[Techno] Cave Sessions

Luctae

syncopaat
Lid sinds
6 juni 2010
Berichten
1.281
Locatie
't Gelders Eiland
Weledel gestelde forumgenoten,

Vandaag n nummertje online gezet dat ik afgelopen week heb opgenomen in mn Man Cave 8) Het is een soort van jam, maar heb wel wat geluidjes klaargezet natuurlijk...

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. :doei:

 
Leuk hoor zo'n cave! Die van mij is wat soberder.. 8)
Je weet een mooie spanning te bouwen.

De track is misschien wat ingetogen.
Je gaat nog niet helemaal los... :-)
 
ik vond het machtig om naar te luisteren en te kijken... Veel moet er niet aan veranderen, behalve dat je sommige 'bleeps' zou kunnen automaten, bitcrusher ofzo.. Goed gedaan en good luck ! :)
 
@Bohemen Thx, die cave is ook wel een beetje mijn trots. Heb eigenhandig gebouwd onder mijn huis. Dat heeft behoorlijk wat technische uitdagingen opgeleverd. Maar het klinkt er nu echt dolfijn!

Bedankt voor het luisteren en je comment. Ik kan je volgen wat betreft de ingetogenheid. Toch is dat een soort van doel geweest voor mezelf. Ik kan de neiging hebben om tracks véél te vol te stoppen. Nu heb ik geprobeerd om wat minder te doen en de geluiden wat meer ruimte te geven...
 
@ Gloomer Bedankt voor het luisteren kerel! Wat bedoel je met automaten precies? Ik kan niet helemaal plaatsen hoe ik dat zou moeten doen, maar wellicht begrijp ik je niet goed.
 
bitcrusher, reverb, delay, enz.. automaten : langzaam aan laten opkomen, en/of weer terug afbouwen.. Als dat wat duidelijker is :P

Ah toch op die manier ja... Het punt is een beetje dat ik zo DAW-loos werk als mogelijk. Het enige waar ik t voor gebruik is de reverb bussen (3 stuks) en een delay bus. Hier en daar wat midiclips die ik trigger met de launchpad, de midi routing voor mn keyboards en synths. De opname doe ik op 1 spoor. Thats it. Geen nabewerkingen at all... Clip automation zou ik nog wel toe kunnen passen zonder het afbreuk te doen aan mn workflow. Bedankt voor de tip!
 
Vet dit, mooie plek ook! Moet wel zeggen dat ik het geluid van de melodie lijn niet helemaal vind passen bij het sferische van de rest. Iets te blij ;)

Heb je nu trouwens meerdere midi keyboards die verschillende vsts aansturen?
 
Vet dit, mooie plek ook! Moet wel zeggen dat ik het geluid van de melodie lijn niet helemaal vind passen bij het sferische van de rest. Iets te blij ;)

Heb je nu trouwens meerdere midi keyboards die verschillende vsts aansturen?

Thx voor je reactie! Ik snap wel wat je bedoelt... Ik was geinspireerd door een track van Enrico Sanguliano: Astral Projections. Dat heeft hij natuurlijk veel beter gedaan, al gaat het daar ook om een track die geproduceerd is en ik meer de insteek van een jam heb. Door zo'n gast komt ik er dan achter dat goede (melodische) techno niet zo makkelijk te maken is.

Wat betreft die keyboards, dat klopt... Ik heb 2x M-audio Axiom 49 staan en 1x een axiom 25. Die axiom 49 is op te delen in 4 splits, waar elk een ander midi kanaal aan toe te wijzen is. Dus ik kan 4 kanalen á 49 toetsen selecteren, maar ook 4x 1 octaaf tegelijk gebruiken. Heel handig als om bijv. 4 fx synths mee aan te sturen. Het andere keyboard kan ik dan bij. een string links en een lead rechts aansturen. Lekker customizable dus!

De circuit gebruik ik om de BSII aan te sturen en heb nog een Behringe BCR2000 staan om macro's in bitwig hands on te hebben.

Op deze manier heb ik zoveel mogelijk een hands on benadering, zonder alle dure hardware synths te hoeven aan te schaffen. Al zou ik dat liever wel doen, maar goed die studio bouwen wa ook niet gratis...
 
Op deze manier heb ik zoveel mogelijk een hands on benadering, zonder alle dure hardware synths te hoeven aan te schaffen. Al zou ik dat liever wel doen, maar goed die studio bouwen wa ook niet gratis...

Netjes hoor, goeie sound. Heb nu Soul Travel op staan, heel vet. Zat die kelder er al, of met een schep en houweel aan de slag gegaan? Lijkt me mooi zo'n plek waar je niemand tot last bent :)
 
@ peter: Thx voor het luisteren man!

Netjes hoor, goeie sound. Heb nu Soul Travel op staan, heel vet. Zat die kelder er al, of met een schep en houweel aan de slag gegaan? Lijkt me mooi zo'n plek waar je niemand tot last bent :)

Die kelder zat er al wel, maarrrr... Die was niet diep genoeg, dus is hij uitgegraven, fundering 1,5m dieper gelegd (leuke klus), cv en elektra aan moeten leggen, verzwaard zwevend plafond, muren waterdicht maken (blijkt ook niet zo eenvoudig), actieve luchtverversing, isolatie, akoestiek. Als je het leuk vindt, ik heb toentertijd een draadje op homerecording.be gemaakt met bouwverslag en foto's.

http://www.homerecording.be/forum/t34170.htm
 
Weet nog niet wat ik moet denken van de track. Moet ik nog een keer luisteren. Ik vond de sfeer van de track wel goed.
Wat ik nu al zou kunnen meegeven als commentaar. Geef dat woodblock geluidje gelijk na het intro even een break.
 
Back
Top