Hermax - Sky change

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Niet veel uitgericht dit jaar... toch deze in mekaar weten boksen.

 
Last edited by a moderator:
Zit goed in elkaar, en inderdaad mooie vocalen, hoewel ze voor mijn gevoel iets te veel 'op' de muziek liggen.. alsof ze de rest een beetje wegdrukken. Technisch dingetje, maar heerlijk nummer verder hoor :)
 
Heb je 'm pas geleden gemaakt want je hebt het over snow is falling en da's nog niet zo lang terug?
Knappe compositie in ieder geval, heel verzorgd vind ik.
Leuk dat je zingt want dat is toch een minderheid op het forum en aan het einde haal je nog even goed uit.
Mix ook goed in balans, ik heb genoten!
 
Goeie track inhoudelijk gezien! De afmix vind ik helaas niet helemaal recht doen aan de inhoudelijke kwaliteit. Zou die ook nog top zijn, dan zou 'm heel goed vinden. Nu vind 'm 'ruim goed' :D
 
De mix komt voor mij op de 2de plaats omdat een goede mix nooit een slechte inhoud kan verbergen. Erg goede opzet, al vind ik de arrangementen in het begin wat rommelig aanvoelen en ik denk dat dat wat met de klankkeuze te maken heeft. Wees niet te snel tevreden, want dat hoor je...en da's jammer, toch ? Het resultaat had daardoor 10x beter kunnen zijn.
 
Bedankt iedereen voor de mooie commentaren.
Ik moet wel nog een belangrijke aanvulling doen, die vooral te maken heeft met de vorige post. Ik neem namelijk niks op met de computer, alles wat je hoort is ingespeeld, spoor per spoor op een Tascam DP32. Zang neem ik op wanneer ik op een zeldzaam moment eens helemaal alleen thuis ben...
Het kan inderdaad wat rommelig zijn daardoor, maar echt totaal strak alles inspelen is (voor mij althans) compleet onmogelijk. Je moet het dus eerder als een soort van "live-opname" beschouwen :)
Afmixen doe ik dan wel met Cubase, maar dat is op de computer in de leefkamer, met de hoofdtelefoon. Ook niet echt ideaal. Al bij al beschouw ik dit eigenlijk wel redelijk geslaagd, gezien de werkwijze.
 
Al bij al beschouw ik dit eigenlijk wel redelijk geslaagd, gezien de werkwijze.
absoluut. zit veel gevoel waardoor ik de vocalen wel kan waarderen, ondanks ik heel kritisch/gevoelig ben voor vocalen waar wel eea op aan te merken is :P
en op deze manier moet je alles toch ook wel in een keer strak inspelen, dus kudos voor de werkwijze:)

de mix wordt verderop in de track met die hoge pads erbij rommeliger
 
Wat ik het prettigst vind aan deze track is de cadans in het ritme. Drums en andere instrumenten spelen heel mooi samen en maken het rondje op een mooie manier compleet. Je lijkt daar ook in je zang rekening mee te houden. Dus wat dat betreft prima. Zang en uitspraak zou je als kritisch luisteraar wel wat over kunnen zeggen, maar (en dat heb ik al eerder gezegd) wat voor mij belangrijker is, is het lef dat je toont door je eigen lied te zingen, het op te nemen en het te verwerken in je track. En het timbre van je stem is echt prachtig.

Leuke inzending.
 
Sluit me aan bij de dokter. Vind de mix / arrangement heel goed klinken, en de "human feel" van de ingespeelde lagen wat mij betreft juist erg lekker. En idd heel eerlijk niet echt fan van de vocals maar extra bonuspunten voor het zelf schrijven van teksten en het lef om het zelf in te zingen!
 
Hoi Herman,

Het is zoals steeds een knap opgebouwd nummer. Ik hou minder van vocalen maar ik vind het toch wel indrukwekkend hoe je dit niveau in een paar jaar hebt opgebouwd.
En je manier van werken: chapeau :okdan:
 
mooie track, goed arrangement, in balans en gelukkig tot nu de beste eigen zang, hoewel die (zoals ik het op mijn speakers hoor) wel wat zachter in de mix had mogen zitten. (ergens moet ik opeens aan boudewijn de groot denken op het eind.)
 
Klank vind ik prima, tekst is niet helemaal mijn ding, iets te voorspelbaar en makkelijk. Maar begrijp me niet mis: dikke duim.
 
Ik heb inmiddels ongeveer de helft van de inzendingen beluisterd. Deze inzending steekt er wat mij betreft tot nu toe met kop en schouders bovenuit. Het enige puntje van kritiek is wat mij betreft dat er iets te veel laag in de vocals zit. Verder een geweldige track!!
 
Ik voel em wel..
Zeer complete song. Zang goed verzorgd.. fijne geluidjes en goeie opbouw.. :)
Het lijkt wel een beetje naast elkaar te lopen.. iets 'te' freely... (drums tov sounds) en de groove in de breaks voelen soms wat vreemd, rond 2:48 bv.. maar dat is slechts n detail.. De overall feel van de song is erg goed. Heel goed gedaan idd.
Een van de betere, completere songs die ik tot nu toe hoorde.. :mega:
 
Ik ben helemaal niet thuis in deze muziek, lastig oordelen. Vind het wel goed in elkaar zitten, goede opbouw. Vind de mix iets minder, maar dat is altijd nog te verbeteren. Knap gedaan!
 
Back
Top