Klinkske - New Year Jam 2017

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.714
Locatie
Streek rond Herentals - België
Had niks beters te doen met oudjaar nacht in 2017 en heb geen tijd voor iets vers, dus deze krijgt nog 'n kansje.

je hoort 3 X0XB0XJes onderandere.

 
Last edited by a moderator:
Vind dit een sterke track, maar wat slordig uitgewerkt. Heb de ruggegraat heel graag, maar sommige instrument keuzen ondermijnen het geheel. Ook die rare noten naar einde toe helpen niet. Maar vind het een track met veel ongerealiseerd potentieel.
 
Ik waardeer alle commentaar. Ook kritische.
Verhaaltje bij de jam: ik heb op elke xox noten geprog'd die samen 'n akkoord maken, maar apart uiteraard niet. Dat was 'n probeersel. En het is 'n jam. Dus qua structuur enz is het behoorlijk 'happy accidents' zoals 't meeste van mijn pleziertjes.
Ik ben niet trots op dit nummer maar ik oordeel altijd zelf: 'als ik er een glimlach van krijg even, is 't voldoende' en ben ik geslaagd in mijn pleziertje. Als (enkele) andere mensen het even (al is 't maar een fragmentje) kunnen waarderen is dat enkel bonus.
 
Laat me t zo zeggen: gans de woonkamer is nu aanstuurbaar met maschine en ik ben 5 maand samen met een vriendin die me een mancave gunt. Verder heb je een punt.
Heb wel aan andere tracks gewerkt. Straks komt er nog iemand jammen en vrijdag komt broer aan inzending werken met me van vorig jaar.
Ik ben gelukkig. Ookal had ik me productiever voorgesteld. Weet ook niet wat ik 2 maanden thuis deed (met schouderproblemen) maar tijd vliegt. En ja: soms is alles aanzetten de moeilijkste stap.
6 en 9 maanden geleden heb ik nog wat op mijn soundcloud gezet maar dat leek me nog minder geschikt dan de inzending ;)
 
Laatst gewijzigd:
Wat mij betreft moet je er gewoon plezier in hebben, ookal maak je niks af. Ken zat mensen met een dikke modular maar nooit verder komen dan wat pielen, maar daar wel beel plezier aan beleven, en bij sommigen zelfs therapeutisch werkt. Verder leuke track klinkske! Mooi om te zien hoe verschillend de sounds zijn ondanks dat ze uit hetzelfde apparaat komen waar maar 1 osc + filter in zit.
 
Ik begrijp dat dit leuk is om te doen als uitvoerend artiest, maar voor de luisteraar is er niet zoveel aan... het is voor mij te kaal, rudimentair en doelloos... sorry. :(
 
Ik heb er geen probleem mee dat de luisteraar er door zapt enz. Ik wou gewoon 'iets' inzenden. En lol, daar gaat het om. Ik maak deze week van de andere inzendingen luisteren.
 
Ik vind de bassline sterk en de 303 later ook, maar verder gaat 't niet echt ergens naartoe lijkt t. Ik zou die basslines opnieuw gebruiken voor een andere jam met wat meer structuur.
 
wow! dit vind ik wel goed. ik merk niks van een richtingsloosheid. heeft iets throbbing gristle achtigs, vermengt met cabaret voltaire.
dat atonale wat later in de track mag ik wel. de minimalistische aanpak is sterk.
tevens soms schrecklich dreigend...

throbbing gristle maakte volgens mij steeds 'live tracks', met o.a. zelfgebouwde synths, en andere apparatuur, en lieten happy accidents juist zéer de ruimte.
 
Dit is niet echt mijn stijl, beetje minimalistisch. Het klinkt wel lekker anders, dat is ook weleens fijn, wel origineel!
 
Hoor een aantal dingen die heel interessant zouden kunnen zijn indien uitgewerkt, zie dit dan ook meer als een schets. Nu kan ik er helaas niet zo veel mee.
 
Back
Top