Zoom R24 hardware multitrack recorder

Yep

Overigens fijn ding hoor, ik heb zelf de R16, veelzijdig wel, control surface, interface, recorder, hij kan't allemaal.

Behalve een MIDI-click uitzenden. Oplossing van Henky is iets te high-tech voor mij.
 
Ja sorry ik knal zo de discussie in zonder inleiding. Ik zoek een Multitrack Recorder om synth+akoestisch nummertjes mee op te kunnen nemen. Lekker laagje voor laagje opbouwen, daarbij wel sequencers gebruikend dus behoefte aan een MIDI-click vanuit de recorder anders loopt het niet gelijk. Daarom vallen (helaas) de Zoom R8, R16 en R24 af wegens gebrek aan MIDI, maar ik wil wel XLR inputs. En geen iPads of PC's oid, stand-alone!

Maar niet getreurd want ik heb al een rijtje kandidaten die 2e hands te betalen zijn (en nieuw niet verkrijgbaar):
-Fostex MR8
-Korg D16XD, D3200, D888
-Boss BR-900CD
-Yamaha AW1600, AW2816, enz
-Tascam DP-24 en DP-32, deze hebben mijn voorkeur, zijn nu wel nieuw te koop met de toevoeging -SD, helaas hebben die dan weer GEEN MIDI.
 
Ik liet meestal gewoon op een kanaal een klokpuls meelopen, zodat ik, als ik de files de DAW binnenhaalde, toch nog iets van een referentie had. MIDI deed ik toen nog niet aan.
Inmiddels heb ik een setup waar ik mijn laptop gebruik, twee 24" schermen en een Scarlett 6i6, dus de R16 gebruik ik nooit meer, hoewel zo'n bult kanalen tegelijk op kunnen nemen wel heel fijn is. Maar goed, nu dus 6 kanalen audio en midi werkt ook, toch niet meer handen om aan knoppen te draaien, of toetsen te bespelen.....
 
Back
Top