halleluja

Als het gaat om het extatische... Voor mijn gevoel gaat het ook meer richting trance als ik meer naar extase ga zoeken in de track en daar wil ik weer een beetje uit te de buurt blijven. Al kan ik graag naar goede trance luisteren, maar het is mn doel niet. Of heb je een tip voor me?


Haha ongelooflijk, jammer dat je in zo'n situatie zit.


On-topic,

Vette compositie, de drums klinken echt kraakhelder!
Ik ben stinkend jaloers op je setup, ik moet ook een goeie kelder hebben als ik op mijzelf ga wonen haha.

Thx! Ik had 10 jaar geleden ook niet durven dromen dat ik er nu zo'n toffe plek heb met fijne spullen. Toen had ik nog geen eigen huis en alleen een pc met een foute kopie van Reason 4 en een paar logitech spiekertjes...
 
Als het gaat om het extatische... Voor mijn gevoel gaat het ook meer richting trance als ik meer naar extase ga zoeken in de track en daar wil ik weer een beetje uit te de buurt blijven. Al kan ik graag naar goede trance luisteren, maar het is mn doel niet. Of heb je een tip voor me?

Misschien was 'extase' geen goed woord en had ik beter 'climax' kunnen typen..
Van trance heb ik geen verstand, dus ik kan je helaas niets aanbevelen.. :-)
 
Same here, stond bij een maand later een rytm ernaast en ben nu mijn ogen aan het open houden voor een analog keys voor een leuk prijsje :engel:

trouwens, mocht je deze nog niet gezien hebben, handig om uitgeprint te hebben liggen: https://www.elektronauts.com/t/digitakt-unofficial-guide/40705

Dan vissen we in dezelfde vijver, want ik heb net deze week besloten dat ik een Analog Keys wil :P Helaas moet ik nog eventjes wachten om het geld bij elkaar te krijgen...:stupid

Thx voor de link, had m al gevonden, maar nog niet uitgeprint.

Misschien was 'extase' geen goed woord en had ik beter 'climax' kunnen typen..
Van trance heb ik geen verstand, dus ik kan je helaas niets aanbevelen.. :-)

Ik snap wel wat je bedoeld. Ik zal eens kijken of dat lukt.
 
Erg nice mooie sounds en vooral knap dat je het live doet.. boeit mij wel :mega:
Die digitact lijkt mij een leuk ding maar ik lees wat mindere dingen erover.. zo te zien gaat ie hier lekker.. :)
1 drumdoos (en dingen unmuten/muten) is eigenlijk net genoeg. Meer drumdozen werkt alleen maar minder voor de focus vind ik.. alhoewel het wel verleidelijk is meer van die leuke doosjes aan te schaffen.. maar het wordt snel teveel om meerdere te gelijk te bedienen.. :)

sync je het trouwens aan een DAW? Ik heb met mijn elektron en drumdoos/sequence dingen altijd gezeur met timing issue's..
 
Dank voor je vriendelijke woorden:) Ik heb geen problemen met de digitakt en als ik ze tegen komt, lag het eigenlijk aan mezelf. Hij is inderdaad gesynct aan een DAW (bitwig 1.x) Hoe zien die timing issues eruit dan?

Ik zou er nog een drumdoos bij willen hebben, al merk ik dat de drums in de digitakt zo lekker strak klinken en heerlijk door de mix snijden zonder harsh te klinken, dat ik eigenllijk maschine links laat liggen. Maar goed het is allemaal nog pril, het moet zich nog even allemaal zetten. Op mijn lijstje staan nu: tanzbär, tr-8, rytm (maar die is erg duur). Voor nu laat ik de drumsectie zo en komt er eerst een analog keys :)
 
Ik heb dus de rytm naast de digitakt staan en daarvoor mijn tr8 de deur uit gedaan. TR8 is wel leuk voor de classic sounds, maar qua feature set tocht wel beperkt. Als ik me niet vergis heb je niet eens de mogelijkheid om via program change patterns te wijzigen. Mooie van de rytm is dat ie perfect synced met de digitakt. Ga je op de digitakt naar bank B pattern 3, dan doet de rytm dat ook. Mooie van de rytm is ook nog eens dat je met kits werkt en deze 'global' kunt editten. Dat mis ik wel op de digitakt, daarop moet je elk pattern wijzigen als je er een hebt gewijzigd en je wilt dat doorvoeren...
 
Ja maak het maar weer lekker met verhalen over hoe geweldig de rytm en de digitakt samen gaan }:|

Dat niet global editten is mij ook opgevallen ja, dat is wat lastig soms. Maar goed ff wat copy/pasten en je komt een heel eind!
 
Haha, nou om eerlijk te zijn heb ik er niet zo'n enorme haast mee, daar ik nog genoeg te leren heb met wat ik heb staan. Wat dat betreft is de wens voor een A4 echt pure GAS ;). Maar alle gekheid op een stokje, hoewel de rytm idd een stuk prijziger is, wilde ik toch wel even de voordelen tov de TR8 melden. Mooi is dat ze natuurlijk ook gelden (neem ik aan) voor de analog keys. En als ik de demo's zo hoor hier en daar kan je daar ook nog wel wat leuke percussie uithalen :)
 
Back
Top