Juno-60 Chorus clone van TC Electronic

SmartBits

hodie mihi cras tibi
Staff member
Lid sinds
3 oktober 2010
Berichten
4.498
Locatie
Nijmegen
Schijnt in de maak te zijn, de June-60 gitaarpedaal:
qER7k99NPEr4wH6mjHY3P7-970-80.jpg
 
TC Electronic is ook van Behringer tegenwoordig toch?
 
Is een Juno60 wel stereo en niet dubbel mono?
 
Wel beetje typisch behringer dit hoor dat ze dan een cheap ass mono versie maken ipv clone die wel stereo is. hehehe
 
Ik weet niet of de chorus van de Juno-60 verschilt van die in de 106, maar The June-60 Chorus is modeled after the chorus section of the vintage Roland Juno-106 synthesizer.
 
Ook de 106 chorus is stereo, en dat is vrij essentieel bij synths. Voor gitaar kan ik me wel wat voorstellen bij mono chorus pedaaltjes, maar ik denk dat er weinig synth freaks zijn die blij worden van een mono chorus.
 
Kan het me niet voorstellen, het bijzondere aan een Juno chorus is het kruislings moduleren. Als je dat niet doet heb je gewoon een mono BBD chorus. Zal wel mono in zijn, maar stereo uit?
 
Kan het me niet voorstellen, het bijzondere aan een Juno chorus is het kruislings moduleren. Als je dat niet doet heb je gewoon een mono BBD chorus. Zal wel mono in zijn, maar stereo uit?

Ik ben met je eens dat het nogal onlogisch lijkt, maar de betrokken medewerker van TC zegt toch echt zelf dat het ding mono is. Check de GS thread maar via de link die ik hierboven ook al had gepost:

https://www.gearslutz.com/board/12885880-post32.html
 
Als het de insteek van TC is om een gitaarpedaal te maken dan snap ik wel dat hij mono is. De meeste gitaristen die ik ken spelen mono (uitzonderingen daargelaten). Maar met stereo output zou hij ook voor het synthwereldje interessant zijn. Hij is nog niet in productie dus kan uiteraard nog veranderen lijkt me.
 
Back
Top