Hele muur absorber

Juist de materiaal eigenschappen van rockwool zorgen voor dat absorberende effect , door al die minuscule poriëen wordt alles geabsorbeerd en met plastic ervoor heeft het geen effect.
Zie het beeld voor je dat je een emmer water er tegenaan gooit met plastic ervoor en alles komt terug omdat plastic glad en ondoordringbaar is.
Gooi de emmer water er tegenaan als het plastic eraf is en veel wordt opgenomen en dat is met geluid net zo.
Daarom scheelt die stof die je ervoor hebt meteen want dat neemt ook geluid op ipv reflecteren

Je vergelijking is niet helemaal juist willem. Geluid werkt net even anders dan een emmer water. Op het moment dat ik een dun laagje plastic tussen ons in zou spannen in een kamer. Kunnen we elkaar nog prima horen. Bas frequenties bijvoorbeeld knallen ook makkelijk door glas heen.

Ik heb mijn rockwool panelen met een laag vershoud folie ingepakt, dat is super dun maar zorgt er wel voor dat ik die troep niet in adem. Dat plastic is zo dun joh, haalt misschien alles boven 19.000khz er af. dat hoor ik niet eens.
 
Je vergelijking is niet helemaal juist willem. Geluid werkt net even anders dan een emmer water.

Nee dat klopt Afroham wat je zegt want lage tonen dringen veel meer door.
Maar het was even om de vergelijking te trekken en daar een beeld bij te hebben.
 
Het is maar wat je wilt. Dit is ook niet de bedoeling als master studio. Want als de topi starter dat Will dan moet hij alles dempen . Maar dit is een oefenruimte waar je ook nog wat wilt opnemen totaal verschillend .

Dit is gewoon 100% goed voor het doeleinden waarvoor hij het gebruikt. Mixen en masteren niet geschikt
 
Tijdje geleden verhuisd, nu een nieuwe ruimte :)
Kelder van beton 616 x 369 x 228 cm, deur in de hoek en twee ramen.
https://amcoustics.com/tools/amroc?l=616&w=369&h=228&r60=0.6
Om de room modes een beetje in te tomen gekozen voor een rockwool muur 60cm diep:
http://www.acousticmodelling.com/mlink.php?n=1&im=1&s11=2&d11=600&v11=10000

attachment.php

Het is trouwens Rockwool Rocksono Base.

Klinkt duidelijk beter, ik kan alles harder zetten voordat ik last krijg van een gonzende bas :okdan:

Nu nog leren muziek te maken ;)

Wat was jouw reden/doel om alleen de voorgevel te vullen?
 
Back
Top