Welke rack sampler live????

the red eye

Ouwe rot
Lid sinds
18 augustus 2003
Berichten
919
Locatie
the D
Hey.

Ik ben van plan mijn muziek uit de studio, het podium op te brengen, en wil daarom mijn studio wat meer portable maken. De bedoeling is dat de set-up bestaat uit een seq', een sampler, een of twee synths en een drummachine.

De sampler moet nog aangeschaft worden, en ik zit een beetje te twijfelen over wat ik hebben wil. Zeker is dat het een rack unit wordt, en dat ie gebruiksvriendelijk maar ook uitgebreid moet zijn. Ik ben niet echt bekend met samplers, maar ik weet dat die akai's dope zijn, maar dat emu e.a. ook goeie dingen doen op dit gebied.

Dussss met een budgetrange van 200-350 euri wat is een goede keuze????
 
Wat speel je af vanaf de sampler?

Als je pre-fab loops doet kun je vele soorten gebruiken.

Ik, als Yamaha's getuige, raadt natuurlijk een A3000 (of A4000 of A5000) aan.
Voordelen: Filters te tweaken via midi of met de knoppen op het frontpaneel, interne effecten, logische manier van editten (flame me!)
Nadelen: Trage SCSI, standaard maar 4 outputs, dure output expansion (250 euro gemiddeld).

Verder is de akai S3000xl ook errug vet.
Een akai S2000 met output expansion doet er geloof ik niet voor onder maar daar kan ik verder niets over zeggen.

-C-
 
Ben eigenlijk met hetzelfde idee gaan rondspeuren voor een sampler en ik ben op de yamaha A3000 terecht gekomen.

3 x fx board die ook als extern fx te gebruiken zijn (kun je ze intern niet meer routen)
4 outputs is eerst genoeg voor mij, mn mixer zit toch vol

Deze sampler is binnen je budget wel te kopen, vergelijk de 2ehandsjes met elkaar: er kan een interne harddisk inzitten, het geheugen zal bij de één meer zijn dan bij de ander en er kan dus een outputboard inzitten, die het waarschijnlijk een stuk duurder zal maken.

suxes!

:doei:

-Pascal.
 
als je tot 350 te besteden hebt dan kan je voor een emu esi 2000 gaan ofzo. Ik weet niet hoe je muziek is en wat je nodig zou hebben. Ik persoonlijk zal het met 1 sampler live niet redden. Heb er zeker 2 nodig hehe. (ik ga voor esi 32 en S1000/S1100/S1000HD/PB)
 
Tsja, wat ga ik er mee afspelen??

- de drums die ik niet direct uit mijn drumstation kan halen, dus met veel effecten etc.
- vocal samples
- synth geluiden die geen grote verandering ondergaan tijdens een nummer en daarom niet per se uit een synth hoeven te komen


Ik wil hem dus gaan gebruiken voor geluiden die alleen gesampled gebruikt kunnen worden zoals vocalen etc. en als live alternatief voor het meeslepen van de hele studio, dus voor de minder belangrijke (bas, efx, string) geluiden.

Ik denk niet dat ik veel met loops ga werken, maar de sampler vooral ga aansturen met mijn rm1x zoals je een drummachine aanstuurt.
 
Origineel geplaatst door Gran&Tilly
S2000, goed betaalbaar 2e hands, je kunt ze echt overal wel vinden. Gebruik er zelf live ook een, ook in combi met rm1x, nice!

Het werkt alleen wel irritant met dat os dat je een bootflop bij de hand moet hebben en er kan geen interne hd in.
 
Origineel geplaatst door Blinx
Het werkt alleen wel irritant met dat os dat je een bootflop bij de hand moet hebben en er kan geen interne hd in.

Mee eens, alleen heb ik daar weinig last van omdat ik een zip250 als opslag gebruik, dus het os zit standaard in de diskdrive.
 
Back
Top