Walhalla Symfonie

Kwetal

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2017
Berichten
1
Wie kent nog het legendarische KRO radioprogramma Walhalla Symfonie van Theo Stokkink? Op de radio op de zondagavond in 1981-82 - veel synthesizermuziek, electronica in de popmuziek en geluidsfragmenten rond een thema. Met allerlei technieken in de studio aan elkaar gesmeed.

Ik heb een artikel geschreven over Walhalla Symfonie en dat is gepubliceerd in het blad "Aether" over de geschiedenis van de Nederlandse omroep.

Aether 125

In oktober verscheen deel 1 en in het komende nummer volgt deel 2.

Op 18 januari 2018 praat ik over Walhalla Symfonie bij "Aether Live", van 15.30 uur tot 17.00 uur bij Beeld en Geluid in Hilversum.
Speciale gast is dan Herco de Boer die de techniek verzorgde en er is gelegenheid hem vragen te stellen. "Aether Live" is niet een echte uitzending, maar in een zaaltje worden de onderwerpen uit het vorige nummer van het blad gepresenteerd door de schrijvers en is er gelegenheid om met het publiek contact te hebben.

Uit de aankondiging van komende 18 januari: “tijdens deze talkshow worden drie onderwerpen uit de nieuwste editie van het kwartaalblad Aether nader belicht en besproken. Zo vertelt Liselotte Doeswijk over de rijke geschiedenis van het televisiedecor, interviewt Erik van Veen geluidstechnicus Herco de Boer over KRO's Walhalla Symfonie en vertelt Leo Boudewijns over zijn lange leven in dienst van de platenindustrie.”

Natuurlijk laat ik ook wat fragmenten horen!

Voor meer info, zie:

Aether Live: Ons mediaverleden | Beeld en Geluid

Het zou leuk zijn om die middag zoveel mogelijk liefhebbers bij elkaar te zien!!
 
Ik heb drie uitzendingen van vroeger bewaard en opgeslagen in mp3 formaat. Kwaliteit is van cassette en niet perfect.

Zijn al deze afleveringen ergens terug te vinden?

Mvg

Wim
 
Back
Top