Roland Quadcapture stotterd ENORM, ligt niet aan buffer

ZwamTek

Nieuwkomer
Lid sinds
27 december 2015
Berichten
15
Sinds ik windows 10 heb werkt mijn Roland Quadcapture super bagger.
Ik heb vanalles geprobeerd, Latencymon, buffer veranderen, Andere USB poort, Programmas of aparatten die interferen, Enkel DAW het laten gebruiken, andere USB kabel.

het gekke is, is dat het ook in de gewone windows playback dropouts en stotter.
Als of het apparaat even vast loopt en niks geluid geef en dan weer door gaat in een fractie van een seconden of een hele seconden.

Ik heb overal op Roland website, tot forums tot google op gezocht wat het kan zijn.
En iedereen zegt "Buffer, USB, hardware"
Maar ik heb een hexacore i7 met 16 gb, en ik heb vanalles geprobeerd qua usb kabel.
En Buffer helpt met de latency problemen (zoals het moet) maar nog steeds stotterd het geluid ENORM.

En dit is zowel in ASIO als in MME als in Windows als in Direct sound.
ALLES hapert. en het is gebeurd sinds ik windows 10 of 8 heb.
Ik wil eigenlijk gewoon windows 10 houden.

Dus wie o wie weet wat dit kan zijn?
Is mijn Quadcapture gewoon dood?
Of is mijn moederbord niet compatible?
Is windows 10 nog steeds niet geoptimalizeerd voor dit model? (Roland zegt namelijk van wel, wat ik vreemd vind)

Ik ben echt ten einde raad.
Ik hoop niet dat mijn geluidkaart overleden is...
Want ik heb niet echt direct geld voor een nieuwe...

Enig idee?

Groet,
Thijs van Oeveren

PS, dit is nu al ruim een jaar zo, en ik heb niks kunnen vinden.
 
Last edited by a moderator:
Hang hem eens aan een andere laptop of computer met Windows 7.
Of een andere pc of laptop met Windows 10 en kijk dan eens of dezelfde problemen terug komen of weg blijven.

Kan best zijn dat je audio pc een conflict heeft of je moederbord een verkeerde driver gebruikt of mist.

Gewoon proberen, heb je dan geen problemen dan je audio pc eens nalopen.
 
Hang hem eens aan een andere laptop of computer met Windows 7.
Of een andere pc of laptop met Windows 10 en kijk dan eens of dezelfde problemen terug komen of weg blijven.

Kan best zijn dat je audio pc een conflict heeft of je moederbord een verkeerde driver gebruikt of mist.

Gewoon proberen, heb je dan geen problemen dan je audio pc eens nalopen.

thx, ik ga dat proberen!
 
Wat anoniempje zegt. En verder:

Mijn eerste gedachte is een verouderd stuurprogramma. Heeft Roland geen stuurprogramma's voor Windows 10 op de site staan?

Als je computer een ingebouwde geluidskaart heeft, kan dat ook nog een oorzaak zijn. Dan moet je in BIOS eerst die geluidskaart uitschakelen.

Heb je het probleem ook als je de Roland pas inplugt nadat de computer is opgestart? Dat heb ik namelijk gehad met een Focusrite op Windows 8 was dat geloof ik.
 
Ik neem aan dat je kaart al de laatste sw (system update) heeft ?!
Voor win10 is er een speciale driver (die automatisch gedownload wordt), niet compatible met win7/8. Daar is weer een andere voor. Dus dat zou goed moeten zijn.

Er staat wel een regeltje op de roland update site "If this product does not work correctly when connected to a USB 3.0 port, you will need to connect it to a USB 2.0 port."

Weet niet of al je poorten usb3 zijn, of dat je ook nog usb2 hebt.

Anders Roland ff mailen en kijken wat ze te zeggen hebben. Als het antwoord je niet bevalt, deze verkopen en 2e hands een ander merk kopen, die wel compatible is.
 
Mijn Roland Quadcapture werkt perfect op windows 10 (en daarvoor op 8.1 en daarrvoor op windows 8.0).
De mijne heeft de laatste firmware.
Werkt bij mijn wel op een USB3 poort overigens.

De Roland krijgt zijn voeding via de USB kabel. Kijk dus ook eens bij de instellingen van je USB poort zelf (powermanagement).
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top