Geluidje gezocht (oude hardcoreplaat)



Geluidje samplen en hoger afspelen. Dat is de basis van dat geluidje. Dat is de basis van het geluidje dat je bedoelt, maar in het voorbeeld is ie gelayerd met nog een ander geluidje.
Mentasm is natuurlijk een alpha juno.
 
https://www.youtube.com/watch?v=u8VY5dxq5CU

Geluidje samplen en hoger afspelen. Dat is de basis van dat geluidje. Dat is de basis van het geluidje dat je bedoelt, maar in het voorbeeld is ie gelayerd met nog een ander geluidje.
Mentasm is natuurlijk een alpha juno.

Ik zou zeggen dit is "gewoon" een hoover, misschien moet ik even een kale hooversound van die samplecd pakken (die is inmiddels binnen, dank Erise!), samplen en pitchen, want voorlopig vind ik het totaal nog niet op een hoover lijken. En ik ken de hoover natuurlijk wel (vanaf Dominator, maar heel de hardcoretijd door wel).

Dus vooralsnog denk ik dat het geen hoover is, maar mogelijk wèl een junosound + een pianostabje er achter. Maar ik hoor het ook graag als ik zeker weten ongelijk heb hoor, ik heb gewoon nog nooit een Juno in mijn handen gehad.
 
Ik zou zeggen dit is "gewoon" een hoover, misschien moet ik even een kale hooversound van die samplecd pakken (die is inmiddels binnen, dank Erise!), samplen en pitchen, want voorlopig vind ik het totaal nog niet op een hoover lijken. En ik ken de hoover natuurlijk wel (vanaf Dominator, maar heel de hardcoretijd door wel).

Dus vooralsnog denk ik dat het geen hoover is, maar mogelijk wèl een junosound + een pianostabje er achter. Maar ik hoor het ook graag als ik zeker weten ongelijk heb hoor, ik heb gewoon nog nooit een Juno in mijn handen gehad.

misschien kan je het aan dj Niel vragen.. die weet wat meer van sound design en heeft wel eens patches nagemaakt van terror traxx 7 en rotterdam records 33 met de rredominator plugin..

check;
http://www.m.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=1805043#post1805043
op pagina 15.
 
Ga er maar vanuit dat voor hardcore tracks uit die tijd een 16 bit sampler werd gebruikt, met name de Akai S3000. De meesten hadden een Soundcraft of een Mackie mixer. Cubase was in die tijd de meest gebruikte sequencer geloof ik, ik denk niet dat er veel hardware sequencers gebruikt werden.


De Roland W30 werd volgens mij wel vaak gebruikt in die tijd.
 
Het is de Mentasm hoover met die pitchbend erin, hoog afgespeeld, en gelayerd . En het is gemaakt op een Ensonique ASR 10 . En waarschijnlijk, zoals bijna alles toen, gesequenced op een Atari.
 
Het is de Mentasm hoover met die pitchbend erin, hoog afgespeeld, en gelayerd . En het is gemaakt op een Ensonique ASR 10 . En waarschijnlijk, zoals bijna alles toen, gesequenced op een Atari.

Je klinkt heel overtuigend.
Ik heb die hoover met het pitchbendstukje gesampled en hoger afgespeeld, maar het klinkt lang niet zo scherp als het nummer. Wellicht nog wat aan de filters gerommeld?
 
Hoover gesampled, wat filters op losgelaten en een tikje reverb denk ik te horen, dan kom ik hier op:

Geluidje korter, en oktaaf hoger?
 
Ik heb toch stiekem even het gebruikte geluidje van de plaat zelf gesampled, dus zeg maar het al gelayerde geluidje en als ik die in de juiste melodie speel klopt het gewoon 100%
Conclusie: het is geen Juno + pianostabje in een sequencer, het is een sample (mogelijk van een Juno + een pianostabje) en als ik het geluid iets kort houd en er terug een reverbje achter zet is het gewoon helemaal exact gelijk. Exact, niet 99% maar 100%.

Als ik het dus niet helemaal nagemaakt krijg wordt het toch maar een sample van de plaat zelf, beetje raar, maar ik heb nog niets wat dicht genoeg in de buurt komt.
 
zit dat geluid ook niet in die ravegenerator vst die kun je zo downloaden van internet

gr v martin h
 
Back
Top