Dr van Lansberg - No Control

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Afgelopen jaar heb ik maar liefst 2 tracks afgerond. Toe maar weer. Voordeel is dat de keuze voor de inzending een stuk eenvoudiger te maken was dan tijdens voorgaande edities. Dit jaar presenteer ik u No Control, een trackje op 120 BPM waar ik me normaal gesproken ergens tussen 100 en 110 BPM wat veiliger voel. Maar in het kader van horizonverbreding etc...

De vocal komt dit jaar van Steelyvibe (of zijn zuster, is me niet helemaal duidelijk). De gitaar is voor het belangrijkste deel door mijn grote vriend Franco Quadroni ingespeeld. Ik spreek de wens uit dat het eindresultaat u wel moge bekomen.

Weesch gegroet.
 
Laatst gewijzigd:
Hahaa dr van Lansberg je lijkt mij wel. Ik heb dit jaar ook 2 of 3 tracks gemaakt geloof ik. De momenten dat inspiratie en zin en tijd samen vallen zijn vrij zeldzaam blijkbaar.

Anyway dit klinkt weer erg fijn allemaal. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met onverstaanbare vocals ;) Dit is echt wel een van de betere tracks tot zo ver in het synthcontest! Dank voor het sharen!
 
dit blijft een nummer dat me pakken blijft. heerlik gemaakt, prachtige, goed afgestemde geluiden, mooie ritmes. het swingt sferisch. lekker geproduceerd. alles zeer goed geplaatst, ook binnen de struktuur van de track. heel open en toch heel direkt, treft me heel direkt.
 
Ik hou ook niet echt van controle, speel alles altijd life in in Reaper en dat geeft net als dit toch wel een leuk resultaat..
 
Lekker dit hoor, al is het niet mijn stijl, maar toch met plezier geluisterd, en altijd onder de indruk over de ideeën en creativiteit. Ook leuk dat monofone synthje dat af en toe met een leuke sliding er doorheen gaat. Schitterende Rhodes ook en het geheel swingt de pan uit :-)
Kwaliteit Doctor !!
groeten
Frans
 
Groovy, en professioneel klinkend. Die speciale, hoge stem is een plus.

Dit klinkt echt lekker groovy en de vocalen zijn ook erg mooi

Dank heren! Groovy is een woord dat ik al een tijdje niet meer heb gehoord :). Past inderdaad wel bij een deel van de track. Vocalen was ik zelf ook erg blij mee. Zwaar geprocessed, maar voor mij precies de juiste toon.
 
Hahaa dr van Lansberg je lijkt mij wel. Ik heb dit jaar ook 2 of 3 tracks gemaakt geloof ik. De momenten dat inspiratie en zin en tijd samen vallen zijn vrij zeldzaam blijkbaar.

Anyway dit klinkt weer erg fijn allemaal. Ik ben blij dat ik niet de enige ben met onverstaanbare vocals ;) Dit is echt wel een van de betere tracks tot zo ver in het synthcontest! Dank voor het sharen!

Blijft een vreemd fenomeen, inspiratie. Ik heb ook wel gemerkt dat blijven focussen en gewoon doorwerken, ook tot resultaten kan leiden. Anyway, dank voor het luisteren en je compliment. Die vocal is inderdaad lastig verstaanbaar. Ik heb er maar voor gekozen om hem te zien als een sfeerbepalende layer in de track in plaats van iets dat echt belangrijk is.

dit blijft een nummer dat me pakken blijft. heerlik gemaakt, prachtige, goed afgestemde geluiden, mooie ritmes. het swingt sferisch. lekker geproduceerd. alles zeer goed geplaatst, ook binnen de struktuur van de track. heel open en toch heel direkt, treft me heel direkt.

Dankjewel vink! Ik heb na het posten van deze track in het Tracks forum, nog wel de nodige aanpassingen in de structuur gemaakt. Er is een heel deel weggesneden op advies van een aantal medeforummers. Doet even pijn, maar werkt wel. En mooi dat het je raakt. Volgens mij is dat waar muziek om moet gaan namelijk.
 
Ik hou ook niet echt van controle, speel alles altijd life in in Reaper en dat geeft net als dit toch wel een leuk resultaat..

Oh, het was eigenlijk meer een cry for help, als in "help, ik verlies controle" :D. Ik vind het toch wel een prettig idee om in elk geval een klein beetje van de muzikale wereld om me heen te kunnen beheersen. Mijn manier van tracks bouwen past daar ook goed bij. Live spelen heb ik al een paar jaar niet meer gedaan. Alles intekenen met de muis. En toch blijft het leuk om te doen :).

Leuk, maar klinkt als een vergeten b-side op een jaren 90 12 inch.

Toevallig vond ik b-sides vaak leuker dan de hits op de andere kant van de plaat :). Dank voor het luisteren Edwin.

Nette track, mooie vocals.

Thanks Peter!

Ik ging als eerste op zoek naar deze track.
Waande ik me nu even in Brasil ? Copa Cabana ?
Well done, maar hoorde al beter van jou Doc !

Da's al een mooi compliment Skel. Grappig dat je associatie hebt met Zuid-Amerika. Was nog niet in me opgekomen. Het gekke is dat ik deze track mijn beste track vind tot nu toe. En eigenlijk heb ik dat wel vaker met nieuwe tracks. Maar de comments teruglezend, lijkt het erop dat anderen het met je eens zijn. Nou ja, ik zit er wel vaker naast als het om mijn eigen brouwsels gaat :). Dank voor het luisteren en je feedback.
 
Top dit. Liever 2 goeie tracks per jaar dan 50 bagger. Ik voel dat hier heel veel liefde en aandacht in gestoken is. Wat klinkt de mix ook vet hier zeg, danst overal om mn hoofd heen alle sounds, heel mooi stereobeeld. Is die stem uit zo'n stemsynth, hoe heet dat ookalweer?

Ja en nee. Ik zou ook wel gewoon de inspiratie willen hebben gehad om meer tracks te produceren in 2017. Nu ben ik best lang bezig geweest met deze track en heb ik veel op details gelet. Op zich mooi, maar weinig creatief. Liefde en aandacht is er dus inderdaad wel in gaan zitten. Dank voor de complimenten met betrekkking tot de mix. Fijn dat je dat gehoord hebt. Die vocal heb ik van looperman.com gehaald. Het enige dat in de beschrijving stond was dat deze geprocessed was. Heb verder geen details helaas. Maar ik vond hem goed passen bij de track en uiteindelijk is dat voor miij het belangrijkste.

Dank voor het luisteren.

Heel erg muzikaal. Fijn die gitaar ook. Loopt allemaal lekker. Complimenten!

Dank virkaz! Die gitaar zijn er eigenlijk wat meer. Een paar losse samples van looperman.com, maar het meest van een jazz gitarist die wel eens wat vaker iets voor me inspeelt op verzoek. Ik lever hem de track aan, vertel waar ik graag wat gitaren zou willen horen en hij levert dan twee bestanden aan. Een met een solo voor de hele duur van de track en een met een backing gitaar, ook voor de hele track. Dan heb ik vervolgens de schone taak om erin te gaan snijden, knippen en plakken tot er een coherent geheel ontstaat (in mijn optiek dan). Het is vaak lastig om via een mailtje uit te leggen wat ik precies wil. Maar gelukkig levert de beste man voldoende materiaal aan om mee te werken :D.

Lekker dit hoor, al is het niet mijn stijl, maar toch met plezier geluisterd, en altijd onder de indruk over de ideeën en creativiteit. Ook leuk dat monofone synthje dat af en toe met een leuke sliding er doorheen gaat. Schitterende Rhodes ook en het geheel swingt de pan uit :-)
Kwaliteit Doctor !!
groeten
Frans

Soms heb ik gewoon een beetje mazzel met de combinatie van geluiden. Van synthese heb ik geen kaas gegeten en heel eerlijk gezegd ligt daar mijn interesse ook niet (I know, vloeken in de kerk). Dus is het vaak een speurtocht naar de juiste combinatie en de juiste mate van contrast. En dast vind ik juist wel weer leuk om te doen. Een palet samenstellen geluiden om er vervolgens een paar loops mee te bouwen en dan uit te werken tot een hele track. Dat puzzelwerk, heerlijk!

Dank voor het luisteren en je complimenten Frans.
 
zeer smaakvol, goed gearrangeerd en een mooie open productie, dus wat je noemt professioneel. ik hoor St. Germain, maar dan cleaner. meer natuurlijke zang zou het geheel wat warmer maken, denk ik...
 
zeer smaakvol, goed gearrangeerd en een mooie open productie, dus wat je noemt professioneel. ik hoor St. Germain, maar dan cleaner. meer natuurlijke zang zou het geheel wat warmer maken, denk ik...

Dank bijlevel. Mooie complimenten, hoewel ik moet aangeven dat ik deze track (net als m'n andere tracks) gewoon op een pc'tje heb gemaakt. Ik heb niet eens een hardware synth, alleen een midi keyboard dat stof staat te vangen. En van mixen heb ik ook weinig verstand. Soms heb ik gewoon een beetje geluk dat het goed klinkt.
 
Ja, wat moet ik hier nu schrijven :)
Wederom weer het typische Bob geluid, zit imo ook mooi in de mix (lekker open)
Van de vocalen krijg ik wel meteen trek in sushi :D (of iets anders uit de Japanse keuken) :W
Heb wel betere deuntjes van je gehoord maar dat is mijn persoonlijke voorkeur die hier spreekt... al met al heb je weer een mooi werkje afgeleverd.

Doos met Belgisch bier mag je afleveren bij ....... :D
 
Ik vind het een hele mooie soundkwaliteit. Dat verwachtte ik al, want kun jij erg goed! :)
Mooie sounds ook. Gitaartje mooi in stereo en lekker een beetje ver weg in de mix. Zweeft er wat boven of zo. Nice. Die vocal ook wel grappig. Versta er geen fuck van :D
Leuk gedaan.
 
Back
Top