goede shimmer

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.057
Locatie
Apeldoorn
Ik ben op zoek naar een goede shimmer, geen plugin maar hardware.
ik heb een jaar geleden een zoom cdr70 gekocht vanwege de goede recensies en toch was ik er niet helemaal happy mee.
Nou heb ik van de week een Mooer ocean machine gekocht waar ook een shimmer op zit en ik denk dat ik die terug stuur want ook die vind ik niet top.
En ja ik weet dat Strymon een hele goede maakt maar die kost wel meteen een pak geld dus ik hoor graag enige goede alternatieven die max zo'n 250 a 300 euro kosten.
 
Ja, die cdr-70 is waardeloos, daarvan doen echt veel onzinrecensies de ronde.
Ik heb onlangs veel zitten lezen over en luisteren naar reverbpedalen en ik denk dat je even moet kijken naar de Neunaber Immerse. Zitten er zelfs twee op.
 
Of een RV-500.

 
Thanks for all the replies so far!
Ik heb na jullie antwoorden wat van die vergelijkingsclips zitten bekijken en voor mijn gevoel is de Neunaber immerse een hele goede.
Voor zover je op youtube een goede indruk kan krijgen natuurlijk en de prijs is ook leuk.
Ik stuur in ieder geval de Mooer terug en ik denk dat het de Neunaber gaat worden.
 
Iemand ervaring met de TC electronics Hall of Fame 2 shimmer? Ik heb goeie ervaringen met TC en de HOF 2 lijkt een betaalbaar alternatief.
 
Ik ben niet echt bekend met het begrip shimmer maar ik gok die schemerige/dromerige reverb waas over je geluid als ik de voorbeelden zo hoor?? :)
In de Behringer XR 12 (is een mixer) zitten 4 fx processors die echt super klinken (vind ik), je hebt dus alleen een computer of tablet (ipad) nodig om em te bedienen.. Kost 285 bij bax :)

In deze link vind je alle fx: http://behringerwiki.music-group.com/index.php?title=10._Effect_Descriptions
En hieronder een demonstratie van wat reverbs. tiz wel een XR32 maar de fx zijn hetzelfde. De 32 heeft er alleen 8 ipv 4.
 
Eventide Space (of H9).

BigSky is wat doffer. Is out of the box beter. Durf je te freaken, dan geeft de space meer opties. Beide hebben wat.
 
Tiptop Z-DSP met een valhalla shimmer card, heb je wel een eurorack systeem nodig :-)
 
Ik heb vergeten nog iets te laten horen.
Het is de Neunaber immerse reverberator geworden.
Echt een hele goede kwaliteit van zowel de verschillende reverbs als 2 shimmers met mooie lange trails. (als je dat wilt)
Bij de plate reverb kan je ook de pre delay instellen.
Er zit ook nog een echo op en een detune stand die ahw de reverb een beetje een detuned dubbel signaal geeft.
Zowel mono als stereo, ik ben er happy mee!
 
Kun je vertellen welk verschil er is met de Zoom die je eerder had? De Neunaber zal beter zijn, maar er is ook een behoorlijk prijsverschil. Het is lastig om iets te beoordelen aan de hand van Youtube-filmpjes, toch had ik het idee dat de Zoom het aardig doet. In aanmerking genomen wat die kost, natuurlijk. Edit: ik ben nog niet zo lang weer met muziek bezig, tzt zou ik zoiets willen hebben en de Zoom heeft een heel vriendelijk prijskaartje, vandaar de vraag.
 
Laatst gewijzigd:
Kun je vertellen welk verschil er is met de Zoom die je eerder had?

Ik vind gewoon de sound, de geluidskwaliteit echt beter.
Bij de zoom heb je wat meer een digitaal gevoel terwijl de Neunaber in ieder geval het gevoel geeft dat het analoog is al is dit niet zo als het om de reverb gaat
En ik moet zeggen dat de shimmer op de zoom niet echt een goede shimmer is wat mij betreft terwijl de Neunaber een beetje in de richting zit van de dure apparaten zoals Strymon en Eventide die ik beide ook goed vind klinken maar die Neunaber klinkt gewoon heel warm en prettig, daar laat ik me op meedrijven. :doei: :engel:
Nou heb ik dat alleen maar via clips op yt kunnen beluisteren want ik heb geen direct vergelijkingsmateriaal maar in clips loopt het niet heel veel uiteen in ieder geval.
Het is natuurlijk ook heel subjectief net als bijv een paar synthesizers.
De een vind juist het ietwat metalige karakter van een Blofeld heel prettig terwijl een ander nou juist het wat warmere karakter van een Virus lekker vindt en dat terwijl ze beiden digitaal zijn.
Maar ik wil wel zeggen dat de zoom cdr 70 voor het geld wel een leuk effekt pedaal brengt want er zit wel heel veel op.

Luister anders hier voor een vergelijking tussen de Strymon en de Neunaber;
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor je reactie. Ik ga de hele video nog even helemaal beluisteren, de eerste indruk is dat beide goed klinken. Bij de stukjes met het shimmer-effect vind ik de Neunaber eigenlijk nog beter dan de Strymon. Ben er nog niet aan toe, maar deze is dan om in overweging te nemen. Wel duurder dan wat ik eerst in gedachten had als budget, maar het prijsverschil tussen de Neunaber en de Strymon is nog een stuk groter. Zoiets als de Strymon is sowieso boven het budget, en als ik de vergelijking beluister is de prijs/prestatieverhouding van de Neunaber uitstekend.

Edit: moet dus gewoon nog ff doorsparen. ;)
 
Laatst gewijzigd:
Edit: moet dus gewoon nog ff doorsparen.

Weet je; 't gaat erom welk geluid je pakt en met die Neunaber had ik meteen een klik van yes; daar wil ik mooie dingen mee maken.
Ik kocht indertijd ook de zoom omdat hij goed in prijs was met vele mogelijkheden maar uiteindelijk lag ie toch meer in de kast dan er buiten.
 
Nee, dat is niet de bedoeling. Elk apparaat dat ongebruikt in de kast blijft liggen is te duur, ook al kostte het bij aankoop niet eens zoveel. Als de Neunaber duidelijk een mooie warme klank heeft, dan is de meerprijs t.o.v. de Zoom te rechtvaardigen. En die rechtvaardiging hoor ik nog niet zo bij de Strymon in vergelijking met de Neunaber, het prijsverschil tussen die twee is behoorlijk groot.

Even off-topic, ik ben er nu trouwens nog niet aan toe. Het is voor een zelfbouwprojectje, omdat ik niet zo goed ben met toetsen ben ik bezig met iets wat een beetje lijkt op een ribbon-controller zodat ik iets heb om met de hand op te spelen. Met daarbij een niet al te ingewikkelde zelfbouw synthesizertje. Ben ook wat aan het prutsen met Caustic, zodat ik daarmee een basis kan maken als begeleiding. Om met het hele spul wat te pielen op een regenachtige zondagmiddag, beetje ambient-achtige dingetjes enzo. Een mooie reverb is dan eigenlijk een vereiste. lol :D

De ambitie is om een nummer in te sturen voor de Synthforum Contest editie 2018, ook al zou dat het enige nummer zijn dat ik af krijg het komende jaar. Als een stimulans/stok achter de deur, het is goed om jezelf een doel te stellen. Ik kwam hierop n.a.v. een opmerking van jou in een ander draadje een tijdje terug dat hierover ging, en dat is een heel goed idee. :)
 
De ambitie is om een nummer in te sturen voor de Synthforum Contest editie 2018, ook al zou dat het enige nummer zijn dat ik af krijg het komende jaar. Als een stimulans/stok achter de deur, het is goed om jezelf een doel te stellen. Ik kwam hierop n.a.v. een opmerking van jou in een ander draadje een tijdje terug dat hierover ging, en dat is een heel goed idee.

Haha, ja, dat heb je goed onthouden, ik ben ook niet goed in nummers afmaken.
Ik ben nu ongeveer iets van 1 1/2 a 2 jaar bezig met synths en ik heb nog nooit een nummer helemaal afgemaakt want ik wil graag een beetje pielen met geluiden en aangezien de mogelijkheden op een daw zo groot zijn is het een steile leercurve en kost het tijd om je erin te verdiepen en dat haalt me van de muziek af en ben schijnbaar een lui kreng. :P
Maar de contest is een mooie deadline en ik had me inderdaad voorgenomen om nu wel iets in te zenden.
Dus op een paar kleine dingetjes na is het nummer compleet en red ik het. :geslaagd:
Wat dat betreft heeft de contest z'n vruchten afgeworpen want de laatste tijd heb ik meer geleerd dan het eerste half jaar met Ableton.
En ik durf nu wel te zeggen dat ik er ondertussen een beetje lol in begin te krijgen dus misschien ga ik de komende tijd wel meer maken?
Want nu kan ik m'n ideƫen wel fatsoenlijk in een track omzetten, tenminste gewoon basic stuff maar dat is genoeg momenteel want het hoeft van mij geen superpro produktie te worden.
Ben tenslotte een goedwillende amateur.

Als je een shimmer wil die niet duur is dan kan een Valhalla vst een heel goede oplossing zijn.
Ik lees op het forum alleen maar positive berichten erover.
En je hebt for the time being ook nog freeware reverbs/shimmers dus misschien kan je op die manier voorlopig even door?
Maar zelf heb ik ook wel graag hardware.
Ben benieuwd waar je mee op de proppen komt in ieder geval met de contest?
Succes in ieder geval!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top