Behringer UB-Xa, remake van de Oberheim OB-Xa

Hier het nieuws...

 

Attachments

  • UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    UB-Xa_P0XXX_Top-Front.jpg
    57,5 KB · Bekeken: 2.125
Last edited by a moderator:
Vandaag via Gearslutz :
I heard from our Manchester team that they will post a video within the next few days to show the progress of the UB-Xa.

JurgeN
 
Spannend. Ik kijk hier wel naar uit. Ik heb vorig jaar op het punt gestaan de Two Voice Pro te kopen (ik weet het, heel ander beest), maar zowel de Britse importeur als een forumlid raadde dat toen sterk af. Hoop dat dit dan eindelijk mijn eerste uuh niet-Oberheim wordt.. :luv:
 
Hoezo werd je dat afgeraden?

De klank was geweldig (ik heb er uren bij Schneidersladen mee kunnen spelen). Maar de problemen met de bouwkwaliteit waren blijkbaar te groot.
 
De klank was geweldig (ik heb er uren bij Schneidersladen mee kunnen spelen). Maar de problemen met de bouwkwaliteit waren blijkbaar te groot.

Wat dan wel (uit interesse wil ik dat wel weten)?
 
Als ik het me goed herinner tweemaal kapotte VCA's, bij meerdere exemplaren. En flatkabels die loslieten (minor, maar irritant).. Ik heb nog contact met KMR gehad die toen hun laatste exemplaar met een flinke korting te koop hadden staan. Werd me afgeraden en ze gingen er ook mee stoppen.
 
Vers van Facebook:

UB-Xa Update.
We're proud to show you another big milestone in the development of the UB-Xa since we have just assembled what we call the "Tool Made Sample".
The TMS milestone means that the design and all mechanical parts are all tooled and final - in short this is how the unit will look like. As you will notice, lots of changes and improvements have been made since the first prototype - many of which have come from you. Thank you for all your valuable input.

However, we're still quite some time away from delivering the synthesizer as the firmware development is still ongoing. The UB-Xa is a very complex unit and frankly much has slowed down due to the current situation.

Thank you for all your patience - we promise that it'll be worth the wait:-)

Uli

94519802_10158372740383914_7304050954427432960_o.jpg
94567297_10158372740548914_579178019197812736_o.jpg
 
Ik hoop dat ze er kwaliteits toetsen op gooien, de keys van mijn MS101 zijn niet geweldig te noemen. Maak maar 100 euro duurder dan en gooi er een fatsoenlijk toetsenbord in.

Zo op het eerste gezicht lijken het die zelfde goedkope keys te zijn, zo zonde.. zeker als de rest gewoon goed is.
 
Misschien zit het poly aftertouch toetsenbord dat Behringer ontworpen heeft er wel in ...
 
Ik heb best interesse in deze synth, maar ondanks dat het niet relevant is hier, ik heb meer met de sound van Roland.

Is deze synth gewoon te vet voor mij of hebben meer mensen dat?
 
Back
Top