Eventide H9 vraag

G

Guest

Guest
kan iemand me uitleggen hoe het werkt met registeren van een H9 en het meenemen en/of nieuw aanschaffen van algoritmes en upgraden?

ik overweeg de aanschaf van een H9, nieuw of gebruikt, maar weet niet goed welke. of hoe...

ik las dat je een core of gewone H9 kan upgraden naar max door resp. 30 of 20 algoritmes aan te schaffen. wat kost dan ongeveer. is het voordeliger om dan een gebruikte Core (rond 300) of een gewone H9 (rond 400) aan te schaffen?

ik las ook dat je de H9 kan (of moet?) registeren om toegang te krijgen tot nieuwe algoritmes en dat je de algoritmes dan op 5 H9's kan zetten.
hoe zit dat met registeren van een gebruikte H9?
en betekent het dat je bv een H9 max en een H9 core kan kopen en de van de core een max kan maken, met de presets/algortimes van je max?

of een max eigenaar kan vragen je h9 core vol te gooien?

als iemand dit helder heeft en eenvoudig kan uitleggen, heel graag.
bedankt.
 
het meest voordelig is om een h9 max te kopen, dan koppel je deze aan je eventide account en heb je vanaf dat moment recht op alle algoritmes vanuit de store. Het is inderdaad zo dat als je 1 h9 max hebt dat je alle overige h9 cores die je hebt dan kan upgraden naar de max zonder kosten.

Upgraden is simpel, je maakt verbinding met je h9 app met de eventide h9 en in de app kun je naar de store toe. Daar kun je voor de core en gewone afzonderlijke algoritmes kopen (dat is best prijzig overigens), en die upload je dan via de app naar je h9. Als je een h9 max account hebt dan voldoet het om de laatste firmware via de app er heen te sturen. In mijn geval heb ik een iphone en ipad via bluetooth gekoppeld aan de h9 en is het echt een kwestie van 1 druk op de knop om dit te realiseren.


Als je overigens een core hebt dan hoef je niet alle 49 plugins te kopen om te upgraden naar een max, ze hebben een constructie waarbij er maximaal een aantal plugins gekocht moet worden om automatisch te upgraden naar de max. In het geval van de core zijn dit 30 gekochte plugins en voor de gewone zijn dit 20 plugins.
Wat de prijs van 1 plugin is weet ik niet, omdat bij mij automatisch alles op purchased staat in de app, maar ik kan me herinneren dat het vele malen voordeliger was om de max te kopen toen ik zelf die keuze tussen versies moest maken.

Als er een nieuwe plugin beschikbaar is, zoals sinds kort de pitch fuzz, dan verschijnt die automatisch in de store in de app, en kun je deze licentie uploaden naar de h9 (als je een max hebt)

Het is in theorie inderdaad mogelijk dat een max eigenaar jouw h9 core upgrade naar een max, echter, dan is die h9 core (die dan een max is) wel gekoppeld aan het eventide account van degene die jouw core geupgrade heeft. Jij kan er dan in principe kwa apps en updates niets meer mee, tenzij je het eventide account login gegevens hebt van degene die jouw core geupgrade heeft. Wel zou je in theorie je h9 core (die dan geupgrade is) los kunnen gebruiken als effect apparaat zonder apps en zonder updates.

Ik heb wel een filmpje van de eventide online waarin ik de app ook zichtbaar heb en die in feite de userinterface van de eventide hardware geeft. Naar mijn mening is de app wel enorm handig om te koppelen aan je h9 max.


Dus mijn advies, ga gewoon voor de h9 max, dat geld haal je er dubbel en dwars weer uit.
 
bedankt voor de heldere uitleg! filmpje ga ik hierna bekijken.

nog 1 vraag: dat je geen nieuwe zaken kan laden op een H9 core die op andermans account is gemaxed, begrijp ik. maar kan je dan ook de app niet meer gebruiken voor firmware updates of het editten van presets?

gelet op de stevige prijzen van eventide, is het toch verleidelijk om bij Bax een max en 4 cores te kopen, de 4 cores te maxen. de max terug te sturen, 3 gemaxte cores voor een nette core+ prijs door te verkopen en er twee te houden. ik weet: niet netjes, maar een aardig businessmodel, met wat er nu kan?!

eerst luisteren nu.
 
bedankt voor de heldere uitleg! filmpje ga ik hierna bekijken.

nog 1 vraag: dat je geen nieuwe zaken kan laden op een H9 core die op andermans account is gemaxed, begrijp ik. maar kan je dan ook de app niet meer gebruiken voor firmware updates of het editten van presets?

gelet op de stevige prijzen van eventide, is het toch verleidelijk om bij Bax een max en 4 cores te kopen, de 4 cores te maxen. de max terug te sturen, 3 gemaxte cores voor een nette core+ prijs door te verkopen en er twee te houden. ik weet: niet netjes, maar een aardig businessmodel, met wat er nu kan?!

eerst luisteren nu.

dat kan niet,
als ik het me goed herinner krijg je een Max autorisatie code voor je eventide account, als je die gebruikt hebt stuur je een Max terug die niet meer gebruikt kan worden, aangezien de autorisatie code gebruikt is.

dus:
In principe koop je altijd de core versie in een winkel, afhankelijk van de versie die je koopt krijg je een autorisatie code die de features unlocked en die er dan een gewone of max versie van maakt. Het lijkt me dat zodra je de autorisatie code gebruikt hebt je geen recht op teruggave meer hebt, immers het product is onbruikbaar voor weder verkoop.

Ik denk niet dat de app nog te gebruiken is als je je eigen h9 core met een andere max account hebt geupgrade, het hardware serienummer wordt namelijk automatisch gekoppeld aan je eventide account waarmee je verplicht in de app moet inloggen, dus dat zal niet gaan werken. Want als iemand jouw geupgrade cores koopt en koppelt aan zijn eigen account verdwijnen alle max plugins als sneeuw voor de zon. De max licentie is gekoppeld aan je prive eventide account namelijk, en zodra je een tweedehands gekochte en geupgrade core naar max koppelt aan je eigen eventide account gelden de eigen licenties.
 
Laatst gewijzigd:
nou, het leek me sowieso al erg omslachtig en niet netjes om te doen, maar ik maak me wel een beetje zorgen als ik iets gebruikt koop, dat ik dan ook koop wat ik denk dat ik koop.

ik vond de effecten in dit filmpje erg mooi (de geluiden en muziek zonder effecten trouwens ook) maar misschien biedt de max meer dan ik zoek. (en als ik pech heb net niet dat wat ik zoek.)

ik had de oude H949 en eigenlijk is dat wat ik zoek, lekkere flexibele delays met pitch shifting, reverse. en dan een stuk kleiner, zonder de vintage ruis en angst dat het kapot gaat.

wat retourzenden betreft. ik neem aan dat elke H9 op zijn minst als core bruikbaar is (dus met de h910/h949 effecten) en dat zolang de max autorisatie niet gebruikt is, het wel gewoon retour kan?!
.
 
wat retourzenden betreft. ik neem aan dat elke H9 op zijn minst als core bruikbaar is (dus met de h910/h949 effecten) en dat zolang de max autorisatie niet gebruikt is, het wel gewoon retour kan?!
.
ja dat lijkt me wel,
het is een beetje bijzondere hardware aangezien het eigenlijk gewoon computers zijn met eventide codes er aan gekoppeld, maar goed, je kunt ze los gebruiken, dus in theorie kun je een h9 max out of the box gewoon gebruiken, pas zodra je hem koppelt met je eigen eventide account is die geregistered, Dus zo kun je ze wel testen denk ik, maar goed, dat is al heel lang geleden voor mij, dus helemaal precies weet ik het niet.

als het je alleen om de h910/949 gaat kun je net zo goed de core kopen, dan koop je alleen de plugins die je daadwerkelijk wilt, ik gebruik er wel vrij veel, maar dat is meer voor mijn gitaren dan voor mijn synths.

Voor mijn synths heb ik de eventide vst plugins ook gekocht om te gebruiken in mijn daw, dus dan heb ik de h9 sowieso niet nodig. Dat zou je ook nog kunnen overwegen om alles door je daw te routen, niet dat die vst plugins heel goedkoop zijn, maar af en toe zijn er flinke aanbiedingen voor de eventide plugins.
 
bedankt. ik ben meer van de knop dan van de muis, maar misschien moet ik het gewoon toch in die richting zoeken.
 
bedankt. ik ben meer van de knop dan van de muis, maar misschien moet ik het gewoon toch in die richting zoeken.

als je voor zoiets openstaat dan zou ik dat zeker overwegen, voordeel is dat je dan oneindig veel eventide effecten kan toepassen, bijvoorbeeld de blackhole plugin kan ik meerdere keren tegelijk inladen met verschillende effecten, normaal zou ik daar allemaal verschillende h9's voor nodig hebben.

Op pluginboutique.com zijn regelmatig eventide aanbiedingen, scheelt je al snel 200 euro voor een vst plugin.
 
bedankt voor de heldere uitleg! filmpje ga ik hierna bekijken.

nog 1 vraag: dat je geen nieuwe zaken kan laden op een H9 core die op andermans account is gemaxed, begrijp ik. maar kan je dan ook de app niet meer gebruiken voor firmware updates of het editten van presets?

gelet op de stevige prijzen van eventide, is het toch verleidelijk om bij Bax een max en 4 cores te kopen, de 4 cores te maxen. de max terug te sturen, 3 gemaxte cores voor een nette core+ prijs door te verkopen en er twee te houden. ik weet: niet netjes, maar een aardig businessmodel, met wat er nu kan?!

eerst luisteren nu.

Dat gaat niet werken (even los van de ethiek, = zeker niet netjes).
Een Max zorgt ervoor dat je alle cores op jouw account ook een Max maakt, MAAR dat is tijdelijk. Dit werkt alleen zolang allen aan hetzelfde account hangen. Als je een core daarna weer los gebruikt, dan is het weer een core.

Als je een Core of Harmonizer versie Max-ed (30 cq 20 algo's kopen), dan wordt deze een Max. Dit is dan wel blijvend en dan kan je hem als Max verkopen, ook zonder account overdracht. De losse algo's verdwijnen dan wel van je account als je dat doet (dacht ik).

Lang verhaal kort, je kan de boel niet flessen, zelfs als je dat zou willen....
 
nou, dat is een hele geruststelling. ;) (lead us not into temptation..)

maar ik voel me dan aan de andere kant niet prettig als ik een tweedehands h9 koop, anders dan core, omdat ik eigenlijk niet weet wat ik koop, totdat ik thuis mijn account heb opgezet (als dat lukt.)

ik denk dat ik voor een (gebruikte) core ga dan maar. voor de zekerheid. om te beginnen.

software plugin zie ik toch wat minder zitten.

ik ga mer er nog eens in verdiepen, hoe de plugin en h9 verder werken qua bediening.

bedankt.
 
nou, dat is een hele geruststelling. ;) (lead us not into temptation..)

maar ik voel me dan aan de andere kant niet prettig als ik een tweedehands h9 koop, anders dan core, omdat ik eigenlijk niet weet wat ik koop, totdat ik thuis mijn account heb opgezet (als dat lukt.)

ik denk dat ik voor een (gebruikte) core ga dan maar. voor de zekerheid. om te beginnen.

software plugin zie ik toch wat minder zitten.

ik ga mer er nog eens in verdiepen, hoe de plugin en h9 verder werken qua bediening.

bedankt.

Je kan de app in demo mode testen, dan hoef je geen H9 te hebben. Dan zie je in ieder geval hoe de app werkt.

Soms wordt er wel eens een Max + Core verkocht tegen een nette prijs (lager dan een nieuwe Max bijvoorbeeld). Dan loop je geen risico en heb je heel veel waar voor je geld.
 
Heb hier ooit op het forum een H9 core en H9 Max gekocht.
Eigenaar heeft ze beiden vrijgegeven en ik heb ze opnieuw geregistreerd zonder enig probleem.
App is alleen voor Mac en niet voor Android...
Soft draait uiteraard wel op PC en Mac :).
Heb de Core geMaxed en ik zou ze NOOIT meer willen missen!
Tezamen met m'n H3500, een winning team!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Heb hier ooit op het forum een H9 core en H9 Max gekocht.
Eigenaar heeft ze beiden vrijgegeven en ik heb ze opnieuw geregistreerd zonder enig probleem.

cool, dat wist ik niet dat je je eventide account registraties kon overdragen.
 
nu zit ik me toch nog af te vragen.....

mooi al die extra effecten, maar kan ik niet beter uit de voeten met een pitch factor ?!

iemand ervaring met beide?
 
Hangt er van af wat je allemaal wil. In de H9 Max zit de pitchfactor.
Of je kan hem ook apart bij de Core aanschaffen.
Met de H9 heb je effecten van heel clean tot "Ranzige Randy"-types :D.
De Blackhole bv. is prachtig en de Crushstation "crusht" je geluid dat het een lieve lust is.
Met de Spacetime kan je leuke Dr. Bizarro effecten maken :D.
Ik dacht lang aan de aanschaf van een Bricasti maar ik ga niet meer terug!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik heb al jaren een Eventide Eclipse, TC Electronics G-Force, Lexicon MPX G2 etc. en sinds 2 jaar de Eventide H9 als pedaal. Imo is de Eventide Eclipse kwaliteit superieur aan de andere effect fabrikanten en de H9 heeft ook nog eens geweldige algoritmes aan boord.
 
Ook ik ben heel enthousiast over de H9, MAAR ik vind de bediening via de pc of minder toch minder leuk. De Space had in die zin een hogere funfactor.

En, een multi-fx is het natuurlijk niet. Er zijn wel wat fx met combinaties (vooral ook in de reverbs), maar verwacht geen phaser > delay > RSS > reverb achtige toestanden... Ik hou mijn rack-multi-fx daarom lekker staan.
 
;) eigenlijk wil ik de h949 terug, maar dan klein en zonder vintage ongemak.
ik zit er ook niet echt om te springen, ik wilde met name de drums wat opleuken.
 
Back
Top