24 motu i/o

Status
Please reply by conversation.

tobias

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
198
Ik zoek een motu 24 i/o om al mijn sporen apart op te nemen. Ik zag ook online iets over een PCI kaart. Heb ik deze nodig als ik het wil opnemen via usb op mn laptop?
 
Kan niet met je laptop, je hebt een Motu 424 pciE of een oudere 424 PCI kaart nodig. En die druk je in een pciE slot op je moederbord. De Motu 24io, 2408, en nog een aantal werken dus met een PCI kaart.

USB of Thunderbold naar pciE enclosures werken niet.

Beter koop je dan een kaart die naast 8 in/out nog 2 maal adat in out heeft.
 
dus dan moet ik 3 geluidskaarten kopen begrijp ik zo? of is er nog een ander goed alternatief?
 
dankjewel voor de reacties. Op het moment heb ik een saffire pro 14. Ik wil er qua geluidskwaliteit niet op achteruit gaan. ik zal wel even kijken naar die motu 828!
 
Voor een hoger aantal ingangen zijn nog wel een aantal opties:

Antelope audio bijv:
http://en.antelopeaudio.com/

De Orion 32 geeft je 32 inputs, de Zen studio 22 (via USB of thunderbolt).

Motu heeft nu de 24AI met 24 ingangen (maar geen uitgangen). Mocht je uitgangen nodig hebben kun je combineren met een andere unit uit dezelfde serie en ze via de netwerk aansluiting koppelen.

En dan heb je ook nog de 16A (16 in en uitgangen).

Zijn vast nog meer mogelijkheden en via ADAT kun je natuurlijk naar elke interface met ADAT I/O kijken.
 
WoW die ken ik nog niet. Kan veel voor weinig, bijna te mooi om waar te zijn!?

Dat dacht ik eigenlijk ook, ik multitrack zelf niet, maar er zullen vast wel reviews van dit apparaat rondslingeren. Maar als je van een saffire pro 14 afkomt heb ik geen idee hoe dat zich tot elkaar verhoud.
Heb zelf een Motu 828MKII en dat werkt voor mij nog.
De tip van Acidfever is erg mooi en het prijsverschil tussen de twee systemen komt vast wel ergens vandaan.
 
WoW die ken ik nog niet. Kan veel voor weinig, bijna te mooi om waar te zijn!?

Met een dynamic range van 102dB is het een apparaat wat qua specificaties onder bijv. de originele ADA8000 zit. Niet dat de ADA8000 nou zo verschikkelijk slecht is maar de TS zoekt volgens mij iets meer mid-range,
Zeker value for money maar geen mid of high end spul.
 
Dat dacht ik eigenlijk ook, ik multitrack zelf niet, maar er zullen vast wel reviews van dit apparaat rondslingeren. Maar als je van een saffire pro 14 afkomt heb ik geen idee hoe dat zich tot elkaar verhoud.
Heb zelf een Motu 828MKII en dat werkt voor mij nog.
De tip van Acidfever is erg mooi en het prijsverschil tussen de twee systemen komt vast wel ergens vandaan.

Prijsverschil is gigantisch. In het geval van Antilope is dat deels te verklaren uit het feit dat dat een van de weinige companies is die geen interface in elkaar klust van alleen maar oem spullen maar alles zelf vanaf de grond af ontwikkeld (kort door de bocht). Bovendien als het gaat om geluidskwaliteit klinkt elke interface goed (genoeg) dus idd ook jou Motu en ongetwijfeld ook deze Cymatic. Ik ga vanavond eens verder op onderzoek uit wbt deze unit! 😄
 
Met een dynamic range van 102dB is het een apparaat wat qua specificaties onder bijv. de originele ADA8000 zit. Niet dat de ADA8000 nou zo verschikkelijk slecht is maar de TS zoekt volgens mij iets meer mid-range,
Zeker value for money maar geen mid of high end spul.

In de praktijk hoeft deze specificatie geen enkel struikelblok te zijn om goede opnames te maken. Je moet zon unit toch zelf uitproberen en nogmaals, die dynamic range van 102 db zegt heel weinig.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top