Software om samples uit een audio sample cd te extaheren

Hatsum

Stamgast
Lid sinds
7 januari 2003
Berichten
217
Hallo

ik heb een sample cd met 80 audio tracks
iedere audio track heeeft meerdere samples, gescheiden door stilte

ik wil ze graag met software automatische extraheren - spaart mij een hoop tijd :halleluja

weet iemand welke software ik hiervoor gebruiken kan?
 
Je kan een software als Recycle gebruiken die de pieken detecteert.
Je moet enkel na analyse nog even kijken of alle slices op hun plaats staan en exporteren maar.
 
bedankt voor jouw reactie!

maar ik wil gewoon de cd dr'in propppen en los, anders moet ik de audio naar wav converteren...
indien dat zo is (alleeen met wav werken) kan ik ook bv wavepad gebruiken - die is gratis
 
Uiteraard kan dat opsnijden niet hélemaal automatisch. Een programma moet weten hoe lang de stilte minimaal moet zijn vooraleer te snijden. ;-)
En ja, die tracks moeten eerst naar wav geript worden (met EAC bvb.)
 
Blijkbaar is het een dierbare sample cd. Een uurtje handmatig knippen is t dan toch wel waard?

Neem de laptop mee naar oma voor een bezoekje, twee vliegen in een klap :)
 
Cd in je macbook douwen, alles in een nieuwe map slepen en klaar.

Daarna kwak je die grote files in je DAW als je bezig bent en knip je eruit wat je wil gebruiken
 
Ik ken wavepad niet goed maar inderdaad elke software die pieken detecteert en op basis hiervan opknipt. Als je Ableton gebruikt kan het zelfs helemaal binnen dat programma.

Een vaste stilte instellen werkt natuurlijk ook maar als deze onregelmatig is, dat wordt het nog wel even knoeien maar het kan ook een goede oplossing zijn.

Kortom; 1-naar wav converteren 2-pieken detecteren en aanpassen 3-opslaan en renamen
Ik denk 10 minuten of een kwartiertje werk.
 
De meeste rippers saven een audiotrack naar wav/mp3. Het ligt er dus aan of de samples per x-aantal in een track staan met stilte er tussen, of alle samples apart als tracks op een cd.
 
Als je Image-Line Edison opstart, en daarmee een audiotrack van die cd opneemt, druk je daarna in het sample display op de rechtermuis > regions > auto-slicing > medium slicing(of hoger/lager) dan wordt de audiotrack verdeeld. dan klik je weer de rechtermuis > File > Export Regions > [For Sampler Use] of [For Common Use] Na het selecten van je savefolder staat daar elk region als een losse sample.

tip: als je alle audiotracks van de cd eerst extract naar wav of aiff hoef je niet te recorden en heb je naast betere geluidskwaliteit ook nog tijd bespaart.

Dit werkt uitstekend, doe het zelf regelmatig zo.
Succes!
 
Ik heb iets vergelijkbaars een poos geleden gedaan en toen vond ik Ocenaudio

Scroll op deze pagina naar beneden en je vindt bij de reviews ergens een uitgebreide beschrijving van hoe je makkelijk meerdere samples kan extraheren.
 
Back
Top