We zijn allemaal digitale samplers

Ik hoop voor je variabel, tenzij je zwaar autistisch bent, of overleden. ;)
 
Interessant artikel (in de openingspost, Daily Mail is doorgaans sub-Telegraaf niveau :D ). Maar als je er over nadenkt is strobistisch waarnemen is niet per se digitaal toch? Zeker omdat de waarnemings'cycles' juist bewegen door diverse gevoeligheidsgebieden zou je zelfs kunnen stellen dat we analoge samplers zijn. Het is sowieso interessant hoe groot het verschil is tussen waarneming (cyclisch/strobisch) en hoe we het interpreteren (continu). En alle geintjes die onze hersenen uithalen om van die kluwen aan informatie patat te snijden en hoe we de boel ook kunnen foppen met optische en auditieve illusies. Als je dan bedenkt dat je visuele waarneming slechts een hele smalle kegel is binnen de 360 graden view om je heen, dat je maar op 1 punt kunt scherpstellen met een smal gebied er omheen en maar enkele tientallen meters ver kunt kijken voor zinnige informatie (om over ons gehoor nog maar te zwijgen) is het des te lachwekkender dat we denken dat we wel zo'n beetje snappen hoe de wereld en het heelal in elkaar zitten.[/filosofisch moment]
 
We zijn allemaal digitale samplers

Uiteraard zijn we sampler want we praten elkaar continue na als een stel papegaaien :D

Het is een logisch verhaal want het hele universum is opgebouwd uit golven energie.
Hoe stevig die hamer ook aanvoelt als je je op je vingers slaat.
Als alles uit golven bestaat is het gevolg dat alles ook oscilleert en in frequenties op te delen valt.
Aandacht is nooit continue want in verreweg de meeste tijd is aandacht verstrooid door onze onbewuste processen die de focus meer en minder laten zijn: de zogenaamde ruis zeg maar.
Volgens mij zijn de enigste momenten dat de aandacht niet versplinterd is tijdens de momenten als je volledig in het hier en nu bent, als al je zintuigen volledig gericht zijn zoals bijv een muzikant geheel met z'n instrument één is want dan is er geen ruimte voor andere verstoringen.
Ook op het moment dat je in de survivalmodus komt zoals bijv bij een schipbreuk dan ga je over in een tunnelvisie waardoor alle irrelevante informatie buiten gesloten wordt want alleen je overleving is dan belangrijk.
Sporters kennen ook wel die momenten die ook wel piekmomenten genoemd worden; op die momenten valt alles samen en wordt alle energie gebundeld.
Dan valt tijd en ruimte samen en is er sprake van tijdloosheid omdat je geheel in het moment bent zeg maar.

Sorry, maar we zijn allemaal hologrammen

Hier sluit ik me volledig bij aan want we leven in een holografisch universum.
Iedereen z'n eigen mening maar dit is wat ik meemaakte tijdens m'n bijna dood ervaring.
Je bent als we even van de dagelijkse werkelijkheid afgaan niets meer dan bewustzijn.
Een sprankje energie wat opgenomen is in een grote oceaan van energie.
Dan bestaan er ook geen deeltjes maar is er alleen maar één geheel, onafgescheiden.
We leven in feite in een soort van projectie waarbij onze energie door het samenklonteren van onze moleculen een lichaam vormen op een plek in tijd en ruimte, dit is onze massa.
Dat hebben we nodig om in ons universum te kunnen bestaan; tijd en ruimte zijn onze oriëntatiepunten waardoor we tegelijk een soort illusie creëeren van afstand en daardoor lijkt alles van elkaar gescheiden te zijn.
Dit hebben we nodig om als individu te kunnen bestaan maar we zijn uiteindelijk allemaal in een soort van eenheid opgenomen, een soort hologram zeg maar.
Zoals de boeddhisten en de oude yogi's in de veda's ook al zeiden dat we in feite in een illusie leven.
Dit bovenstaande wordt perfect door de wetenschap op het moment bewezen want zodra men de atomen afkoelt tot vrijwel het absolute nulpunt gaan atomen gedrag vertonen alsof ze niet meer onafhankelijk bestaan maar als één geheel.
Dan kom je in feite ook aan de rand van onze natuurkundige wetten die in ons fysieke universum van toepassing zijn.
Hetzelfde gedrag zie je in de quantumfysica; ook daar vertonen deeltjes het gedrag alsof ze onafscheidelijk verbonden zijn terwijl we als waarnemers toch 2 deeltjes waarnemen.
Alain Aspect was de eerste die dat in een proef aantoonde. (Aspect, wel toevallig zo'n naam)
Dit komt doordat onze eigen individuele waarneming ons fopt, wij kunnen niet anders dan een gescheiden werkelijkheid zien door de eerder genoemde illusie van tijd en ruimte waardoor afstand ontstaat.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bose-einsteincondensaat

https://www.trouw.nl/home/alain-aspect-de-man-die-einsteins-ongelijk-aantoonde~a7414007/

Dus stort al jullie geld maar op mijn rekening want het is toch niet echt. :D
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top