Juno-60 Chorus clone van TC Electronic

Voor stereo kun je toch t signaal splitsen in nat en droog en voila stereo zoals de jazz chorus. Of juno
 
Ik ben met je eens dat het nogal onlogisch lijkt, maar de betrokken medewerker van TC zegt toch echt zelf dat het ding mono is. Check de GS thread maar via de link die ik hierboven ook al had gepost:

https://www.gearslutz.com/board/12885880-post32.html

Dan is het gewoon een ripoff. Niks tegen mono chorus maar je moet niet gaan lopen pretenderen dat je iets met een Juno chorus te maken hebt als 80% gewoon niet overeen komt.
 
Dit is een beetje bedoeld voor een andere wereld vrees ik.. check YT :D

Ik gebruik afentoe weleens een Behringer CC320 waar ook dezelfde BBDs van cool audio in zitten. Klinkt super!! Maar is doordat het voor de gitaarwereld is bedoeld moeilijk in te zetten op laag ohmige signaalpads zoals n synth.. of je moet m als n distortion willen gebruiken..
De CC320 heeft wel 2 outputs maar 1 input.. maar dat maakt em nog niet stereo. Vaak wordt het door n trucje stereo klinkend gemaakt, maar het is hetzelfde signaal nog steeds..
Begreep dat erin het filmpje ook gesproken wordt over 1 uitgang, wat voor gistaristen ook niet echt een probleem is meestal..

 
Wat hebben gitaristen met de Juno, vraag ik me dan af.
Buiten het feit dat ze eventueel de toetsenist uit hun band erover hebben horen opscheppen...

Als het ding geen line level zou hebben, kan men het dan überhaupt nog wel behoorlijk A-B testen?
 
Waarom hardware als t ook softwarematig kan: https://tal-software.com/products/tal-chorus-lx

Precies dit, Toen ik een minilogue had gekocht (inmiddels alweer verkocht) was ik opzoek naar een tof chorus pedaal om er aan te hangen. MAar toen ik deze plug in vond ging dat plan direct het raam uit. man wat een heerlijke chorus. nu ik weer aan denk ga ik deze trouwens gebruiken in een mix morgen. wat een top plugin.

Sowieso een big up naar TAL. Ik heb ook de 2 gratis reverbs. klinken prima!
 
Precies dit, Toen ik een minilogue had gekocht (inmiddels alweer verkocht) was ik opzoek naar een tof chorus pedaal om er aan te hangen. MAar toen ik deze plug in vond ging dat plan direct het raam uit. man wat een heerlijke chorus. nu ik weer aan denk ga ik deze trouwens gebruiken in een mix morgen. wat een top plugin.

Sowieso een big up naar TAL. Ik heb ook de 2 gratis reverbs. klinken prima!

Ja, vind het ook een fijn plugin. Er is ook een delay genaamd TAL-Dub. Reggae producers mogen deze eigenlijk niet missen.
 
idd.. maar misschien is dit pedaaltje ook niet iets voor op SF maar meer voor een gitaarforum.. of voor EP bespelers geschikt.. aangezien dit (op de Wurly na) ook een Lo-Z instrument is. :)
Heb zelf trouwens weleens een Boss CE2 en Behringer CC320 op een synth gezet.. maar dan wel op een synth met een schakelaar op de achterzijde om de gevoeligheid in te stellen en de volumeknop niet teveel open.. alleen zo kun je de hidden distortion functie op dit soort stompboxjes een beetje in bedwang houden.. :D
 
Omdat je geen computer tussen je pedalen wil hebben? Die plug-in is prima, maar om live of bij repetities nou een pc mee te gaan sjouwen voor een chorus zou ik niet zien zitten.

Ja, das zo:D

Mijn reactie eigenlijk van toepassing op thuisgebruikers en niet zozeer gitaristen, maar algemeen.
 
de eerste demo units zijn bij testers geland, ze hebben een mono/stereo switch toegevoegd:

2T0Jjli.jpg
 
Ben wel benieuwd wat ze nou echt als BBD's hebben gebruikt, CoolAudio heeft namelijk op dit moment geen 256 bucket BBD IC's (MN3009). Mochten ze die wel weer gaan maken, dan zou dat gaaf zijn (Karplus Strong!).
 
Wel gek, gisteren nog de June-60 op de site van TC Electronic bekeken en nu bestaat die niet meer? Het Google resultaat komt uit op een "It seems we can't find the page you're looking for." op hun site en een zoekopdracht binnen die site levert niks op. Zouden ze 'm dan toch niet meer gaan maken? Wel jammer, mooie prijs...
 
Back
Top