We zitten inmiddels op de nieuwe server

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Iets later dan ik zelf had gehoopt, kan ik inmiddels meedelen dat het forum op de nieuwe server en nieuwe locatie draait. Omdat we tegen een aantal verwachte en onverwachte zaken aanliepen en toegezegde professionele hulp uitbleef, hebben we de migratie uiteindelijk zelf moeten uitvoeren. En als ik zeg "we", bedoel ik natuurlijk ons aller Copini, bekend als chef bezemkast van het forum. Copini heeft op momenten met bloed, zweet en tranen (ik heb het allemaal voorbij zien komen) de verhuizing succesvol kunnen afronden. En voor wie Copini niet kent, hij is degene die er op de achtergrond al ruim 15 jaar lang voor zorgt dat het forum bereikbaar en stabiel is, dat we kunnen posten, dat we PB's kunnen versturen en ontvangen en dat we onze tijd op het forum kunnen doorbrengen.

De oude server was ruim 10 jaar oud en het was nog een kwestie van tijd tot hij z'n laatste adem zou uitblazen. Daarnaast waren er al langer plannen voor een grote update van het forum. Vanwege deze nood en wens hebben we ervoor gekozen deze migratie/verhuizing door te voeren. Hiermee is de eerste van de twee belangrijkste stappen gezet.

Je zou als gebruiker weinig moeten merken van de afgeronde migratie. In enkele gevallen vragen we toch even je aandacht. Omdat we naast de software ook de data van het forum moesten verhuizen, hebben we het forum even op slot te gezet zodat er geen berichten op de oude server konden worden aangemaakt die op de nieuwe server niet zichtbaar zouden worden. De marktplaats had echter zijn eigen instellingen waardoor op die plek nog wel gepost kon worden. Als je tussen maandagavond 18:30 uur en dinsdagmiddag 13:30 uur een bericht heb gepost in de marktplaats, is de kans groot dat deze niet meer leesbaar is. Post dan je bericht nog eens. Daarnaast hebben we geen mogelijkheid gehad om het versturen van PB's uit te zetten zonder alle berichten te verwijderen. Heb je in de bovengenoemde periode een PB verstuurd, dan is ook hier de kans groot dat deze niet leesbaar is en niet meer in je verzonden berichten staat. Excuses hiervoor. Tot slot zul je de komende dagen moeten inloggen via synthforum.nl. Als je inlogt via synthforum.be zie je een boodschap en een link naar de juiste locatie.

Het goede nieuws is dat onze afhankelijkheid van een sterk verouderd systeem is terug gebracht tot nul. Technisch is het forum weer in topconditie. Op naar de software-upgrade.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top