dreamer - Leaving Town (vox)

dreamer

herkauwbaar
Lid sinds
30 april 2015
Berichten
2.561
Locatie
Tranendal
Al eerder gepost op het forum, nu ook om mee te dingen in de befaamde contest :engel:

Combinatie van cs1x/fb01/jv1010/lxr/microbrute/microfoon/stapel-effecten, sequenced op de rm1x en geheel live uitgevoerd inclusief zang :gaap:

Ben er best tevreden over, hopelijk kunnen jullie er ook wat mee :dj:

 
Bass contrasteert heel mooi tegen deuntje. Nogal dof overall.. ben geen mix expert, maar ik denk dat er beter gemixt kon worden. Delay op vocals werkt goed. 02:42 vraagt ook voor een "explosie" in de vocals, maar die komt niet. Muzikaal heb ik dit graag, maar ik zou er nog aan sleutelen.
 
Bedankt voor je review DungBeatle :)

Live mixen/queing/zingen was dan ook best een uitdaging. Ik denk dat dit zeker take nummer 8 was van dit arrangement. Dat de mix en spanningsboog daarom wat 'dof' zijn kan ik zeker in zien.
Verder aan sleutelen kan helaas niet meer. Toch eens leren multitracken of met stems werken :eureka:
 
Lekker sfeertje, mooie spanning.. Allen zijn je vocals een beetje te ver op de achtergrond (zoals al opgemerkt door DungBeatle). Ik denk dat het de moeite loont om dit nummer toch eens te gaan multitracken en er een propere mix van te maken, want er zit veel meer in.. het komt nu niet echt lekker uit de verf, maar je hoort wel dat er potentieel in zit.
 
Erg cool, ook met vrij goedkope spullen gemaakt, ik heb een tik met goedkoop en dan niet goedkoop klinken...leuke stem effekten !
 
Bedankt allen! De stem is trouwens door een behringer uv300, cs100 en dan de strymon timeline gehaald (door die uv300 lijkt het net of ik super goed met vibrato kan zingen ;) )
 
Absoluut een unieke inzending in de contest van 2017. Een totaal eigen geluid. of ik het mooi vind, weet ik nog niet. Ik ga hem op een later moment, in het dinker, nog eens beluisteren.
 
Lekker sfeertje, mooie spanning.. Allen zijn je vocals een beetje te ver op de achtergrond (zoals al opgemerkt door DungBeatle). Ik denk dat het de moeite loont om dit nummer toch eens te gaan multitracken en er een propere mix van te maken, want er zit veel meer in.. het komt nu niet echt lekker uit de verf, maar je hoort wel dat er potentieel in zit.
had het niet beter kunnen verwoorden

behalve dat de vocals niet het sterkste element zijn, zou die dus niet te ver vooraan zetten :D
 
Ik kan de totale sound zeker waarderen maar vanaf 3.03 gaat het niet helemaal lekker en daar zou het juist helemaal los kunnen gaan volgens mij.
Maar toch, ook qua zang is het echt wel wat!
 
Mix is niet perfect maar het heeft wel wat.
Beetje Wave, New beat en Depeche invloeden, brengt me terug naar het donkere jeugdhol ergens begin/mid jaren 80 :biertje:
 
Je zanglijn vind ik echt okay en de delay doe het goed.
Jammer inderdaad dat ie wat zacht in de mix zit want als je stem meer naar voren zou komen krijgt je track meer ballen wat mij betreft.
Iets meer variatie in je spel van het instrumentele deel zou je track goed doen denk ik.
Maar deze track verdient het om nog een keer opnieuw gemixt te worden in ieder geval.
 
Back
Top