1V/oct - Fire, Ashes and Bent Steel

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Ik dacht dat ik niet mee zou doen maar ik kreeg gisteravond toch de kriebels. Dit jaar weer amper muziek gemaakt, dus ik heb snel een oud nummertje opgepoetst. Hier en daar wat puntjes op de i, foutjes weggehaald, beetje ingekort en met mijn gitaar en zelfgemaakte ebow eroverheen gespeeld. verder is ook mijn zelfgemaakte synth te horen en af en toe praat er ook nog iemand doorheen.

Iedereen heel veel plezier met de SF contest!

 
Last edited by a moderator:
Dank! Ja zo´n speech er doorheen is best corny, maar in dit geval vind ik het best goed klinken.

Misschien toch belangrijk om even te vermelden: het `gepraat´ is de speech van G.W. Bush die hij hield 5 dagen nadat er 2 vliegtuigen in het WTC waren gevlogen.
 
Okee een zelfgemnaakte synth! Dat verdient zowiezo pluspunten. verder mooi nummer.. kan misschien nog meer sprankeling gebruiken. Ebow is ook mooie aanvulling!
 
Okee een zelfgemnaakte synth! Dat verdient zowiezo pluspunten. verder mooi nummer.. kan misschien nog meer sprankeling gebruiken. Ebow is ook mooie aanvulling!

Ja, maar dus wel een modulaire synth. Ik las ergens dat je dat maar niks vind, maar zoals je ziet kan je er ook 'normale' muziek mee maken :).

Aparte Banjo muziek en dat bedoel ik positief...

Grappig, die banjo-associatie had ik zelf ook. Het is het Korg MS-20 filter dat zo nu en dan kennelijk als een banjo klinkt.

Heerlijke sfeer.

Dankjewel! :okdan:
 
Inderdaad George W. Hij was niet echt mijn favoriete president (ook al was ie soms best grappig) maar hij klinkt erg goed met zijn Amerikaanse kauwgum-accent.
 
Last edited by a moderator:
Lekkere doorgaande sequences. Ik vind de combinatie met Bush wel vervreemdend werken, maar begrijp (daarom?) niet zo goed waarom deze muziek bij deze stem (en wat hij zegt).

Ik ben bij het maken van de muziek niet uitgegaan van deze speech, die heb ik er later pas bij gezocht. Het was ook helemaal niet de bedoeling om dit te maken, het ontstond vanzelf. Bij toeval stuitte ik op de 'Cathedral Speech' van Bush die hij 3 dagen na het instorten van de Twin Towers gaf. Amerika en de rest van de wereld verkeerden in een shock. In de speech worden de slachtoffers van 9-11 herdacht en klinkt er de nodige patriottische taal. https://en.wikisource.org/wiki/September_14,_2001_speech
 
Door je muziek en de manier hoe je de vocaal erin gemixt hebt, komt het ge*** van die ***hole, heel profetisch en heroïsch over. Heel erg knap gedaan, maar of ik daar nu zo blij van wordt....
 
Leuke track, doet mij een beetje aan Air denken qua compositie en sfeer. Had wel wat meer naar een climax gemogen, nu kabbelt het voor mijn gevoel wat. Maar, lekker hoor! Domme vraag maar wat is een ebow?
 
Zou leuk zijn bij een aftiteling van een 911 docu, in die zin vind ik het wel goed.
 
dit is wel erg mooi, te moe voor een "analyse", niet te moe om er geheel door te worden opgenomen.
Dank voor dit compliment! :okdan:

Door je muziek en de manier hoe je de vocaal erin gemixt hebt, komt het ge*** van die ***hole, heel profetisch en heroïsch over. Heel erg knap gedaan, maar of ik daar nu zo blij van wordt....
Ja, ik vond Bush toen het af was best een aardige vent (daarvoor niet!). Ik heb de speech nog eens zonder muziek terug geluisterd, dan klinkt het toch iets minder mooi.

Domme vraag maar wat is een ebow?
Het principe is simpel maar het uitleggen is moeilijk.
Het is een apparaatje dat er voor zorgt dat je snaar blijft trillen zolang je maar wil. Ook klinken er opeens allerlei harmonischen doorheen. Aan de onderkant zitten 2 sleuven die je op 2 snaren kan leggen, zodat je het dicht bij de derde snaar kan houden (de snaar die moet gaan trillen). Aan de onderkant zit een elementje die de trilling van de snaar oppikt, en er zit een electromagneetje die dezelfde trilling weer aan de snaar teruggeeft nadat deze versterkt is. resultaat: resonantie en mooie geluiden.
 
Back
Top