GEM S3 Turbo

Tss

Nieuwkomer
Lid sinds
9 september 2016
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een GEM S3 Turbo, inmiddels 23 jaar oud en vertoont wat mankementen. Vorig jaar hield ie er in één keer mee op, lijnen op het display etc. Helemaal dood. Na zoeken bleek de batterij de boosdoener. Het CPU board uiteindelijk vervangen door een nieuwe! Hij deed het weer, maar kort daarop meer gedoe. Midi storingen, losse massa op de midi kabel. Nu bevriest mijn display en bediening na gewoon gedaan te hebben kort nadat het keyboard is opgestart. Het keyboard werkt verder wel gewoon en is wel bespeelbaar, maar erg lastig zo niet onmogelijk te bedienen. De knoppen bijvoorbeeld werken niet, de faders wel. Werken met de sequencer is niet mogelijk, gebrek aan display. Daar ik dit keyboard gebruik samen met een A50 van Roland, dient als slave en midi merger en extra geluiden, kan ik wel optreden, maar het speelt niet fijn als niet alles werkt.

Mijn vraag is nu, wie herkent bovenstaande en heeft dit inmiddels opgelost, met welke onderdelen? Het liefste had ik een nog redelijk uitziend keyboard op reserve voor onderdelen. Maar ja waar vind je die, ze zijn moeilijk te vinden of net weg.=(

Tss
 
Back
Top