rangerofficieel - Asjemedist

Ik weet niks van hiphop, maar ik moet zeggen dat het wel catchy klinkt, vooral het refrein. Verder sluit ik me aan bij payt:

Vocalen kunnen nog wat compressie gebruiken wellicht, omdat de dynamiek wat fluctueert.

Voor mij valt dit in het vakje blufrap.. stoere teksten over stoere mannen. Maar dan moet het ook een beetje explosief klinken, en dit klinkt een beetje te lief hier en daar. De intonatie klinkt alsof je beschrijft wat je vanavond gegeten hebt, terwijl je eigenlijk wilt zeggen dat je de linkste gast in de block bent.. dus knallen met die handel!
 
leuk track wel hoor, nice. 1 puntje van kritiek wel
de intentie van de vocal hangt nu ergens in het midden wat mij betreft
volgens mij moet hij of onderkoelder, closer opgenomen en luier gesproken/gerapt
of hij moet puntiger, met iets meer energie gearticuleerd worden
in de eerste vorm mag ie dan lekker lui zijn en misschien gaat ie dan nog iets meer funken
met de 2e vorm moet je wel erg precies zijn qua flow natuurlijk.
maar het mist voor mij net een beetje overtuiging omdat ik geen keuze hoor in vocal intentie
wel een stemmeke :)
 
Echt supervet deze nederhiphop track. Ik heb hem nu bovenaan mijn playlist staan. Helaas kan ik de tekst niet helemaal verstaan. Maar zit goed in elkaar. Respect ook voor het schrijven van de teksten. Ik ben groot fan van Osdorp Posse en dit komt aardig in de buurt. Goede beat.
 
Dank voor je reactie Bassel! Osdorp Posse ben ik mee opgegroeid, er is geen andere Nederhopgroep waar ik zoveel naar geluisterd heb. Met name de eerste drie albums.
 
Osdorp

Osdorp

Ossdorp Posse is erg gaaf. Ik vindt vooral -Gangsterdam-, -Geld voor Geweld- en -Rijmtest- gave nummers. Ik ken de teksten van -Geld voor Geweld- uit m'n hoofd. Welke nummers vind jij gaaf? Hebben jullie zelf nog meer nummers en waar zou ik die kunnen vinden?
 
We hebben alles wat we tot nu toe gemaakt hebben steeds gepost onder het subforum 'tracks'. Zoals deze en deze. Af en toe heb ik nog wat veranderd, dus de track die als laatste gepost is is de eindversie.

Van Osdorp Posse ken ik de eerste twee albums uit mijn hoofd en de derde nagenoeg. Mijn favoriete track is 'weerisdesmeris' van hun tweede release.
 
Ik heb een aantal nummers van jullie zitten luisteren, Antikak, Blauwe Luchten, Kapotvers, Oud en Nieuw, Uitstoot, Wetteloos en Als de Ballen Brallen. Er zitten best wat leuke dingen bij. Vooral Antikak en Uitstoot vind ik goed. De teksten kon ik helaas niet helemaal verstaan. Ik vindt nog steeds Alsjemedist de beste en dat heeft twee redenen; een cleane beat met weinig begeleidinginstrumenten en een pakkend refrein. Overigens misschien interessant om te weten dat Payt op het forum mijn neef is. Hij is degene die een aantal nummers, waaronder deze, van de forumwedstrijd aan me liet horen. Ik hoop jullie spoedig te zien en horen bij 4themusic.
 
Back
Top