Ernesto - No more lies

Ernesto

Stamgast
Lid sinds
17 februari 2004
Berichten
266
Locatie
Rotterdam
Met dank aan Hanna voor de lyrics en de vocals.
Omdat mijn studio nog steeeeeeds in de renovatie is hierbij een nummer uit 2008.

 
Lekker nummer.. heeft wel een update nodig qua instrumentatie en mix, maar verder heerlijk nummer! Zang is ook erg prettig!
 
Hoe slaag je er in om zulke track gewoon te braaf te maken ? Jammer. Luister nog eens naar Madonna in de beginjaren. Die John “Jellybean” Benitez laat horen hoe het moet.
 
Heel goed gemaakt, ik ben wel meer voor de donkere stylen uit de jaren 80.
Ik vind het een beetje Eurovisie jaren 80 klinken, wat geen afbreuk doet aan je skillz, het is gewoon men ding niet.
 
Back to the 80-ies! Net iets 'te' voor mijn smaak, maar knap gemaakt. Goede zangeres ook. Iets minder reverb maakt dat ze beter uitkomt in de mix.
 
Volgens mij heb je heel goed geluisterd naar een aantal bijna obscure progrock bandjes. Ik herken de track zonder dan ik hem ken. Structuur is bijzonder goed, muzikaal ook. Die cheesyness vind ik eigenlijk totaal niet storend. Wat ik wel lichtelijk tenenkrommend vind, is de zang op bepaalde momenten. Alsof de zangeres net de ochtend voor het inzingen een nieuwe beugel heeft gekregen en ze nog de juiste positie van haar onderkaak moet gaan bepalen. Een track uit 2008 voor de contest van de beste track uit 2017? :)
 
Bedankt voor de reacties. Tja, de meningen over Hanna, de zangeres, zijn verdeeld. Knap Dr. Van Lansberg dat je er progrock uithaalt. Ik hou van veel muzieksoorten maar mijn absolute favoriet is en blijft progressive rock, ook wel symphonic rock genoemd. Kennelijk komt dat automatisch in mijn composities te zitten daardoor. Ik begrijp trouwens de verbazing dat ik een nummer uit 2008 heb ingestuurd. Ik heb het zo druk gehad de afgelopen 5 jaar dat ik (geloof het of niet) al meerdere jaren bezig ben met de renovatie van mijn studio. Gelukkig begint er nu eindelijk schot in te komen zodat ik hopelijk bij de volgende contest een nummer uit 2018 kan insturen.
 
Leuk, weer een echt 'nummer' met kop, staart en alles wat daar tussen hoort. De zangeres heeft hier en daar idd wel een raar accentje, maar verder wel een van de betere zangpartijen in deze contest. Geluidjes hier en daar wel wat oubollig (oa drumroffeltjes).
 
Dit is precies alles wat mij doet denken aan de 80ies! ik vind de tijd en de muziek verschrikkelijk maar petje af om precies dat gevoel bij mij op te wekken en dat bedoel ik niet verkeerd eigenlijk. Die vocoder haalt mij dan uit de flashback maar klinkt er echt niet rot bij.
 
1V/oct: Het accent van Hanna is waarschijnlijk zoals die is omdat ze Indonesisch is.
Anoniempje: vocoders zijn al heel oud he. Ook in the Eighties werden ze al gebruikt en zelfs in de Seventies.
 
Net of ik naar een oude aflevering van het weeshuis van de hits (of zo) zit te luisteren :)
Niet de beste zang (Engels) ben wel benieuwd hoe dit in het Indisch zou klinken (dat dan weer wel)

Niet geheel mijn ding maar wel een leuke jaren 80 track. :okdan:
 
Dat van lansberg er progrock uithaalt, da's wel het laatste wat ik er in hoor. (hooguit even die gitaar)
Maar dat terzijde; vanaf het begin meteen een lekkere catchy tune, laat ze maar zeiken hier op het forum eighties, bejaard of weet ik wat, ik vind het een lekker nummer met leuke synth sounds hier en daar er tussendoor.
Enigste is dat ik de bridge ietsje minder vond want de melodie is best sterk wat mij betreft.
Het deed mij wel denken aan de time bandits indertijd.
Grappig trouwens dat je dit maakt als progrock je favoriete genre is, volgend jaar een heavy track? :)
 
Back
Top