DungBeatle - Unstoppable Birth (of the AI)

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
927
Locatie
Grimbergen, Belgie
Synths: Deepmind 12, Moog Sub 37, Yamaha AN1X, Korg Z1, Arturia Origin, Waldorf Streichfett, Yamaha XS6.
Effects: Eventide Space

 
Grappig ik luisterde zonder te lezen en ik moest meteen aan 2001: a space oddesey denken. Kan zo als sound opvulling onder de film op de vele stukken zonder dialoog.

Nu ik je tracknaam lees denk ik dat dat dus ook je inspiratiebron is geweest.
 
Geen melodie in te bekennen . Weinig verrassend wel af en toe leuke onheilspellende geluiden
 
Dit soort sfeer collages a la Vangelis/Antartica bevalt me wel. Het stuk op 3:30 is inderdaad (per ongeluk?) exact een stuk uit 2001 (Ligeti? Penderecki?). :)
 
Mooi werk.. lekkere beat (Just kidding!). Mooie soundscape, heb er geboeid naar geluisterd!
 
Terwijl we de dagen aftellen tot we mogen stemmen, misschien wat technische info over mijn track (zou aangenaam zijn indien anderen ook wat production notes toevoegen aan hun tracks... altijd interessant!).

De track heeft een "ruggegraat" gemaakt met de Deepmind 12. Heb op de Deepmind zelf een zotte patch gemaakt die zwaar leunde op de 4-slot effects engine. Als ik me goed herinner 2x reverb plus 2x pitch shifter, alles in serie gekoppeld, waardoor die effects alleen al verantwoordelijk zijn voor veel inertie in de dynamiek van de patch. Daarnaast heb ik ook de modulation slots voluit gebruikt zodat er heel complexe modulatie mee gemoeid was. Het resultaat van die ene patch was dat veranderingen in parameters (via de controls) zich met complexe vertraging manifesteerden. Die patch op zijn eentje gaf me al de onheilspellende feel van wat de mensheid in de toekomst op zich los zal laten: een globale artificial intelligence dat ons op zijn allerminst gaat domineren. Boven en naast die patch heb ik dan gewoon enkele andere geluiden toegevoegd. De Sub 37, bijvoorbeeld, is de enige die door de Eventide ging.. en die hoge, eenvoudige toon aan het begin van de track maakt. Persoonlijk ben ik heel blij met deze track omdat het ook mijn eerste succesvolle multi-track opname is, gemaakt met Logic Pro X. Eindelijk Logic Pro een beetje "zoals het hoort" kunnen gebruiken... ;-)
 
Back
Top