Child of arT - Verse 3.1 & Verse 3.2

Child of arT

Ouwe rot
Lid sinds
27 Maart 2011
Berichten
1.946
Locatie
Heemstede.
Daar ben ik weer met twee nieuwe tracks. Normaal maak ik dance/house maar dit vind ik ook leuk om te maken. Het zijn twee rustige tracks in een 3/4 maat zonder drums. Het is bedoeld om bij de melodieën te relaxen en te ontspannen.

https://soundcloud.com/child-of-art/enemy-of-the-state-verse-31

https://soundcloud.com/child-of-art/enemy-of-the-state-verse-32

Enjoy!
Child of arT.
 
Is de titel autobiografisch?

Tot rust komen typte je.. Maar ik zat wel de hele tijd te wachten tot er een beat inkwam! Misschien ben ik daar op het moment te onrustig voor..

Wel heeft het vast geholpen ernaar te luisteren.. :-)
 
Waarom krijg ik zo weinig feedback?

Denk luister ff onder het koffie zetten. 3.2 vond ik het leukste. Volgens mij is het wel beetje hard opgenomen. Vind moeilijk om te zeggen wat er van vond. Vond het best geinig. Zow nu koffie heb gare kop..
 
Waarom krijg ik zo weinig feedback?

idem hier, maar ik denk dat dat niet persoonlijk is, maar er wordt wel geluisterd hoor 8~
 
Waarom krijg ik zo weinig feedback?

In het algemeen vind ik het geven van feedback op een forum een lastig punt. Niet omdat ik niet weet hoe ik het moet geven, maar meer omdat het doel van de feedback niet duidelijk is. Vaak is het geval dat wanneer er om feedback gevraagd wordt, er om een waarde oordeel wordt gevraagd. Het liefst een van het positieve soort.

In de praktijk komt het er op neer dat ik een reactie geef op n track als ik m erg goed vind. Dan heb ik ook geen gedoe met mensen die mijn goed bedoelde mening verkeerd opvatten...

Dit was het antwoord op je feitelijke vraag. Ik verwacht dat je met deze vraag aan wil zetten tot inhoudelijke feedback, dus hier komt ie 8)

De eerste track gebeurt voor mij te weinig in. Het risico dat je loopt door geen drums te gebruiken. Muziek is aantrekkelijk door herkenning (herhaling) en afwisseling. De één vind veel repetitie fijn (minimal techno bijv.) en kan niet luisteren naar complexe stukken (bijv. progressive metal). De eerste track is voor mij te eentonig en lijkt een herhaling van zetten, samen met het ontbreken van ritme, vind ik dit geen fijne track.

De 2e track heeft al meer ritmische elementen, wat m ten opzichte van de 1e aantrekkelijker maakt. Als je daar nog iets meer zou spelen door bijv. arpeggio's, wat effecten en verschillen in dynamiek/intensiteit in te bouwen, dan zou het interessanter zijn om naar te luistern. Ik verwacht dat je dan ook meer reacties krijgt.

Greetz!
 
In het algemeen vind ik het geven van feedback op een forum een lastig punt. Niet omdat ik niet weet hoe ik het moet geven, maar meer omdat het doel van de feedback niet duidelijk is. Vaak is het geval dat wanneer er om feedback gevraagd wordt, er om een waarde oordeel wordt gevraagd. Het liefst een van het positieve soort.

In de praktijk komt het er op neer dat ik een reactie geef op n track als ik m erg goed vind. Dan heb ik ook geen gedoe met mensen die mijn goed bedoelde mening verkeerd opvatten...

Dit was het antwoord op je feitelijke vraag. Ik verwacht dat je met deze vraag aan wil zetten tot inhoudelijke feedback, dus hier komt ie 8)

De eerste track gebeurt voor mij te weinig in. Het risico dat je loopt door geen drums te gebruiken. Muziek is aantrekkelijk door herkenning (herhaling) en afwisseling. De één vind veel repetitie fijn (minimal techno bijv.) en kan niet luisteren naar complexe stukken (bijv. progressive metal). De eerste track is voor mij te eentonig en lijkt een herhaling van zetten, samen met het ontbreken van ritme, vind ik dit geen fijne track.

De 2e track heeft al meer ritmische elementen, wat m ten opzichte van de 1e aantrekkelijker maakt. Als je daar nog iets meer zou spelen door bijv. arpeggio's, wat effecten en verschillen in dynamiek/intensiteit in te bouwen, dan zou het interessanter zijn om naar te luistern. Ik verwacht dat je dan ook meer reacties krijgt.

Greetz!

Onwijs bedankt voor deze (zeer) uitgebreide reactie!
 
Leer ff diep in te ademen en dan weer tot 10 tellen en dan weer uitblazen
En daarna dan verder met je mooie project bezig
Producer therapie LOL ik weet er van!!!
Daar moet je het van leren
Een feedback soms komt erg stug over
daar moet je niet naar luisteren wat mensen uitkramen kwa tekst
Maar juist gebruikt van maken en improviseren
Muziek maken gaat als artiest om hobby niet als persoon die jij zelf bent
 
Leer ff diep in te ademen en dan weer tot 10 tellen en dan weer uitblazen
En daarna dan verder met je mooie project bezig
Producer therapie LOL ik weet er van!!!
Daar moet je het van leren
Een feedback soms komt erg stug over
daar moet je niet naar luisteren wat mensen uitkramen kwa tekst
Maar juist gebruikt van maken en improviseren
Muziek maken gaat als artiest om hobby niet als persoon die jij zelf bent

Je hebt helemaal gelijk.
 
Heb ff weer geluisterd maar het melodie zelf is wel mooi bedacht


nu ik er met mijn inspiratie en fantasie na het melodie luister ?
Is het erg somber in octaaf dus niet erg vrolijk zou misschien wel paasen in DARK TRAP of
Darkcore of Industrial achtige hardcore of dark ambient ?



Alleen de synth zelf ? daar bedoel ik mee niet het melodie of lead
is niet mijn smaak heeft veel van de ambient wat anderen juist wel weer leuk vinden
Versie 3.1 bedoel ik


Ik zou van dit melodie zo een Dark hardcore track kunnen maken heeft wel iets mooist die lead vind ik zelf of iets meer vrolijk hahhaha= zoals dit?
 

Attachments

  • art of.mp3
    2,9 MB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
Back
Top