Egres - Far Away

egres

Hardwarepolitie
Lid sinds
16 februari 2011
Berichten
6.394
Locatie
Synthcity
Pittig detail: Alle sounds zijn Prophet VS ,drums TR-909 & SP-1200.

 
hmm ja klinkt een beetje amateuristisch, maar dat is op zich niet erg. Er zit iets in de beat wat niet lekker gaat, alsof het er steeds net ff achteraan zit. Ik snap waar je heen wilt met dit nummer, maar het komt er niet lekker uit om de 1 of andere reden. Denk dat een betere mix al een heel stuk zou helpen. Dat lead melodietje heeft wel potentie en is catchy.
 
Het is niet de beat die drive doet maar de bassline,je moet het afspelen op dikke speakers (anders klinkt het idd bizar).

Alles is willekeurig zo gedaan om het oud en niet al te perfect te laten klinken zoals op oude house platen.

1 Voorbeeld (beetje verder in het nummer) :

 
Helemaal waar, heb net mijn aktieve speakers even hard gezet en dan wordt die attack meer een soort "WHOOMP"...:D
-
Het is niet de beat die drive doet maar de bassline,je moet het afspelen op dikke speakers (anders klinkt het idd bizar).

Alles is willekeurig zo gedaan om het oud en niet al te perfect te laten klinken zoals op oude house platen.

1 Voorbeeld (beetje verder in het nummer) :

https://www.youtube.com/watch?v=7bOp_18jcps
 
Ik begrijp wat je zegt egres, maar ik mis ook wat bass.

Luister eens naar:



Verder snap ik wel waar je naartoe wil met deze track. Ik zou hem alleen eens opnieuw mixen, dan gaat dit beter werken denk ik. Scuzi
 
Ik begrijp wat je zegt egres, maar ik mis ook wat bass.
Verder snap ik wel waar je naartoe wil met deze track. Ik zou hem alleen eens opnieuw mixen, dan gaat dit beter werken denk ik. Scuzi

Er zit bass genoeg in maar je bedoelt medium bass eigenlijk zoals de bassline van die fingers inc.

Dan veranderd wel de hele mood van de track.
 
Tijdens het beluisteren heb ik zelf ook het volume goed opgeschroefd en het klinkt inderdaad anders dan. Misschien kun je ook wel de voorzichtige conclusie trekken dat de bass en kick (door z'n wolligheid) elkaar een beetje in de weg zitten? Ik mis ook iets ontwikkeling, maar kan tegelijk ook goed voorstellen dat dit prima kan werken in een setje van een uur of twee. Ook hier geldt dus weer dat context erg bepalend is.
 
Na een eqtje en compressor er op te zetten is het een erg leuke track.
opbouwende critiek

De sound komt een beetje te veel van links komt denk ik door je reverberation fx.

Teveel punchbass waardoor alles schuin wordt getrokken.

Reverbaration/delay klinkt ook niet in de maat.
 
Bedankt voor de input,ik zal hem hermixen.

ja idd de shifting zit in die delay en de snare,maar ook in de sound zelf,het is manueel ingespeelt en dan fel gepitcht in Ableton Live.

Mischien moet ik dat allemaal eens strak zetten en dan kijken wat het geeft
 
Vette track en heel dansbaar, deuntje blijft lekker hangen ook!:okdan:
Vraag me af hoe het zou klinken met vocal(s) onder...
 
Met de arp heb ik in eerste instantie moeite mee, als de portamento gaat werken doet de arp het beter. De gekozen geluiden spreken me te weinig aan. Lead klinkt hol of leeg. Dat bepaalt voor mij de(het) lege sfeer(loze) karakter. Pas als je de snare aanzet (op 4:11) heeft ie karakter naar mijn mening, maar dat duurt nog geen halve minuut.
 
Met de arp heb ik in eerste instantie moeite mee, als de portamento gaat werken doet de arp het beter. De gekozen geluiden spreken me te weinig aan. Lead klinkt hol of leeg. Dat bepaalt voor mij de(het) lege sfeer(loze) karakter. Pas als je de snare aanzet (op 4:11) heeft ie karakter naar mijn mening, maar dat duurt nog geen halve minuut.

Viel me op dat je op 1 minuut 2 tracks die respectievelijk 11 minuten duren kan luisteren en beoordelen. Vind dat knap.:D
 
Om heel eerlijk te zijn had ik met jouw gear in gedachten die ik voorbij zag komen in het crib topic op iets heel anders gehoopt en verwacht. Het klinkt verder lekker maar het lijkt wel erg op een schets wat nog uitgewerkt moet worden.
 
De gekozen geluiden spreken me te weinig aan. Lead klinkt hol of leeg. Dat bepaalt voor mij de(het) lege sfeer(loze) karakter.

ja dat klopt wel

Om heel eerlijk te zijn had ik met jouw gear in gedachten die ik voorbij zag komen in het crib topic op iets heel anders gehoopt en verwacht.

Gear is geen referentie,trouwens als je de eerste post leest staat er in dat er enkel een Prophet VS is gebruikt voor de sounds,in het track subforum is een afgewerkte track gepost.
 
Back
Top