Alesis MidiVerb II: the verdict is....?

Het moet toch mogelijk zijn om die Midiverb II Bloom preset op een Quadraverb na te maken? Iemand dat ooit gedaan of is daar ergens een internet artikeltje over ;) ?
Hier is wel een artikeltje van Sean van Valhalla over de bloom preset: https://valhalladsp.com/2010/12/02/valhallashimmer-tips-and-tricks-bloom/
Mijn Midiverb II komt deze week binnen, ik zal m'n synths es ff door die bloom preset te halen en wat voorbeeldjes posten.

Ik denk dat de klank wel een beetje wordt bepaald door de limitaties van de hardware zoals hierboven al gezegd is.
 
Laatst gewijzigd:
Synthmania gebruikt in de door mij bedoelde video de "chorused echo" preset, en die vond ik echt cool in combinatie met de Drumulator cowbell. Ik ga het proberen met de cowbell van mijn zojuist compleet gereviseerde TR-808, eens zien wat het resultaat van die combi is. Maar eerst moet die Alesis nog even binnenkomen...
 
Die midiverb ii zou wel eens een uitgeklede quadraverb kunnen zijn als je het mij vraagt...
Daar heb ik wel - m.n. door denk ik toch een miniem verschil van klank - mijn twijfels over, maar met geen van beiden doe je denk ik een verkeerde aankoop.
Met een lichte voorkeur voor een MidiVerb II ben ik op zoek gegaan naar een MidiVerb II óf een QuadraVerb Plus. En ik zou het eerste exemplaar kopen, mits redelijk geprijsd, dat naast technisch ook optisch nog i.z.g.st. was. Er stonden er genoeg te koop, maar alle MidiVerb II's waren (zwaar) beschadigd en het is dus nu een QuadraVerb Plus geworden. Misschien dat ik later nog wel eens op zoek ga naar een nette MidiVerb II...
 
Let wel op als je een 2dehands Alesis koop dat er wel psu bij zit. Gaat niet op universele. Vind die BD van Drumulator echt wel oke. Juist niet zo vet.. gewoon cool. Jammer genoeg zijn ze vaak stuk. Die ik voor bij heb zien komen. Maar dat is voor 325 niet zn probleem ;-)
 
Let wel op als je een 2dehands Alesis koop dat er wel psu bij zit. Gaat niet op universele.
Goede tip!
De QuadraVerb Plus is nog onderweg, maar als het goed is zit er een originele Alesis psu bij.
En ik zag nu dat deze (9V) psu een 4-pins DIN connector heeft. Misschien dat het niet makkelijk zal zijn om nog ergens een psu te vinden met de juiste spec's.
 
Goede tip!
De QuadraVerb Plus is nog onderweg, maar als het goed is zit er een originele Alesis psu bij.
En ik zag nu dat deze (9V) psu een 4-pins DIN connector heeft. Misschien dat het niet makkelijk zal zijn om nog ergens een psu te vinden met de juiste spec's.

Idd sommige rare dinn./ Maar ook de gewone ronde plug is --- of `~~. Niet die universele uit poept
 
~Voor weinig zonder psu kan ook. Dan zoek je bij de kringloop de een met juiste plug en een met juiste specificaties. Apparaat mee en dan maak de tech ff geschikte adapter. Normaal 1 adapter 1 euro. Dat kost je dan 2 euro. Krimpkous en door gemeten voor ging solderen en na gemeten na solderen. ;-) ff apparaat aan de stroom en gaat aan ;-)
 
~Voor weinig zonder psu kan ook. Dan zoek je bij de kringloop de een met juiste plug en een met juiste specificaties. Apparaat mee en dan maak de tech ff geschikte adapter. Normaal 1 adapter 1 euro. Dat kost je dan 2 euro. Krimpkous en door gemeten voor ging solderen en na gemeten na solderen. ;-) ff apparaat aan de stroom en gaat aan ;-)

Niet bij de midiverb.
Dat is een split ac adapter, center tap zoals dat heet
Dus driepolig

Overigens heb ik voor een forumlid een midiverb 1 weten aan te passen naar 12V ac enkelvoudig, dus het kan wel, kost je wel wat tijd.
 
Niet bij de midiverb.
Dat is een split ac adapter, center tap zoals dat heet
Dus driepolig

Overigens heb ik voor een forumlid een midiverb 1 weten aan te passen naar 12V ac enkelvoudig, dus het kan wel, kost je wel wat tijd.

Ik deed ook met iets anders dan Alesis :)

Tech kan altijd alles maken en anders vraag je iemand anders. Die ouwe daar is gepensioneerd leraar oid. Hij zit daar om niet de hele dag bij zn vrouw te zitten. Dat zij die toen. :D
 
ALESIS midiverb II

AC
9 VOLT
1 Ampere

gewone ac ac adapter dus, niks bijzonders
ook gewone plug,,niks 3 aderig dus met centre en dergelijke

ik heb de originele (Alesis 41C-7 Type B) en die gaat tot 7,5 A,,op internet zie ik overal minimaal 1 A staan
 
Andere dingen hebben Dinn. Sommige ook niet op universele. Heb zelf wel eens mee gemaakt. Weet in welke unit, kan ook D4 wezen. Die zou ik wel.. alleen wel met laatste os de vroegen hebben ook gedoe. Als een in de buurt is. Moet dan wel kijken he voor gear. ;-)
 
Alles wat ik ooit van Alesis heb gehad. Die D4, de 2x31 bands EQ en compressor, + de reverbs hadden allemaal dezelfde adapter, ook de quadraverb, makkelijk uitwisselbaar. :)
In mijn herinnering had die mixer van ze (de 1622) wel een rare stekker... maar is al +25 jaar terug dat ik em had...

edit: Helemaal linksboven dus een din... maar wellicht dat er nog meer apparaten waren met dezelfde plug.

alesis-1622-20623.jpg
 
Ik heb er een paar met gewone “ boss” aansluiting
Ik heb er een paar met “ minijack” aan sluiting. Mk3 heeft een 4 polige “din” aansluiting.
Waarbij ik die din aansluiting bypass. Voltage is het zelfde. Minimaal 1.5 a
 
Sorry, ik had me inderdaad vergist
ik zie net dat ik de mk1 heb omgebouwd, die had driepolig center tap.
 
Is toch wat die power aansluiting. Zonder zo iets word het niets ;-) non power equipment :)
 
De Alesis QuadraVerb Plus - althans die van mij - heeft een AC/AC (~/~) adapter > output: 9V AC 20VA (> 2,2A)

Power (4-pins DIN-connector Bus) van een Alesis QuadraVerb Plus...

1k0.jpg
 
Dat is dezelfde plug als op die mixer die ik ooit had. Mijn quadraverb had een gewone aansluiting maar dan is de plus dus een ander gevalletje.
Zo te zien is de adapter ook meegeleverd? :)
 
Back
Top