SH01a loopt vast!

Ja zonde he :(. ZIjn leuke spullen allemaal die nieuwe lijn van Roland maar je merkt soms wel dat het massa/kassa is. Prijzen zijn zeer aantrekkelijk, het klinkt idd niet slecht allemaal!

Toch denk ik dat ze het niet lang uithouden gezien de mini formfactor en veel vertrouwen in de componenten van dit soort producten heb ik niet eerlijk gezegt.

Ik vraag me af of dit slim is van Roland... ik zie ze echt als een grap vergeleken met de iconische producten die ze hebben gehad.

Maar ze cashen er leuk op.. en dat is hun doel. Ik vraag me af voor hoe lang nog, er zijn momenteel fabrikanten die het veel beter doen. Ik durf zelfs te zeggen dat Behringer interesanter dan Roland zou kunnen worden over een aantal jaar.
 
Ik vindt het zonde dat ze in de boutique synth's of drumcomputers mini jacks gebruiken en de batterijen of een geschikte voeding aanschaffen is irritant.
 
Jullie zeiken wel een beetje over iets wat 400 euro kost. Zeker als je het vergelijkt met een Nord die nieuw het x voudige kost.

Program changes kosten altijd tijd. Maar dat is niet het echte probleem hier.

Anyway als je met studio apparatuur werkt moet je ook met workaround leren omgaan. Wees creatief! Als het niet voor live is kan je gewoon evt het met losse sporen doen in je daw. Of een loop samplen.

Verder zou ik gewoon vertellen aan Roland dat je niks in je out hebt zitten. Ga met hun verder het gesprek en geef ze de kans om je te helpen.

En realiseer je ook dat je met een echte 101 helemaal geen program changes kan doen.

Dus shape up! En flow like water. Succes beaches!

:D
 
Hi Steven,

Ik had recent iets vergelijkbaars op mijn JP-08. Het probleem bleek in mijn geval een "endless loop" van MIDI-data te zijn, waardoor het ding bevroor.

Check even (met behulp van MIDI monitor software ofzo) of er niet oneindig veel MIDI-messages richting jouw SH-01a gestuurd blijven worden, wellicht helpt dat je iets verder.
 
Hey Phontaq, ik zal het nog eens goed nalopen. Bedankt voor de tip!
@Madr ik ben inderdaad nog in gesprek met Roland, en ik begrijp dat de echte 101 idd ook geen program changes kent maar ik ben nu wel erg gehecht aan mijn workflow ;)
 
Back
Top