Alk - Monstertje

Alk

Stamgast
Lid sinds
7 november 2016
Berichten
103
Hallo allemaal,

Bij deze mijn inzending voor dit jaar: Monstertje

Iedereen succes!

 
Heb er gefascineerd naar geluisterd.. goeie track!
 
Prima track. Donker en dansbaar. Wellicht dat laatste stuk met de mooie pads een stukkie naar voren als rust en dan weer langzaamaan opbouwen?
 
Klinkt erg lekker.. :)

De hatjes (die er verderop in komen en straight zijn) halen een beetje de swing uit die organische baspartij maar overall toch een fijne chemie going on.. mooie pads en chords idd..

Welke gear is er gebruikt? :)
 
hoe je het ook "verpakt", veel muziek, ook hier op SF, is toch vaak een derivaat van EMD en zo langzamerhand weet ik wel hoe dat qua structuur inelkaar steekt en kan het mij niet meer verassen of emotioneel pakken. ook deze track valt voor mij in deze categorie en natuurlijk klinkt ook het best wel OK, maar toch....
 
Bedankt voor de reacties en de kritiek! Wilde eerst iets insturen dat wat toegankelijker was maar heb op de valreep deze nog afgerond. Eigenlijk wel blij dat ik dat gedaan heb.

@MacGyverGear: Track is gemaakt in Reason 10. Basisgeluid is een saw wave uit Subtractor met daaroverheen distortion, een bass enhancer (RedRockSound RE 200) en filters+compressie (Pulverizer). Synthesizerpads zijn een Korg mono/poly en een Europa. Kick is gemaakt met Kong, percussie komt uit een 808 software kloon met distortion, verder komt de echo feedback over de snare (sample) uit 3plex. Over de gehele mix ten slotte nog een RE 2A compressor van Cakewalk/Roland.
 
Mooi einde met boeiende akkoorden en mooie sound. De rest van het nummer vind ik minder boeiend. Wat meer van de sfeer die je op het einde gebruikt met een soort van minimal beat en een ruimtelijke mix, en je zou dit goed als game-muziek kunnen gebruiken.
 
Lekkere sound! Doet mij eraan denken dat ik mijn rozzbox weer eens moet gebruiken. Lekker experimenteel.
 
Ik dacht in het begin 'oh wat kut', maardaar was ik toch ff veel te snel mee. Vind 't een gave track. Apart. :)
 
Back
Top