• Synthforum bestaat 20 jaar !

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

Welke laptop voor Fruity Loops?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
i5 in notebooks zijn dual core en als je multitasken wilt (veel vst's open) is dat niet echt verstandig. Je moet ook oppassen met i7's die komen in dual en quadcores. De hele notebook ontwikkeling is gericht op zuinigheid (dus langere batterijduur) en mediaconsumptie (beetje surfen en youtube kijken).

Benutten alle moderne DAW (recente versies) als Ableton, Studio One etc. al je cores? Dus is het echt het beste om een processor te nemen met 4 of 8 cores: meer cpu power = meer vst draaien...

krautrock1958

Ouwe rot
Dus je had een desktop PC met externe stroomadaptor? Wat voor iets was dat dan? Small form factor zoals Zotac of NUC?

Mijn huidige laptop ploft en kraakt als de neten en opnemen is niet meer te doen. Het wordt hoog tijd voor een andere.

krautrock1958

Ouwe rot
Je zag toch welk bericht er in mijn quote stond?

Dat had ik gezien maar ik haalde nergens uit de tekst dat hij een desktop heeft dus ik ging ervan uit dat je het niet goed begrepen had.

Dilago

Ouwe rot
Ik heb achterhaald waar de brom door kwam en dientengevolge is een desktop is weer een optie.

Dilago

Ouwe rot
Ondanks dat de brom verholpen is, wordt het tijd voor een andere pc. Aangezien je meer waar voor je geld hebt bij desktop pc's, zie ik af van een laptop. Welke desktop kunnen jullie me adviseren voor een zacht prijsje? Ik zoek dus een pc waarmee goed te werken is met FL en waarmee je kan opnemen. Indien iemand 2e hands nog wat heeft staan voor een leuke prijs is dat ook helemaal prima. Het budget ligt rond de 700 euro, maar ik zou liever maximaal 400 euro spenderen.