Korg-usernet migratie naar korg-ID

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
Voor de mensen met Korg plugins,

De website korguser.net stopt ermee, dat wil zeggen dat als jij je computer opnieuw installeert je de vst's van Korg niet meer kunt activeren.

Op je korguser.net account krijg je een aantal code's om je vst instrumenten over te zetten naar je nieuwe Korg id.

Even doen dus, ik zag het met toeval op een andere website, een mail heb ik nooit gehad. Als korguser.net eenmaal uit de lucht is gehaald kan je niet migreren en heb je niets meer!

Verder lijkt het erop dat de plugin legacycell verdwijnt. En, alle plugins die je bijvoorbeeld buiten je legacy collection extra hebt gekocht (voor mij is dat M1 en Mono/poly) worden door de migratie toegevoegd aan de legacy collection. Dus apart verkopen is er niet meer bij lijkt het.
 
Last edited by a moderator:
Net er doorheen gegaan maar wat een horror setup zeg. Hou in de gaten dat je echt elk product los moet activeren, en dat je enkel via dat migration linkje de plugs in je mandje doet. Eén voor één dus helemaal doorlopen tot checkout, anders werkt het niet. De normale korg winkel pakt de migratiecodes niet.

Waarom laten al die synthfabrikanten toch hun website door hun debiele neefje bouwen? Zelfs de oplicht-webwinkels die bij Alberto Stegeman voorbij trekken zitten beter in elkaar. Man man man...
 
Serieus? Ik kon de plugins juist niet los pakken!
Ik moest echt de Legacy Collection kiezen op Korg-ID, mijn code werkte alleen daarop en daar zitten dus alle plugins (behalve de nieuwe Odyssey) in. Daarom heb ik nu alle plugins helaas in 1 pakket zitten. Vreemd.

Ik heb de nieuwe versie's van korg-ID (1.32) nog niet geïnstalleerd, ik had net eind november mijn computers opnieuw geïnstalleerd ( de versie's waren op dat moment al een tijd 1.31) dus vind het wel even prima zo.

Vond het sowieso een vreemd gebeuren. Waarschijnlijk net als iedereen kreeg ik een special price korting op de Odyssey en als ik de plugin aanklik is hij zonder mijn upgrade code 50 euro, en met de upgrade code ook...
 
Net alles omgezet naar korg-ID. Kost ff wat moeite, maar gaat verder vlekkeloos. Ik had helaas geen upgrade coupons, mogelijk omdat ik nog de eerste versie van de legacy collection bezit. Nu nog installeren....
 
Ik heb ook de eerste versie van legacy collection, (ms20 controller, ms20, polysix, wavestation, mdx en legacy cell) Misschien is het voor een ieder anders.

Moest jij elke plug-in afzonderlijk migreren of als pakket?

Edit> lekker topic titel, kan en wil een mod het aanpassen naar: "korguser.net migratie naar korgID" ?
 
Moest elke plug-in apart overzetten. Vreemd dat het blijkbaar kan verschillen per gebruiker.
 
Dat aanschaffen lukte hier enkel via de migratie link van korguser naar de migratieshop. Als ik gewoon in de korg id shop de migratiecode ingaf deed hij het niet. Hoe moeilijk kan het zijn een coupon code gewoon te laten werken...
 
Ja best wel een drama, goed ik heb alle plugins overgezet maar wel in 1 pakket en dat is niet hoe ik het gekocht heb
 
Erg handig, lees dit nu pas.
Heb nu via Korguser een migratiecode gekregen, die in de webshop gebruikt en dat werkt, maar nu krijg ik alleen een orderbevestiging en verder niets. Hoe zit dat precies?

EDIT: de tweede email kwam ruim een half uur later, alles werkt nu!
 
Laatst gewijzigd:
Oké fijn! Heb jij alles in 1 pakket zitten zoals ik of heb jij alles zoals je het hebt gekocht onafhankelijk met eigen Keys zodat er een verkoop mogelijkheid in zit?
 
zo'n maand geleden in een opwelling de M1 gekocht, was in de aanbieding. via korg id.

nu heb ik een 2e hands licentie gekocht voor de legacy collection, en de arp odessey via korg zelf. dus alles staat op korg id, maar.... op 2 verschillende accounts, want ik dacht dat de licenties niet overdraagbaar waren. ik wil de M1 verkopen, vanzelfsprekend, die heb ik nu dubbel..

beetje off-topic, maar ik vind de korg site erg onoverzichtelijk, bijzonder weinig informatie. (bij steinberg of propellerhead of arturia, en zelfs NI is het duidelijk hoe alles geregistreerd staat, en hoe het overdraagbaar wordt/is...).

aangezien elektrovolt plugins heeft verkocht, lijken licenties wél overdraagbaar... maar hoe... normaal kom ik hier wel snel uit, maar bij korg....

EDIT: de legacy plugin blijf je behouden zag ik, en je krijgt ekstra soundpresets-banks voor de meest synths of wellicht zat dat al bij de legacy collection.
 
Ik heb geen idee hoe dat zit, het was ook een tijd geleden maar de licenties konden toen zonder problemen naar een ander account worden overgezet. Misschien is het nu anders?
 
Ik heb geen idee hoe dat zit, het was ook een tijd geleden maar de licenties konden toen zonder problemen naar een ander account worden overgezet. Misschien is het nu anders?

ik zag op het forum van kvr, dat gehele accounts moeten worden overgezet. wellicht, is verder googelen, naar deze kwestie, ook een idee..
op korg id, zie je niets van transfers.
bij arturia overigens ook niet, maar transfers zijn wel mogelijk, volgens mij via arturia support. zo ben ik ook aan een licentie gekomen van de arturia spark 2 plugin.

te veel terzijdes..
ik zag oude berichten over de legacy collection, dat was toen al problematisch, of simpelweg zeer onduidelijk. je hebt aparte plugins gekocht, wellicht werkt dat anders.

ik ga verder zoeken hoe het moet.

ik kan wel de aktivering van de M1 "revoken" (NL-EN door elkaar..), misschien dat ie dan transferable wordt.

EDIT: ik had overigens een ongebruikte, of blijkbaar ongebruikte, licentie gekocht. of die is ook losgekoppeld geweest... ik weet dat niet.
 
Nou, ik dacht ik ga even een laptopje installeren, wat een drama. Mijn andere computers gebruiken nog de oudere builds van de korguser.net website.

De nieuwe user website is niet zo handig, mijn migratie van 2 jaar terug staat bij orders nog steeds in "behandeling" en geen idee hoe ik de nieuwe versies moet installeren. Gelukkig is de oude korguser.net nog online en kan ik blijkbaar vandaar nog steeds installeren, wat slecht dit!
 
Even een update, uit een mail van de korg migratie van destijds kan ik alle download links van de plugins halen die nog werken. Ook staat in die mail 1 licentie die blijkbaar werkt op de nieuwere versies van alle plugins.

Grappig detail, al die nieuwere versies worden gedownload van de oude korguser.net website.
 
Even een update, uit een mail van de korg migratie van destijds kan ik alle download links van de plugins halen die nog werken. Ook staat in die mail 1 licentie die blijkbaar werkt op de nieuwere versies van alle plugins.

Grappig detail, al die nieuwere versies worden gedownload van de oude korguser.net website.

dus je kunt niet in https://id.korg.com/users/sign_in komen? aangezien ik nooit last heb gehad van de migratie, werkt het bij mij..

EDIT: het haalt via korg id, ook nog steeds alles via korguser.net website.. de downloads...
 
Vreemd, via jouw link heb ik inderdaad wel geregistreerde producten. Thuis eens controleren welke website ik te pakken had.
 
Back
Top