Nieuw MIDI effect instrument ontwikkelt - Feedback gezocht

owow

Nieuwkomer
Lid sinds
21 november 2017
Berichten
5
Beste forumleden,

wij zijn een klein team uit Eindhoven en zijn opzoek naar feedback op een nieuw effectinstrument dat wij in de markt willen brengen. Ik kreeg van een van de forumleden te horen dat het wellicht interessant is om ons idee te delen hier op het Synthforum, dus vandaar ;)

Wat hebben we gemaakt?
Het gaat om de Wiggle Kit, een draadloos MIDI instrument die bewegingen van drie assen omzet naar MIDI signalen. Je kunt zelf een parameter/ effect per as toewijzen en door het instrument vervolgens in een van die richtingen te bewegen, controleer je de intensiteit van de parameter. Hier kun je bijvoorbeeld een effect opzetten, zoals een reverb, pitchshift of delay.



Ook komt de Wiggle Kit met een App voor je telefoon of tablet, waarin je verschillende effecten kunt kiezen om deze vervolgens toe te voegen aan een audiobron. Perfect voor zangers die live effecten willen toevoegen op hun stem.


Waar we jullie hulp bij kunnen gebruiken
We zijn benieuwd wat jullie over het instrument denken en of dit iets is wat je zou willen gebruiken. Mocht je meer informatie en voorbeelden willen zien: we zijn nu live op Kickstarter waar alle informatie op staat. Of laat een comment achter, we vertellen jullie er graag meer over!

Met vriendelijke groeten,
Team OWOW
 
Het is me eerlijk gezegd niet duidelijk waar het effect precies 'leeft'.

Je hebt dus een controller (die mini afstands bediening) en een audio-bron (de microfoon) .. maar waar zit het effect dan?

Zelf gebruik ik geen smartphone/tablet of computer in de studio, heb ik dan nog wel iets aan deze device?
 
Je hebt dus een controller (die mini afstands bediening) en een audio-bron (de microfoon) .. maar waar zit het effect dan?

Beste Dreamer, de effecten zitten in het apparaat waarmee de Wiggle verbonden is. Dit kan zowel een telefoon of tablet zijn met onze App of een computer met het gebruik van DAW software zoals Ableton, Cubase, Reason etc..

Zelf gebruik ik geen smartphone/tablet of computer in de studio, heb ik dan nog wel iets aan deze device?

Jazeker! Omdat de Wiggle MIDI signalen uitstuurt, is het instrument te verbinden met alles wat MIDI accepteert: DAW software zoals ik hierboven al benoemde, maar ook sommige hardware synths! Naast Control Change berichten, kan de wiggle ook pitchbend of MIDI noten uitsturen.
 
Het is dus geen instrument of een effect maar een midi controller. Wellicht is het handig om daar duidelijk over te zijn om verwarring te voorkomen.
 
Jazeker! Omdat de Wiggle MIDI signalen uitstuurt, is het instrument te verbinden met alles wat MIDI accepteert: DAW software zoals ik hierboven al benoemde, maar ook sommige hardware synths! Naast Control Change berichten, kan de wiggle ook pitchbend of MIDI noten uitsturen.
Er is dus een draad-loze ontvanger welke je op je synths kunt aansluiten oid?
 
Er is dus een draad-loze ontvanger welke je op je synths kunt aansluiten oid?

De Wiggle stuurt zowel MIDI signalen via USB als Bluetooth uit. Wil je een synth aansturen met de Wiggle, dan zou die een USB ingang moeten hebben, of via de Bluetooth MIDI signalen van de Wiggle doorgestuurd moeten krijgen van een computer.
 
Dus wat je zegt is dat je een draadloze midi controller hebt die GEEN midi poort heeft maar alleen USB en Bluetooth.
En die je dus effectief gezien niet zonder computer of tablet kan gebruiken.....
 
Ik loop warm als dit apparaat via bluethooth een signaal uitzend naar een klein ontvangertje in de vorm van een 2HP eurorack module die 3 CV signalen genereerd met gelijk 3 attenuverters bij de uitgangen.
Dan is er denk ik wel een markt voor indien acceptabel geprijsd.
Wil niet zeggen dat ik het niet heel knap vind. Maar de gerenommeerde tablets hebben al een 3-as gyroscoop die je kan toewijzen. Een aantal muziek en effecten apps maken hier al reeds gebruik van en dan zie ik de meerwaarde iets minder. O.k ik geef toe het is iets minder elegant om met een tablet in de lucht te zwaaien dan met een stick.
 
Huh? kickstarter link net bekeken maar het lijkt niet echt of jullie in de fase zijn van ontwikkeling waar feedback nodig is. Dit apparaat is gewoon klaar en nu pas een account hier aangemaakt. Komt mij meer over als promotie. Excuses als ik dit verkeerd interpreteer
 
Een goed product lost vaak een probleem op.

Ik heb mezelf nooit afgevraagd waarom niet meer zangers live veelvuldig geluids-fx over hun zang gooien, lijkt me vooral heel irritant. De vocalisten die het spelen met fx wel in hun repertoire hebben kunnen prima uit de voeten met de huidig beschikbare apparatuur. En voor zangers die een instrument bespelen is dit ook niet erg handig.

Voor studiomensen als ik zie ik ook weinig toegevoegde waarde.

Lijkt al met al toch meer een gadget dan een serieuze aanvulling op iemand's muzikale arsenaal.
 
Dus wat je zegt is dat je een draadloze midi controller hebt die GEEN midi poort heeft maar alleen USB en Bluetooth.

Dat klopt inderdaad, we hebben wel geprobeerd er een MIDI poort aan toe te voegen, maar dit was niet zo praktisch op zo'n klein apparaat ;)


@mcdjan007 ik snap dat het zo overkomt (en zo is het ook wel een beetje), maar we zijn ook zeer benieuwd naar de feedback vanuit een ander perspectief. Zoals je al aangeeft, lijkt het toevoegen van een dongle (die BLT omzet naar een MIDI poort of CV signaal) ons een zeer goed idee! Hier hebben we wat aan!
 
Ik vind het niet handig dat je het apparaat in je hand moet houden. Dat levert op den duur allerlei gezondheidsklachten op. Jullie kunnen beter een clip maken waar je je hand tussen kunt steken. Dan heb je het gevoel dat je je hand als controller gebruikt, zoals bij de Theremin. Ik zelf zou het niet kopen omdat ik aan de controller het fysieke bereik wil kunnen zien. Ik kan bijvoorbeeld aan de stand van een modulatiewiel zien hoever ik nog te gaan heb. Bij deze controller kan dat niet. Precisie-effecten vereisen dan heel veel oefening en dat is aan veel e-musici niet besteed.
 
Back
Top