harrewarre - First there was nothing and then there was music

de sounds enzo zijn best prima, maar de kick, mwa... heel veel laag en het hoge distorted gedeelte lijkt daar los van te staan ofzo. zit verder goed in elkaar, denk inderdaad beste wat ik van je gehoord heb. je gaat flink vooruit


Thanks topper de sound output ben ik nog druk mee bezig heb nu eerst als tijdelijke oplossing een headset met een 7.1 speaker setje van creative
Ben niet goed in de wiskunde met hz enz doe alles liever met het oor dus eerst achter een goeie systeem aan
 
Leuk dat ik een Hardcore inzending voorbij zie komen, ik ben zelf ook van de wat hardere stijlen.
Ik vind het alleen niet een hele sterke track, dat komt vooral door de mix en de wat afwijkende sound, maar ik weet als geen ander dat deze muziek zeer lastig te mixen is. Misschien eens met parallelle compressie en parallelle distortion proberen wat meer geluid heel te houden, omdat je dan alles mooi in balans kan krijgen. Je hebt wel een hele eigen stijl en dat is iets positiefs, kopiëren doet bijna iedereen al in deze scene.
 
Leuk dat ik een Hardcore inzending voorbij zie komen, ik ben zelf ook van de wat hardere stijlen.
Ik vind het alleen niet een hele sterke track, dat komt vooral door de mix en de wat afwijkende sound, maar ik weet als geen ander dat deze muziek zeer lastig te mixen is. Misschien eens met parallelle compressie en parallelle distortion proberen wat meer geluid heel te houden, omdat je dan alles mooi in balans kan krijgen. Je hebt wel een hele eigen stijl en dat is iets positiefs, kopiëren doet bijna iedereen al in deze scene.


Ow bedankt voor de tip!!
Dat is elke keer het probleem bij mij de afmix ben ik mee eens hoor?
Is idd echt heel moeilijk haha

Dus je bedoeld in de mixer bijv. 2 kicks staan elk op een aparte spoor en dan beide sporen doorlussen naar ander spoor en daar meer of distortion compressie op gooien
Ga het gelijk ff proberen topper!!
 
ay! ik geen gabber-liefhebber, maar deze track trekt wel aan mij, je rekt het genre uit, of breidt het uit, met elementen, zoals dr. lansberg al aangeeft, die het vele malen uitdagender maakt. lekkere opbouw!

yeah! dat einde! over the top! i like!

mijn haar is nu wel in de harrewarre (is deze grap al gemaakt?)

simpelweg: genoten!
 
ay! ik geen gabber-liefhebber, maar deze track trekt wel aan mij, je rekt het genre uit, of breidt het uit, met elementen, zoals dr. lansberg al aangeeft, die het vele malen uitdagender maakt. lekkere opbouw!

yeah! dat einde! over the top! i like!

mijn haar is nu wel in de harrewarre (is deze grap al gemaakt?)

simpelweg: genoten!


Haha ik mag jou mening wel dat maakt mij aan het lachen idd ik ken het vink !!!


Ik had een kameraad die altijd lang haar had was meer een oude Hardrocker die overgestapt was naar de gabber met een staart en aan de zijkant een stuk weggeschoren die van echte ruige hardcore houd


daar bedoel ik mee echte Rock hardcore en gabber Hardcore zijn voor mijn gevoel beide hetzelfde kwa flow en sfeer los gaan en springen alles er uit gooien
en later weer netjes thuis met de kids zitten huisje boompje beestje


Zo zijn er ook gabber feesten ontstaan bij een rock hardcore motorclub Black sheep (zwarte schaap) het feest naam was Earfuckers 1 tm 5


Dus er waren gabbers en altoos samen aan het springen was een super combo wat ik nog nooit gezien heb ECHT ONDERGROUND
Met alleen lol maken niet zoals mensen denken duivel en de hell
gewoon ff de staart los met kale koppen er tussen en springen en genieten van een feest die je nooit meer vergeet
 
Laatst gewijzigd:
Ow bedankt voor de tip!!
Dat is elke keer het probleem bij mij de afmix ben ik mee eens hoor?
Is idd echt heel moeilijk haha

Dus je bedoeld in de mixer bijv. 2 kicks staan elk op een aparte spoor en dan beide sporen doorlussen naar ander spoor en daar meer of distortion compressie op gooien
Ga het gelijk ff proberen topper!!
Ja mixen van dit soort stijlen is echt lastig. Juist door al die distortion en kicks die bijna alles opvullen, is er bijna geen ruimte meer over. Ik ben er zelf ook helemaal niet goed in hoor ;)
Maar we blijven het elke dag gewoon opnieuw proberen haha!
Wat ik zelf vaak gebruik is saturation, zowel op de kick als op andere geluiden, wel allemaal apart. Lijkt harder te klinken maar maakt het ook wat vetter ofzo zonder dat het geluid meteen afgebroken wordt. Natuurlijk geldt hier ook, niet teveel, gewoon subtiel.
ALs je nou een bus maakt waar je drum geluiden samenkomen (kicks, snares etc), kopieer deze bus dan nog eens. 1 bus kan je heel licht compressen voor de glue en voor de rest gewoon zo laten. De andere bus kan je helemaal misbruiken, gebruik distortion, of overdreven veel compressie of wat je maar wilt. Als je dan het volume van die misbruikte bus bijmengt, kan je dus zelf bepalen hoeveel je dit geluid wilt horen, maar tegelijk heb je nog steeds de dynamiek van de originele bus die gewoon nog clean is. Hoop dat je er wat aan hebt, is echt een heel leuk trucje. (heb er nog wel 1000 ;) )
 
Bedankt ik wist niet dat je door deze wijze een betere afmix zou krijgen het is wel veel afstellen in eq vind ik

eigenlijk verdeel je alle sporen op een goeie output naar een spoor in eq dat je vervolgens alsnog een beetje mee kan spelen met de andere geluiden op andere sporen
maar dit is ook ff weer wennen met bepaalde breaks in een kick en werkwijze met de kicks


misschien voor jou ook leuk
ik gooi vaak op een kick een kleine stereo delay krijgt je een mooie sub
2 eigen gemaakte kicks ff goed samen pitchen en afstellen zo dat het een mooie kick wordt
en dan een kick een kleine delay geven met een heel beetje stereo in de delay


Er zijn zo veel manieren vaak als je de domste dingen probeert krijg je iets unieks!!!


zo ik leer elke dag weer meer
 
Wat betreft kicks maken, is het vooral heel veel eq, ik denk veel extremer ook dan in andere muziekstijlen.
Bij een kick zijn er wel dingen die ik altijd in de gaten houd. Zorg dat alles onder de 300 mono is en blijft, Brainworx digital v2 gebruik ik daar voor. Je hoort het bijna niet over je monitors, maar het is heel erg belangrijk. Pas ook distortion alleen toe op mid en high, daarom maak ik mijn kicks zelf, ik wil alle lagen zelf kunnen aanpassen. Zorg dat als je een kick maakt, dat je een template maakt waar je later op terug kan vallen, soms sla ik in een uur wel 8 templates op, dan kun je altijd die ene kick weer terug vinden en weer bewerken. Als je kick goed is pas bouncen en gebruiken in je track. Is hij later niet goed, pak je die template en ga je weer verder met aanpassen.
 
Eerste gabbertrack die ik ooit uit heb geluisterd. Dat zegt ook wel iets maar ik weet niet wat. Toch een plusje omdat ik in Delfzijl ben opgegroeid :)
 
Hij is in elk geval afwisselend. Zou met de kick zelf persoonlijk Industrial maken. Vind je breaks mooi, mag je best wel een hele track omheen bouwen. De rest lijkt een hele andere weg in te gaan. Je gebrikt wel veel dingetjes, je zou er best wat kunnen bewaren voor een andere track en het geen wat je hier in houd wat netter maken. Het klinkt nu een beetje als een sketch, je mag het wat mij betreft wel wat polishen en die lead zou ik wat anders ingooien, die klinkt wel erg lief voor dit.
 
Zit goed in elkaar en in zijn genre zal dit wel aanslaan maar dit is echt mijn ding niet.
 
Wat betreft kicks maken, is het vooral heel veel eq, ik denk veel extremer ook dan in andere muziekstijlen.
Bij een kick zijn er wel dingen die ik altijd in de gaten houd. Zorg dat alles onder de 300 mono is en blijft, Brainworx digital v2 gebruik ik daar voor. Je hoort het bijna niet over je monitors, maar het is heel erg belangrijk. Pas ook distortion alleen toe op mid en high, daarom maak ik mijn kicks zelf, ik wil alle lagen zelf kunnen aanpassen. Zorg dat als je een kick maakt, dat je een template maakt waar je later op terug kan vallen, soms sla ik in een uur wel 8 templates op, dan kun je altijd die ene kick weer terug vinden en weer bewerken. Als je kick goed is pas bouncen en gebruiken in je track. Is hij later niet goed, pak je die template en ga je weer verder met aanpassen.
Thanks voor je top!!! uitleg ik ga me er in verdiepen !!!
 
Hij is in elk geval afwisselend. Zou met de kick zelf persoonlijk Industrial maken. Vind je breaks mooi, mag je best wel een hele track omheen bouwen. De rest lijkt een hele andere weg in te gaan. Je gebrikt wel veel dingetjes, je zou er best wat kunnen bewaren voor een andere track en het geen wat je hier in houd wat netter maken. Het klinkt nu een beetje als een sketch, je mag het wat mij betreft wel wat polishen en die lead zou ik wat anders ingooien, die klinkt wel erg lief voor dit.


Vaak bewaar ik ook stukjes maar liefst maak ik elke keer iets nieuws
 
bak herrie ben ik al te oud voor ;-)
vind de gesproken intro nog wel leuk
 
Het begon leuk......
maar bij driekwart minuut werd alles duidelijk... Pil in je mik en GAAN!! maar ik ga ff snel door vrees ik. :)
 
Back
Top