Waar tegenwoordig betaalbare vintage gear?

Een groot deel is gewoon pure marketing.
Als zo een tuber groot genoeg word dan betalen fabrikanten hun als het om nieuw spul gaat.
Dat word niet altijd eerlijk gemeld.

Met vintage is het als er geen goede demo's op youtube te vinden zijn en als er op fora niet veel over word gepraat heb je kans dat iets voor een goede prijs te krijgen is.
Maar zodra iet met goede demo's op youtube beland dan gaat de prijs omhoog.
Daar word best vaak op een slimme manier gebruik van gemaakt.
Ja idd.
Net zoals gauloises sloffen sigaretten verscheept naar mensen waarvan ze weten dat ze populair onder hun 'targeted audience' zijn.
Maar dan met GAS en zonder rook :P (als je alles goed aansluit natuurlijk)

Ik kijk overigens nog altijd liever aan een 'betaalde' video van een product waar ik interesse in heb dan naar een vrouw met witte tanden, een gemengd gezin en een gelukkig gezicht die vertelt dat haar leven zo verbeterd is sinds ze pindakaas op haar boterham smeert.
Maar bij die tweede was het ten minste wel duidelijk dat je genept werd....

En gelukkig maken ze tegenwoordig ook heel vette bakken die obscure geluiden kunnen produceren.
Wat dat betreft leven we in een walhalla.
 
Vintage gekte is toch al lang weer over? Zo veel mooie nieuwe poly’s en reissues. Zelf Pro5 users verkopen hun rev 2 en 3 voor een rev4.
Voor een beperkt aantal collectors misschien nog interessant, maar voor exclusieve toegang tot een bepaalde sound al lang niet meer.
Zolang de FED en de ECB maar zinloos geld in de economie blijven pompen, schiet alles omhoog in prijs. Peut, huizen, en dus ook synths. Geld zoekt gewoon een doel.
Ik ga maar op autogas mijn huis stoken deze winter, dat spul is nog uit beeld....
 
Zolang de FED en de ECB maar zinloos geld in de economie blijven pompen, schiet alles omhoog in prijs. Peut, huizen, en dus ook synths. Geld zoekt gewoon een doel.
Ik ga maar op autogas mijn huis stoken deze winter, dat spul is nog uit beeld....
Alles schiet inderdaad omhoog door inflatie. Echter weinig mensen zullen synths kopen om inflatie op hun kapitaal te voorkomen.
 
Ik keek net ff op marktplaats van sf maar ook daar lopen de prijzen op en wordt het minder betaalbaar.
Zeker, al is het wel zo dat over het algemeen de volgorde qua hoogte in prijs meestal is; Reverb > Ebay > Marktplaats > Synthforum. Uitzonderingen van gelukszoekers daargelaten. Er komt natuurlijk wel eens een nieuw lid die een gewilde synth of drumbak wil verkopen voor Reverb prijzen.
 
Vintage gekte is toch al lang weer over? Zo veel mooie nieuwe poly’s en reissues. Zelf Pro5 users verkopen hun rev 2 en 3 voor een rev4.
Voor een beperkt aantal collectors misschien nog interessant, maar voor exclusieve toegang tot een bepaalde sound al lang niet meer.

Dat klopt,maar enkel voor een bepaald deel ,synths met voorgebakken voicechip circuitry ala CEM of SSM namelijk,de rest is het helaas verloren moeite en ben je eigenlijk verplicht het vintage model te kopen als je de echte originele sound wil.

Dus ja een Prophet 5/10 zou ik vintage ook nooit aanschaffen,slechte investering,liever de reissue dan.
 
Goeie morgen ! Fantastisch als je zo'n (heel hard) lachwekkende aanbieding in de ochtend tegen je muil krijgt.
Maja, het is winter dus als je buiten flink op je bek gaat, dan loop je mogelijk hersenschade op.
303.png
 
Laatst gewijzigd:
:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

Zou ik het kopen.... Natuurlijk wel. 8D

Gelukkig is het mijn ding niet. XOXBOX is beter :walker:
 
De overlap tussen de spullen die nog betaalbaar zijn (goede prijs / kwaliteit) en de spullen die ik al heb kan ik je wel geven:

* Minder populaire grotere DX synthesizers zoals de DX27
* Ensoniq ESQ-1
* Korg MS-10 en MS-20
* En vooruit, ondanks dat ik er niet (weer) een gevonden heb: een Casio CZ-2000 of 3000

Ik zou dat aanvullen met een Boss analoog drummertje of een TR-606 remake en een SH-101 remake en gewoon een berg samples en VSTi's. Betaalbare analoge polyfone bakken zijn lastig, ik bedoel een Poly 800 is niet zo gek duur volgens mij maar waarom zou je dan niet voor Synth1 of een moderne analoge poly gaan? Analoog is geen garantie voor een wilde sound....soms klinkt een VSTi echt beter.....
Crumar ds2
Micromoog
Roland w30
Jd800 ( somd)
A6 andromeda ( in nederland)
Roland sh1
 
Goeie morgen ! Fantastisch als je zo'n (heel hard) lachwekkende aanbieding in de ochtend tegen je muil krijgt.
Maja, het is winter dus als je buiten flink op je bek gaat, dan loop je mogelijk hersenschade op.

Bekijk bijlage 3817643
Ik heb heel de dag buiten gewerkt dus mogelijk zijn mijn hersenen bevroren, maar ik mis schijnbaar het lachwekkende?

Over de prijs heb ik het even niet, tegenwoordig vraagt men wat men maar wil.
 
Da's wel al hoog.
Mijn CZ-3000 kwam van Reverb en die was 340, zonder iets kapot, pedaal en kaartje.
Vorige maand, hier en daar wel een paar gebruikssporen,
maar het ging toch nooit het visueel pronkstuk van de studio worden.
Momenteel springen die zowat op en neer.
Niet super lang geleden stond daar ook een superminte en serviced 5000 voor 550.
Da's dan wel mooi als een CZ-1000 daar 700 euro ofzo kost tegenwoordig.
Vooral de grote zijn soms relatief goedkoop.
Wel tof dat er daar terug wat CZ-101's staan voor 400.
Ik wou ook wel

Iets als een Yamaha SK-20 ofzo, staat daar af en toe nog eens voor 400 - 500 euro.
Terwijl die dikwijls al 1200 tot 2000 moeten kosten.

Polysix voor 1200 op reverb vind ik ook goed meevallen.
Je kan daar al meer betalen voor een Delta als je wil.

Vintage synths zijn toch vrij kwetsbaar en allemaal niet echt een super investering.
Mijn moeder wil geen Jupiter 8 of Synthi voor als de boel in brand vliegt.

Om je vermogen te vergroten en soms in te cashen heb je beter stocks van hier tot Tokyo.
En da's nu niet echt een super leuke "hobby".
Laat uw geld voor u werken ;)
Wa vintage synth's nie doen, da's een hele rotzooi met midi naar cv,
retrofits en service beurten als de boel wonky begint te doen.
En tracks maken met 50 synthesizers.

Al de Jupiter 8's kopen en elk kwartaal 10k erbij doen zodat mensen ze nog sneller kopen is wel een plan. :)
 
In mijn andere non muziek verzameling zie ik nu reissues gaan voor belachelijke prijzen. Stel je voor dat behringer stopt met bepaalde modellen en die over 5 jaar (of minder) bijna even veel kosten als hun vintage voorbeelden. BUY ALL CLONES :D
Je kan daar van vinden wat je wil, het verandert niks.
Stel China maakt een porsche 911 cloon voor n jaar voor 15000 euro en die productie stopt, en 3 jaar later gaan ze 50k. Zoiets.
laat ons hopen dat de schuldenberg snel stopt want de devaluatie maakt mensen schattenjagers. Mss moeten we investeren in kartonnen dozen fabrieken, voor al die pakjes te maken voor 'synths & things' te versturen is karton nodig. Véél karton. En bossen opkopen. Scary!


Betaalbare vintage? Koop 8 track. wire recorders. gramofoon schrijvers. koop n lading bakeliet zoals ze destijds 78 rpm lp's maakten. Wees de hype voor. Ga naar n radio museum en laat je inspireren. Laat je audio omzetten naar korte golf radio voor die vintage sound, met platte batterijen.

 
Laatst gewijzigd:
Ze zijn toch gestopt met die MS-1.
Dat was best nog een coole clone voor minder dan 300 euro.
Maybe wordt die wel duurder als die niet snel stuk gaat
Who knows.

Ody modules waren ook iets goedkoper toen ze nog nieuw te koop waren denk ik ...
Die zwarte was 400 nieuw geloof ik aan het einde. De nieuwe 2600 mini vult nie echt die leegte.
Korg wil daar precies niet meer met Behringer concurreren met een drie keer zo dure 2600.
 
Laatst gewijzigd:
Betaalbare vintage? Koop 8 track. wire recorders. gramofoon schrijvers. koop n lading bakeliet zoals ze destijds 78 rpm lp's maakten. Wees de hype voor. Ga naar n radio museum en laat je inspireren. Laat je audio omzetten naar korte golf radio voor die vintage sound, met platte batterijen.

 
Back
Top