Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

ik hoop dat VINK™ ooit in deze thread terecht zal komen; bloedstollend en verboden!

the shaggs vond ik wel een ontdekking, en het was verplicht en aangezien deontologie mij wel bevalt, ben ik de plaat gaan luisteren.

ik bedenk me nu pas, mijn laatste track, da is een beetje the shaggs??? reminiscentie?

genoeg over mijzelf, al kan je nooit genoeg van mij krijgen, vanzelfsprekend, evident...
 
Weetje wat verboden zou moeten worden? Em > C > G > D
Zo populair dit schema, en ik vind het zo saai. Er zit geen pit in. Geen spanning, ook geen ontspanning. Geen smaak. Niks.

Maargoed, dat zal ook wel weer een kwestie van smaak zijn natuurlijk.

Em C G Dm vind ik al leuker. Ligt er ook aan in welke omkering je de akkoorden speelt.
 
the shaggs vond ik wel een ontdekking, en het was verplicht en aangezien deontologie mij wel bevalt, ben ik de plaat gaan luisteren.

:)

't Rare met The Shaggs is, als je een beetje kunt spelen is dit lastig om na te doen.

Als bijv kraakpiepfluitgrom-scheve-jazz-improvisatie-muzikanten expres buiten de lijntjes gaan kleuren blijft er toch altijd iets van 'kunde' aanwezig.
Bij de Shaggs lijkt het volledige afwezigheid van enige kunde. Om dan toch wat oorwurmen te genereren is zeker een verdienste. :halleluja
 
:)

't Rare met The Shaggs is, als je een beetje kunt spelen is dit lastig om na te doen.

Als bijv kraakpiepfluitgrom-scheve-jazz-improvisatie-muzikanten expres buiten de lijntjes gaan kleuren blijft er toch altijd iets van 'kunde' aanwezig.
Bij de Shaggs lijkt het volledige afwezigheid van enige kunde. Om dan toch wat oorwurmen te genereren is zeker een verdienste. :halleluja

ik las nog een artikel dat ze nog eens veel later, 2008, 2018? opgetreden hebben, met een band die precies zo als op de plaat (probeerde?) te spelen. zijn geen opnames van, lijkt me.

de volledige afwezigheid van enige kunde... is het vorm van dwepen, zoals frank zappa en kurt corbain doen, het tegendraadse van een accident (het engelse woord heeft meer connotaties..)?
over het tegendraadse, in sommige 'passages' werkt het schurende bijna... toeval, zeker.

er zijn beginnende bandjes die dat geheel niet hebben en beter spelen...

geef mij maar tegendraadsheid mét kunde, toch intrigrerend, en soms gebeurde er iets... zoals ik al meldde..

binnen de volledige afwezigheid van enige kunde behoren ze zeker tot de absolute top! in positieve zin... bloedstollend! en verplicht materiaal (deontologie! ik schrijf maar eens een moeilik woord...), voor al die artiesten die binnen de lijntjes kleuren.... en opgaan in het grijze...

EDIT: wat vind ik zelf bloedstollend, uh, wat verboden moet worden. er zijn er zoveel voorbeelden. en volgens mij heb ik toch een grote rij, waarmee je mij de kast op kunt krijgen, zo'n lijst, past hier, da is zelfs voor mij te veel.... (en mijn bandbreedte kwa smaak, om dat woord te gebruiken, is vrij groot. en toch! en toch!!)
 
Laats een dok over deze mannen/jongens... The Beegees. Maar goed er zijn mensen die dit wel mooi vinden.
O ja Enya. en Nelis Diamand .. Tot voor kort Abba ook. Maar moet eerlijk zeggen dat met wat drank in de man Abba best te doen is.
Net The Shaggs beluisterd.. :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Alles van...

Screen-Shot-2020-11-07-at-13.19.38-ef84.png


Adèle!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Laats een dok over deze mannen/jongens... The Beegees. Maar goed er zijn mensen die dit wel mooi vinden.
O ja Enya. en Nelis Diamand .. Tot voor kort Abba ook. Maar moet eerlijk zeggen dat met wat drank in de man Abba best te doen is.
Net The Shaggs beluisterd.. :okdan:
Over smaak valt niet te twisten maar iemand die de Bee Gees afkeurt, twijfelt aan Abba en voor the Shaggs z'n duim voor opsteekt, tsja; bij zo iemand twijfel ik aan iemand z'n muzikale gehoor. :?
Je kan toch niet zeggen dat iets bloedstollend slecht is als het toevallig niet je smaak is, je luistert toch ook naar wat het muzikaal inhoudt?
Er zijn artiesten waar ik misschien niet naar zal luisteren maar als iets muzikaal goed in elkaar zit dan zal ik die artiest ondanks dat ik 'm niet draai er wel waardering voor kunnen opbrengen.
Maar je bent niet de enigste wat dat betreft; ik lees in dit topic toch wel wat vooringenomen meningen over wat slecht of goed is, die zouden misschien 'ns naar dat clipje van George Duke over Frank Zappa wat ik een paar pagina's terug postte moeten kijken om te zien hoe vooroordelen een mens muzikaal in de weg kunnen zitten, gelukkig was hij groot genoeg om toe te geven dat hij aan Zappa z'n bevrijding als muzikant te danken had.
 
Laatst gewijzigd:
@krautrock1958 : Maar die precisering is elders in dit draadje ook niet echt duidelijk. De vereenvoudiging dat iets wat heel ver van je smaak afwijkt dan "slecht" is, het past dan wel.

Maar maak je wel een onderscheiding die duidelijker is, ben het wel met je eens. Ook al is het niet je smaak, en krijg je uitslag van sommige muziek, het wil niet zeggen dat het echt slecht is, of minder muzikaal. Ik noemde voor mezelf het voorbeeld van Jim Steinman, kan z'n muziek niet uitstaan, en ik krijg het amper uit m'n bek... maar ik moet toegeven dat z'n werk soms best knap is gemaakt.
 
@krautrock1958 : Maar die precisering is elders in dit draadje ook niet echt duidelijk. De vereenvoudiging dat iets wat heel ver van je smaak afwijkt dan "slecht" is, het past dan wel.

Maar maak je wel een onderscheiding die duidelijker is, ben het wel met je eens. Ook al is het niet je smaak, en krijg je uitslag van sommige muziek, het wil niet zeggen dat het echt slecht is, of minder muzikaal. Ik noemde voor mezelf het voorbeeld van Jim Steinman, kan z'n muziek niet uitstaan, en ik krijg het amper uit m'n bek... maar ik moet toegeven dat z'n werk soms best knap is gemaakt.
Dat is ook zo natuurlijk, misschien had dit topic beter de titel kunnen dragen "aan welke muziek heb je een hekel?"
Ik zelf heb er niet zoveel moeite mee om toe te geven dat iets best ok is terwijl het m'n smaak niet is en over Jim Steinman gesproken; ik heb er ook geen muziek van maar ik ben het met je eens dat hij wel weet wat songwriting is.
 
Alles met autotune. Ik ben er mega allergisch voor. Degene die dat heeft uitgevonden moet gevierendeeld worden :) Ik heb een tijd voor de Burger King als chauffeur gewerkt, en dan moet je dat personeel rondrijden van en naar huis. En ze wilden ALLEEN naar Funx luisteren.. echt de hel! wat een KUTMUZIEK, na drie keer heb ik verboden om het nog aan te zetten.. ga er maar lekker thuis naar luisteren :)

Oja en iemand noemde Nederlandstalig.. Nederlands is geen taal om in te zingen, het klinkt altijd gelijk ontzettend kneuterig.
 
Over smaak valt niet te twisten maar iemand die de Bee Gees afkeurt, twijfelt aan Abba en voor the Shaggs z'n duim voor opsteekt, tsja; bij zo iemand twijfel ik aan iemand z'n muzikale gehoor. :?
Je kan toch niet zeggen dat iets bloedstollend slecht is als het toevallig niet je smaak is, je luistert toch ook naar wat het muzikaal inhoudt?
Er zijn artiesten waar ik misschien niet naar zal luisteren maar als iets muzikaal goed in elkaar zit dan zal ik die artiest ondanks dat ik 'm niet draai er wel waardering voor kunnen opbrengen.
Maar je bent niet de enigste wat dat betreft; ik lees in dit topic toch wel wat vooringenomen meningen over wat slecht of goed is, die zouden misschien 'ns naar dat clipje van George Duke over Frank Zappa wat ik een paar pagina's terug postte moeten kijken om te zien hoe vooroordelen een mens muzikaal in de weg kunnen zitten, gelukkig was hij groot genoeg om toe te geven dat hij aan Zappa z'n bevrijding als muzikant te danken
 
Ja dat is een hele ander vraag. Ik vind niet alle muziek mooi.Vreemd? Ben ik vooringenomen als ik kenbaar maak dat ik bepaalde muziek niet mooi vind? Tuurlijk er zal best kwaliteit zitten in de muziek die mij tegenstaat.
De topic titel "Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden" neem ik en naar ik hoop anderen niet al te serieus. Kom op zeg: muziek verbieden .8o) Mijn duimpje of wat dan ook voor de Shaggs,,... net zo. Kom op laat de ander in zijn waarde. Hier in dit topic kan je je afkeur voor bepaalde muziek of stroming(en) kenbaar maken. En dat (afkeur/voorkeur) is zo subjectief als weet ik wat.
 
Back
Top