welke synth neem je mee naar het bejaardenhuis ?

in deze tijd van vallende blaadjes en meer naar binnengerichtheid, met het voortschrijden der jaren , worden we allemaal gaanderweg geconfronteerd met deze ultieme uitdaging:

welke synth neem je mee bij de laatste verkassing richting bejaardenhuis ?

het lijkt simpel , maar stel je voor : kleine kamer, klagende zusters en schoonmaaksters, minder spierkracht en geen auto meer om naar de onderhoudsmonteur te sloffen ...
eentje maar mag ermee ( en geen huisdieren)
wel eventueel extra mee mag natuurlijk de laptop zodat effectjes en opname ( ? en vst's ook toegestaan ?) gewoon in the box kan plaatsvinden.

kortom ben voorbereid en laten we samen er eens de gedachte over gaan , een gewaarschuwd mens telt voor twee etc, liefst voor de feestdagen....


aftrap:

ik twijfel tussen m'n a6 andromeda, de voyager of m'n ( nog aan te schaffen) moog (of kloon) modulair systeem 55
.....
.....
......
tjonge hij is moeilijk
...
....
ik denk de voyager: zoals gezegd goede sound en voldoende mogelijkheden ( met breakout box) en fijn polyfoon toetsenbord

COM5_DSC_0364_sm_hd.jpg
in deze tijd van vallende blaadjes en meer naar binnengerichtheid, met het voortschrijden der jaren , worden we allemaal gaanderweg geconfronteerd met deze ultieme uitdaging:

welke synth neem je mee bij de laatste verkassing richting bejaardenhuis ?

het lijkt simpel , maar stel je voor : kleine kamer, klagende zusters en schoonmaaksters, minder spierkracht en geen auto meer om naar de onderhoudsmonteur te sloffen ...
eentje maar mag ermee ( en geen huisdieren)
wel eventueel extra mee mag natuurlijk de laptop zodat effectjes en opname ( ? en vst's ook toegestaan ?) gewoon in the box kan plaatsvinden.

kortom ben voorbereid en laten we samen er eens de gedachte over gaan , een gewaarschuwd mens telt voor twee etc, liefst voor de feestdagen....


aftrap:

ik twijfel tussen m'n a6 andromeda, de voyager of m'n ( nog aan te schaffen) moog (of kloon) modulair systeem 55
.....
.....
......
tjonge hij is moeilijk
...
....
ik denk de voyager: zoals gezegd goede sound en voldoende mogelijkheden ( met breakout box) en fijn polyfoon toetsenbord

COM5_DSC_0364_sm_hd.jpg
Het kan er maar eentje zijn en dat is the Grandmother 🤣🤣🤣
 
Denk je dat je softsynths het over een tijdje nog doen ?

Uh ja - dat is ook een overweging. Sommige zullen het nog doen, van andere zullen zelfs betere versies beschikbaar zijn, en weer andere zullen op de dan gangbare computers niet meer werken. Dat vind ik wel een minpunt van soft synths, dat alles steeds in beweging is. Maar ik denk zeker dat er dan met wat zoeken een even goede of zelfs betere collectie gratis soft synths beschikbaar zal zijn als waar ik nu mee werk.
 
Ik denk dat je in een bejaardenhuis niet zo veel hebt aan een synthsizer. Je zal daar meer de blits maken met een electronic keyboard waar standaard samba riedeltjes in zitten enzo. Tegen die tijd kan je je inschrijven op keyboardforum.nl. Wedden dat het daar nu al wemelt van de oude vandagen?

Leading topic aldaar: Welk electronic keyboard neem je mee in je graf? :D

41QRSGFP6VL._AC_.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Mijn laptop met DAW en ramvol VST synths en effecten en een controller keyboard. Laat dit dan maar de Virus TI2 zijn, zitten er ook nog leuke geluidjes in.
Da's alweer even geleden, al blijf ik denk ik bij deze optie ... maar dan graag met de Moog One als controller keyboard ipv de TI2.
 
Ik zie het zo al gebeuren...


Cheers,.
Exo. :mega:

Ja, daar zit je dan iedere zondag “gezellig”naar te luisteren ...🙄
Zou maar gauw zorgen voor een betere daginvulling dan , gewoon iets om zelf te tweaken
 
Met Parkinson in het achterhoofd (figuurlijk) denk ik dat je de meeste lol nog kunt hebben met een theremin.
 
Ik denk dat ik zo'n Eminent koop: "Eminent, het alternatief voor een pijporgel"

Amadeus100.png

ps: Ik dacht dat er vroeger ook een ritme sectie op zat, die kon ik nu niet vinden. Maar ik heb nog even de tijd.
 
God wat ben ik blij dat ik gestopt ben met feesten draaien in 2014 zodat ik die shit niet meer moet spelen...
🤣
 
Back
Top