peterdh – Chicago Dreams

Deze track brengt me gelijk terug naar de begintijd van de house. Hij klinkt om op gedanst te worden.
Vind de geluiden een beetje dun over het algemeen, iets meer layeren zou wonderen doen.
 
Bas had wat filtermagie kunnen hebben hier en daar. Sfeertje doet wel herinneringen oproepen :)
 
minimalistisch en doordacht. zeer ingetogen, in wezen. je houdt de teugels strak. dat werkt, gevoelsmatig, goed.

(natuurlik, is het zo natuurlik, ja, voor mijn leeftijd.. heb ik de house zien opkomen.. maar ben er nooit in meegegaan, een waver hee. ik zal er wel naast zitten maar het geval me ook een new beat gevoel. maar het is zo lang geleden... mijn geheugen...)
 
damn, lekkere ride! goeie bass, als fan van Larry Heard geef ik dit een...
*VOTE*
 
Niet mijn ding, maar swingt wel. Basloopje m.i. wel wat achterhaald.., maar zoals gezegd, het swingt!
 
Valt zeker binnen mijn genre daarom vind ik zeker het begin heel weinig origineel en knak hetzelfde als zoveel platen uit die begin Detroit-Chicago periode.
Verder wel goed hoor, maar meer iets van jezelf insteken, iets vernieuwend.
 
Ik vind de houding die je hebt erg goed, hoewel ik best veel diepgaande tracks heb gehoord vind ik de simpelheid en de samenhang van geluiden erg inspirerend!
Mijn stem heb je in ieder geval.

Is dit trouwens gemaakt met instrumenten of met een daw? Een combinatie is trouwens ook mogelijk natuurlijk haha.
 
Back
Top